Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-02, 04:40
  #1
Medlem
jenniferruless avatar
Alla vi som varit i händerna på SiS vet vad "ytlig visitation" innebär.

Det innebär att t ex när du anländer till SiS kommer du till ett litet rum där du beordras klä av dig helt fucking NAKEN.
Vägrar du (vilket många gör) får du sitta isolerad tills du några timmar senare oftast ger upp och klär av dig inför en främmande människa, eller två.
Detta är lika med psykisk nedbrytning.
Fortsätter du vägra kommer personalen fucking SLITA av dig kläderna. Är du tjej kan alltså flera män slita av dig kläderna.
I lagen står numera (sedan 2016) tror jag att det ska vara samma kön som visiterar. Så för oss tjejer ska det vara en kärring. MEN(!!) , detta lilla MEN. Det får göras undantag om inte nån kärring är i tjänst eller "har tid". Och detta gör boendena undantag på OFTA.

Många av oss som anländer till till exempel ett akut-SiS (alltså inte går behandling för det är mer soft) är ofta i jävligt dåligt psykiskt skick när vi kommer dit.
Exempel : Du kan ha suttit i en jävla box i en snutbil o åkt till fucking Falköping i 4-6 timmar utan vatten, utan att få pissa. Medans snutarna stannar vid en mack för köper snacks och korv.

Jag var 14 år. Det var mitt i natten. Jag hade försökt att ta mitt liv kvällen innan. Polisen hämtade mig på Akut-BUP. Ingen frågade hur jag mådde.
Jag sattes fast i en box i en polisbil. Det tog 4 timmar till akut-SiS i Falköping. Två poliser satt i 4 timmar med en rädd, deprimerad 14-åring som dom varken gav vatten eller lät kissa. Jag var livrädd och saknade mamma. Jag var inte kriminell. Dom timmarna drömmer jag än idag mardrömmar om. Ska det vara så? Är det det enda sättet Svenska staten kan hjälpa en självmordsbenägen tonårstjej på. Och vad är det för människor som är så jävla icke-empatiska att de kan göra detta mot ett barn? Samma polis som fjamsar runt och grillar korv med kriminella och tjatar om sin jävla VÄRDEGRUND. FY FAN.

"Nej så går det inte till, det är LAG att du ska få vatten och få pissa" säger säkert nån nu.

Ja, det är möjligt , men det skiter dom i.

Många av oss har tidigare blivit utsatta för sexuella övergrepp och är jävligt kontaktkänsliga. Det sista vi behöver i vår "vård" är att arga människor beordrar oss att klä av oss nakna eller sliter av oss kläderna.

Jag pratade med en tjej så ung som 13 år (började gråta när hon berättade) som blivit våldtagen 3 gånger. När hon kom till SiS på natten vill inte hon inte klä av sig. 2 män och en kärring SLET av henne kläderna. Hon var inte kriminell. Hon hade självskadebeteende just pga av sexuella övergrepp. Och så kommer Staten och typ våldtar henne igen.

Om dessa vidriga män (ingen normal man vill jobba på ett SiS för tjejer) hade gjort det dom gör utanför arbetstid är det fängelse och uthängning på Dumpen som gäller.
Man brukar säga att pedofiler drar sig dit barn finns. Detsamma gäller perversa typer som vill plåga och förnedra tjejer. Dom jobbar på SiS. Finns även en rejäl dos med perversa lesbiska kärringar som älskar att förnedra oss.

Statens våldtäkter på unga trasiga tjejer MÅSTE UPPHÖRA!!! Det finns inget annat civiliserat land som gör såhär. Kom ihåg att de flesta av oss som hamnar på SiS INTE ÄR kriminella.

Jämför gärna med att en t ex kriminell vuxen kärring som sitter på t ex Hinseberg UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER får nakenvisiteras av en man. Men för oss unga (jag är 18 nu) gäller helt andra regler.

Är inte detta sjukt och hur fan stoppar man detta. Nån gång om året gör Uppdrag granskning nåt skräck-reportage om SiS och HVB. Sen glöms det bort.
Och jämfört med HVB är SiS mycket värre eftersom det är en dold värld. Du är TOTALT maktlös där inne.
Att klaga till IVO gällande nakenvisiteringarna hjälper inte ett skit eftersom SiS enligt lag göra detta. Men det är fel anser jag.

Sverige ska alltid vara världsbäst på allt och skryter om sin jävla "feministiska" regering. Men i det dolda förnedras flickor varenda dag av Staten. Var man inte självmordsbenägen innan så blev man det i Statens perversa klor.

Vill även säga att ni som jobbar / jobbat på SiS och vet att ni har gjort detta jag har beskrivit vill jag säga att vi glömmer ALDRIG vad ni heter och vi glömmer ALDRIG vad ni gjort och en dag när ni minst anar det så kommer det förflutna ikapp. Kom ihåg det nästa gång du har bånge på jobbet eller blir våt i fittan på jobbet åt en gråtande skräckslagen ung tjej.

Det sitter 1100 barn inlåsta i Sverige. Övergreppen som jag beskrivit pågår varenda jävla dag.

Vill oxå tillägga att det i SiS egna texter ska låta så fiiiint allting. Det står att kroppsvisitationen ska ske med "respekt.
Men det är omöjligt att RESPEKTFULLT tvinga en annan människa, ett BARN, av kläderna. Det går inte. Det kommer alltid vara ett trauma.
SiS egna jävla texter duger inte ens att torka sej i arslet med. De motsvarar inte verkligheten ett dugg.

Det finns flera youtubare som kan verifiera ALLT jag skriver t ex Johanna : https://www.youtube.com/c/JohannaOttosson

och mathilda : https://www.youtube.com/channel/UCjr...CZ8KApeRj7oBqQ
__________________
Senast redigerad av jenniferrules 2022-07-02 kl. 05:18.
Citera
2022-07-02, 04:55
  #2
Medlem
Att utsatta människor blir utnyttjade/felbehandlade är inget nytt tyvärr. Jag vet inte riktigt hur SiS samt HVB funkar för den som är bosatt/inlagd där, men jag hoppas du kommer ifrån det asap.
Citera
2022-07-02, 05:08
  #3
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritalande
Att utsatta människor blir utnyttjade/felbehandlade är inget nytt tyvärr. Jag vet inte riktigt hur SiS samt HVB funkar för den som är bosatt/inlagd där, men jag hoppas du kommer ifrån det asap.

Jag är ifrån skiten nu. Men jag tänker på mina nuvarande och framtida olyckssystrar som ingen jävel lyssnar på.
Citera
2022-07-02, 05:15
  #4
Medlem
jenniferruless avatar
vill oxå tillägga att jag hört mycket från killkompisar typ : äh, så farligt är det väl inte.

Men då ska man komma ihåg att vi som tas till SiS inte mår så jävla bra. Och jag TROR att om du går till vilken högstadie /gymnasieskola som helst och väljer ut den mest friska och psykiskt starka tjejen som finns och sätter fast henne i en snut eller krimvårdsbil och kör henne 50 jävla mil eller längre hemifrån och sliter av henne kläderna och låser in henne i ett jävla rum så är hon inte heller så jävla stark sen. Och övervakar henne 24-7. när hon duschar, när hon går på toan.

Det kanske finns nån SiS-anställd här med en dotter som vi kan prova på??

En annan sak. Barnombudsmannen (BO) ville i en remiss till Regeringen för några år sen ändra reglerna så att de som är på SiS av icke drogskäl ska slippa "ytlig visitation av den nakna kroppen". Men det blev NEJ på det. För SiS invände med att pga säkerheten måste alla "som vistas på ett SiS-boende visiteras".

Ok, sure. Men då tänker jag såhär : För några år sen avslöjades en härva där SiS-anställda sålde droger mot sex INNE på SiS-boendet.
Med detta som bakgrund och att "alla som vistas" där ska visiteras där så borde ju personalen nakenvisitera varandra?
Så när stora feta SiS-kärringen kommer till jobbet borde hon ju tvingas näcka inför nån manlig kollega. Eller hur? Ser inte problemet. Det sker ju med "respekt".


Vill oxå säga att efter det jag sett och upplevt från 14 till 18 års ålder har jag NOLL förtroende för svenska staten. Dess dubbelmoral äcklar mej.


Sen har vi BRIS. Alltså Barnens rätt i samhället.
Såna som mej har ibland under min ungdom uppmanats att prata med BRIS eftersom dom är obundna Staten.
SKITSNACK kan jag säga. BRIS är Statens förlängda arm och nickedockor.
Ringer man BRIS och berättar om missförhållanden inom SiS får man prata med en sömnig jävla "kurator" som bara :
"mmmmm ....mmmmmm ...jag hör att du är upprörd... mmmm .... mmmm ... Men Sis finns ju till för att hjälpa unga och dom vill dig bara väl.... mmm ...mmm"

BRIS är ett jävla fejk. Ring dom för fan inte. Dom står på Soc och Statens sida ALLTID. Likaså alla andra statsstödda jävla fejkorganisationer som "tjejjouren" och allt vad skiten heter. FEJK!!!
Likaså Självmordslinjen.
Jag har fått 1000 ggr bättre hjälp genom att läsa på Flashback än genom av dessa fejkorganisationer som alla står bakom de statliga övergreppen. Och nu har jag äntligen konto här och kan göra mej hörd. Jippi.

Sen har vi IVO. Glöm dom. Dom är skitdryga att ha att göra med. Jag har ringde IVO en gång och önskar att jag spelade in samtalet. Fick snacka med en gubbe som nästan lät sadistisk och sexuellt upphetsad när jag berättade om nakenvisitationerna. Han frågade om jag hade "blommat ut" och därför tyckte det var jobbigt.
Jag sa då "Vafan menar du med blommat ut?"
Då sa han : Ja, alltså har du hår på snippan och har du fått bröst.
__________________
Senast redigerad av jenniferrules 2022-07-02 kl. 05:54.
Citera
2022-07-02, 05:54
  #5
Medlem
Thomacs avatar
Vem skulle vilja jobba på och engagera sig i sådana hem om de inte fick ha något intresse alls. Sexuella övergrepp vet jag inte men sishem är inte tänkta att vara som fritidsgårdar där man har kul och skojigt. Man ska lägga av med droger och vilja flytta därifrån. Därför kan en viss mån av sexuell atmosfär anses okej.
Citera
2022-07-02, 05:56
  #6
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thomac
Vem skulle vilja jobba på och engagera sig i sådana hem om de inte fick ha något intresse alls. Sexuella övergrepp vet jag inte men sishem är inte tänkta att vara som fritidsgårdar där man har kul och skojigt. Man ska lägga av med droger och vilja flytta därifrån. Därför kan en viss mån av sexuell atmosfär anses okej.

Aha. Men då får personen som begår övergrepp i sitt jobb inte börja gråta när hämnden kommer några år senare då.
Citera
2022-07-02, 06:31
  #7
Medlem
Så vad hade du gjort för jävla idioti för att bli placerad där?

Att byta kläder är den enklaste och minst ingripande formen av visitation, samt säkrast för personalen då knarkare och skit gärna har huggvapen och annat skit på sig.
Citera
2022-07-02, 06:35
  #8
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnagIT
Så vad hade du gjort för jävla idioti för att bli placerad där?

Att byta kläder är den enklaste och minst ingripande formen av visitation, samt säkrast för personalen då knarkare och skit gärna har huggvapen och annat skit på sig.

Druckit kopiösa mängder sprit massa gånger, försökt ta livet av mej. Tagit droger. Hotat en lärare med soft air gun. Och skurit sönder ena låret och armarna.
jag hade även samlat på mej en jävla massa "kinapuffar" och typ försökt göra en bomb som fick snuten att bralla på sej. Knappast allvarlig bomb.

Förtjänar jag sexuella övergrepp för det eller va FUCKING antyder du???

ps : jag är inte skit utan värdefull
__________________
Senast redigerad av jenniferrules 2022-07-02 kl. 06:43.
Citera
2022-07-02, 06:42
  #9
Avstängd
link71s avatar
Du är ju minderårig, du vet väl att det är 18 års gräns ?
Bli mer skötsam.
finns inget mer att diskutera.
Citera
2022-07-02, 06:44
  #10
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av link71
Du är ju minderårig, du vet väl att det är 18 års gräns ?
Bli mer skötsam.
finns inget mer att diskutera.

NEJ JAG ÄR 18 OCH FRI FRÅN SIS NU.

Läs för fan vad jag skrivit.
Citera
2022-07-02, 07:10
  #11
Medlem
jenniferruless avatar
Gällande trådens ämne : Sexuella övergrepp.

Jag väckte en brudjävel som slaggat hos mej. Hon sa : Du kan inte skriva sexuella övergrepp. Skriv bara övergrepp.

Skitsnack säger jag. Det kan jag visst. För i det civila livet ÄR det ett sexuellt övergrepp att påtvinga en minderårig ofrivillig nakenhet.
Citera
2022-07-02, 07:11
  #12
Medlem
"Tagit droger. Hotat en lärare med soft air gun.
jag hade även samlat på mej en jävla massa "kinapuffar" och typ försökt göra en bomb som fick snuten att bralla på sej. Knappast allvarlig bomb."

Inte kriminell alls...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback