• 1
  • 2
2022-07-02, 20:42
Medlem
Tv program Tunnelbanan. Kanal 9.

Ordningsvakterna avvisat hela tiden personer från att åka för att de är berusade.

Varför får man inte åka om man är berusad? De berusade ska väl inte köra tåget? Även om den biten hade gått bra gissar jag.

Frågeställningen är varför tunnelbanans vakter håller på muppar sig mot befolkningen med just berusad-argumentet?
Citera
2022-07-02, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian

Ordningsvakterna avvisat hela tiden personer från att åka för att de är berusade.

Varför får man inte åka om man är berusad? De berusade ska väl inte köra tåget? Även om den biten hade gått bra gissar jag.

Frågeställningen är varför tunnelbanans vakter håller på muppar sig mot befolkningen med just berusad-argumentet?
Fyllerister kan trilla ner i spåret.
Citera
2022-07-02, 20:46
Medlem
grungewhores avatar
är de inte kontaktbara, eller störande för ordningen, ska de avvisas. dock, dessa jävla vaktsvins bedömning är oerhört godtycklig i verkliga livet. den där reklamserien för väkteriet ger jag inte ett skit för.
Citera
Medlem
DyslexiKungens avatar
Det finns en gammal tråd om detta

(FB) För full för att åka tunnelbana?
Citera
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Fyllerister kan trilla ner i spåret.

Eh, okej. Är det huvudargumentet?

Konstig regel faktiskt. Det står ju tusen pers där nere som ser om någon ramlat ner på spåret?
Citera
2022-07-02, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
är de inte kontaktbara, eller störande för ordningen, ska de avvisas. dock, dessa jävla vaktsvins bedömning är oerhört godtycklig i verkliga livet. den där reklamserien för väkteriet ger jag inte ett skit för.

Just det. Hur kan en vakt veta att någon är berusad? Finns det en promille gräns för att få åka med? Ungefär som 0,2 för bilkörning?

Detta är hur konstigt som helst. Avvisar man en person från tåg perrongen i Avesta med från att åka till falköping om denna är berusad?
Citera
2022-07-02, 20:50
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Just det. Hur kan en vakt veta att någon är berusad? Finns det en promille gräns för att få åka med? Ungefär som 0,2 för bilkörning?

Detta är hur konstigt som helst. Avvisar man en person från tåg perrongen i Avesta med från att åka till falköping om denna är berusad?
Du får inte avvisa någon från ett tåg utan att det finns personal där som kan få bort dem från spårområdet, men att de då kan springa ut i vägen och bli ihjälkörda är inget man bryr sig om.
Citera
2022-07-02, 20:53
Medlem
Det här med att avvisa berusade människor från att åka tunnelbana är inte speciellt genomtänkt.

Det är väl jättebra att de är på väg hem? Det är ju inte bra att de istället ränner runt i stan och riskera utsättas för brott? Eller utsätta andra för brott?

Om nu argumentet är nä, du kan ramla ner på spåret. Men följ med denna resenär ner då o se till att han kommer med på tåget på ett säkert sätt?

När han sen går av tunnelbanan är han ju på väg hem och lämnar stationen.

Detta verkar helt sjukt.
Citera
2022-07-02, 20:54
Medlem
Yinool0401s avatar
Någon är packade vinglar, knuffar till någon som trillar ned 🔽 på spåret,,, osv osv.

Genomtänkt! Ja!
Citera
2022-07-02, 21:00
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Det är en säkerhetsrisk med alltför berusade på tågen och på stationerna. Fyllon ställer till med mycket.

Men visst är det jävligt godtyckligt. Fast vad ska vakterna annars gå på än synlig kraftig berusning? Kan du skärpa till dig och inte bete dig som en idiot eller somna så kommer man undan som apfull fast det egentligen inte är tillåtet att åka då.
Citera
2022-07-02, 21:40
Medlem
Tor7s avatar
För några helger sedan hoppade jag in i en taxi och skulle hem. En polisjävel stoppade in i huvet och skulle fråga ut mig. Denne rödhårige 25-årige bögsvensk var riktigt sugen på att ta in mig på fylla. Svarade att jag ville hem och sova, vilket var sanning, men han fortsatte att fråga vad jag gjort? Vad jag druckit? Var jag ska? Vem jag är? Etc. Tillsist gav han sig, men hade han velat hade han ju kunnat göra vad han ville. Dessa vakter och poliser är ett stort problem. Vi vet att det finns problem, men de jagar ej problemen utan försöker att hitta problemen hos oss ( svenska medborgare). Jag tror inte att han hade stuckit in huvet i en blatte-bmw i samma stad (börjar på L). Dessa individer tror de är kungar och missbrukar sin makt för att känna sig tuffa. Fruktansvärt!
Citera
2022-07-02, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Någon är packade vinglar, knuffar till någon som trillar ned 🔽 på spåret,,, osv osv.

Genomtänkt! Ja!

Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Det är en säkerhetsrisk med alltför berusade på tågen och på stationerna. Fyllon ställer till med mycket.

Men visst är det jävligt godtyckligt. Fast vad ska vakterna annars gå på än synlig kraftig berusning? Kan du skärpa till dig och inte bete dig som en idiot eller somna så kommer man undan som apfull fast det egentligen inte är tillåtet att åka då.
Fyllerister och trafik hör inte ihop, vare sig det gäller spårbunden eller gummibunden sådan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in