2022-07-02, 16:31
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Kladdes Kebab var en legendarisk kebabsylta på Drottninggatan i centrala Stockholm. Där käkade jag många feta luncher under mina år i Stockholm.

Vem var (är?) Kladde, vad hette (heter?) han egentligen och vad (om något) gör han i dag?

Fyll också på med era bästa minnen från Kladdes Kebab i Stockholm.
Citera
2022-07-02, 17:01
Medlem
SosseIslamisms avatar

En enkel sökning så fann jag dessa uppgifter:

Eniro: Kladdes Kebab, Källhagenstigen 25, 15156 SÖDERTÄLJE
foretagsfakta.se: Kladdes Kebab, ORG.NUMMER: 740912-XXXX

På denna adress (Källhagenstigen 25) finns en person som är född detta datum (740912). Personen har ett företag som heter "Kladde Invest AB".

https://www.ratsit.se/19740912-Kilav...ayLeYbZ5CBp7RQ

All denna info tog mig 3 sekunder att hitta.
Citera
2022-07-02, 19:18
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SosseIslamism

En enkel sökning så fann jag dessa uppgifter:

Eniro: Kladdes Kebab, Källhagenstigen 25, 15156 SÖDERTÄLJE
foretagsfakta.se: Kladdes Kebab, ORG.NUMMER: 740912-XXXX

På denna adress (Källhagenstigen 25) finns en person som är född detta datum (740912). Personen har ett företag som heter "Kladde Invest AB".

https://www.ratsit.se/19740912-Kilav...ayLeYbZ5CBp7RQ

All denna info tog mig 3 sekunder att hitta.

Det var svar på en fråga. Jag är iofs mer intresserad av vad legenden Kladde har för sig i dag.
Kanske är han som har Sveriges bästa kebabställe där i Södertälje Centrum?
Citera
2022-07-02, 20:05
Medlem
nordicwraths avatar
TS, du får gärna skriva en liten recension och ett par minnen. Har gått förbi det ett par gånger men aldrig käkat där. Har dock reagerat på att ”kladdes” låter kladdigt och gott. Lever det upp till namnet?
Citera
2022-07-02, 20:11
Medlem
SosseIslamisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Det var svar på en fråga. Jag är iofs mer intresserad av vad legenden Kladde har för sig i dag.
Kanske är han som har Sveriges bästa kebabställe där i Södertälje Centrum?

Det enskilda företaget "Kladdes Kebab" registrerades datum 2000-05-18, som du kan se på foretagsfakta.se.

Jag gissar att han inte är speciellt aktiv i sitt gamla enskilda företag utan istället satsar på sitt nyare aktiebolags-företag "Kladde Invest AB" istället, som registrerades datum 2015-03-09, där verksamhetsbeskrivningen lyder:

Citat:
Föremålet för bolagets verksamhet är att äga och förvalta fast och lös egendom och aktier samt därmed förenlig verksamhet.

Så med tanke på verksamhetsbeskrivningen av "Kladde Invest AB" så verkar hans nya business vara att förvalta egna eller arrenderade bostäder samt förvaltning och handel med värdepapper.

Intressant att årsresultaten för "Kladde Invest AB" är så skiftande. Åren 2017, 2019 och år 2020 var årets resultat bara (155 000 - 197 000 kr) medan år 2018 var det högt (1 968 000 kr).

Om man kollar i balansräkningen så ser man att det egna kapitalet ökade från 392 000 kr år 2017 till 3,2 miljoner kr år 2021.

Senast redigerad av SosseIslamism 2022-07-02 kl. 20:25.
Citera
2022-07-02, 21:36
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
TS, du får gärna skriva en liten recension och ett par minnen. Har gått förbi det ett par gånger men aldrig käkat där. Har dock reagerat på att ”kladdes” låter kladdigt och gott. Lever det upp till namnet?

Jag har heller aldrig käkat på Kladdes, men till skillnad från dig så tycker jag att namnet är fullkomligt motbjudande. Kladd är inget jag associerar med god hygien.
Citera
2022-07-02, 22:06
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jag har heller aldrig käkat på Kladdes, men till skillnad från dig så tycker jag att namnet är fullkomligt motbjudande. Kladd är inget jag associerar med god hygien.
Kladd är exakt vad man vill ha klockan 03:15 efter en utekväll.
Citera
2022-07-02, 22:32
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Följande skrev jag i tråden ”Det sjukaste ni någonsin sett”:

” Det var på den tiden jag bodde i Stockholm. Min kusin och jag var och åt lunch på Kladdes kebab (ja, stället heter faktiskt så för den som undrar) på Drottninggatan. Det var bra väder vill jag minnas, en augustidag mitt i veckan. Som vanligt var det ganska mycket folk i rörelse.

Vi sitter och äter och har det trevligt. Plötsligt får vi syn på två snubbar som beter sig litet underligt. Den ene står precis bakom ryggen på den andre som också står upp. Han längst fram står helt stilla och han bakom rör lite på armarna i höjd med den andres nacke, försiktigt och långsamt nästan hemlighetsfullt. Jeppen som rör på sig bär omoderna kläder, solglasögon, mustasch och en midjeväska. "Vad fan håller de på med?" tänker vi, det hela pågår i flera minuter redan men vi kan inte se vad som försiggår. Plötsligt blinkar det till i handen på midjeväsksmustasch-jeppen...tydligen har han en sax i ena handen, en kamm i den andra och ger sin kompis/kund en oerhört långsam stående hårklippning på gågatan. Klippandet går alltså oerhört segt, håret faller rätt på gatan när jeppen smusslar med sin bisarra gerillafrisering. Varför just på Drottninggatan, ståendes utan att försöka synas? Troligen rörde sig om brukare från Plattan, de såg rätt härjade och paranoida ut.”

Kebaben var OK, Kebabbröderna var vassare men godast kebab(pizza) har jag ätit i Jönköping med omnejd.
Citera
2022-07-02, 23:56
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath

Kladde var ju ägaren. Maten var riktigt jävla slafsig och härlig. Minns särskilt en blöt lördag när jag bad om extra sås på min kebab med bröd och säkert fick en halv liter. Brudjäveln jag hade med mig i släptåg hatade vitlök så det blev inge mycket hångel efteråt.
Citera
2022-07-03, 10:26
Medlem
De har stängt eller hur? När jag jobbade i närheten fick jag tipset om deras mixtallrik med pommes. Den var riktigt fin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in