• 1
  • 2
2022-07-01, 19:36
Medlem
Mr.Swedens avatar
När aktivisterna på SR ska skildra något speciellt område i Ukraina som drabbats i kriget - vilket område väljer de då tror ni? Något övergripande för landet? Matförsörjningen? De överfulla bårhusen? Bostadsbristen? Den psykiska ohälsan?

Nej, de fokuserar på att de otäcka ryssarna klampat runt i Tjernobyl. Detta som ett av huvudnumren i P1s program Studio Ett. TJERNOBYL… KÄRNKRAFT… Om och om igen.

De drömmer naturligtvis om att kärnkraft ska uppfattas som någonting otäckt igen och på det sättet jämna vägen för kärnkraftsmotståndarna MP.

I en undersökning för några år sedan (Göteborgs Universitet, 2006) visade det sig att journalisterna på Public Service inte bara röstade extremt vänster (92% V - 8% H) utan att de framförallt röstade på Miljöpartiet. Hela 52%. Och nu ska alltså dessa aktivister rädda sitt parti genom att inplantera bilden av kärnkraft som något otäckt i svenska folkets huvuden. I Public service, för våra skattepengar. Detta är ingenting mindre än ett direkt ingrepp i den demokratiska processen och inte dugg bättre än hur media i Ryssland eller Ungern beter sig.

Antagligen känner sig aktivisterna på SR ändå lite oroliga över tilltaget, för samma dag har chefen Klas Wolf-Watz (jodå, det är han som ertappades med att ha en reporter som hoppat i säng med islamisten hon skulle bevaka, och sedan åkte på pumpen för översättningen av islamist till muslim) en verklighetsfrämmande artikel i SvD där han försäkrade att allt var i sin ordning på SR.

Spräng Public Service.
Citera
2022-07-01, 19:40
Medlem
VoktorDodkas avatar
En i en lång rad valpåverkansartiklar från public service, dom borde få en egen samlingstråd så man får en överblick hur stort det är.
Citera
2022-07-01, 19:46
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Spräng Public Service.

Visst sympatiserar anställda i högre grad med V och MP, men har du fakta för att detta får genomslag i nyhetsflödet?
Citera
2022-07-01, 19:50
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Visst sympatiserar anställda i högre grad med V och MP, men har du fakta för att detta får genomslag i nyhetsflödet?
Har du sett ett enda program på SVT som inte är rakt igenom kulturmarxistisk propaganda den här sidan millenieskiftet?
Citera
2022-07-01, 19:51
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Kognitivt utmanad?
Citera
2022-07-01, 20:07
Medlem
Citat:
När aktivisterna på SR ska skildra något speciellt område i Ukraina som drabbats i kriget - vilket område väljer de då tror ni? Något övergripande för landet? Matförsörjningen? De överfulla bårhusen? Bostadsbristen? Den psykiska ohälsan?

Nej, de fokuserar på att de otäcka ryssarna klampat runt i Tjernobyl. Detta som ett av huvudnumren i P1s program Studio Ett. TJERNOBYL… KÄRNKRAFT… Om och om igen.

De drömmer naturligtvis om att kärnkraft ska uppfattas som någonting otäckt igen och på det sättet jämna vägen för kärnkraftsmotståndarna MP.

I en undersökning för några år sedan (Göteborgs Universitet, 2006) visade det sig att journalisterna på Public Service inte bara röstade extremt vänster (92% V - 8% H) utan att de framförallt röstade på Miljöpartiet. Hela 52%. Och nu ska alltså dessa aktivister rädda sitt parti genom att inplantera bilden av kärnkraft som något otäckt i svenska folkets huvuden. I Public service, för våra skattepengar. Detta är ingenting mindre än ett direkt ingrepp i den demokratiska processen och inte dugg bättre än hur media i Ryssland eller Ungern beter sig.

Antagligen känner sig aktivisterna på SR ändå lite oroliga över tilltaget, för samma dag har chefen Klas Wolf-Watz (jodå, det är han som ertappades med att ha en reporter som hoppat i säng med islamisten hon skulle bevaka, och sedan åkte på pumpen för översättningen av islamist till muslim) en verklighetsfrämmande artikel i SvD där han försäkrade att allt var i sin ordning på SR.

Spräng Public Service.

Nja, de har rätt i sak. Reaktorerna i Tjernobyl baseras på RBMK grafit reaktorer som är tämligen osäkra.

https://www.oecd-nea.org/jcms/pl_282...ident-sequence

Men det finns mycket säkrare reaktorer som den i Forsmark till exempel.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fors...%A4rnkraftverk

I dag finns teknik som gör kärnkraften ytterst säker.

Så slutsatsen är för min del att kärnkraft är framtiden om den baseras på rätt teknik. Det är märkligt att MP är motståndare till en energikälla med 0 i koldioxidutsläpp.

Å andra sidan har jag träffat en miljöpartist som ansåg att kärnkraft inte behövs då vi har eluttag.

Dessutom en miljöpartist som trodde att råolja var en industriell produkt och inte skapad av naturen.

Det finns många muppar inom MP.

Mvh,
Benelli
Citera
2022-07-01, 20:12
Medlem
Citat:

Spräng Public Service.
Nja, jag tyckte jag läste häromdagen att Mp är öppna för nya kärnkraftverk

Undrens tid är alltså inte förbi...
Citera
2022-07-01, 20:13
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benelli
Nja, de har rätt i sak. Reaktorerna i Tjernobyl baseras på RBMK grafit reaktorer som är tämligen osäkra.

Så slutsatsen är för min del att kärnkraft är framtiden om den baseras på rätt teknik. Det är märkligt att MP är motståndare till en energikälla med 0 i koldioxidutsläpp.

Å andra sidan har jag träffat en miljöpartist som ansåg att kärnkraft inte behövs då vi har eluttag.

Dessutom en miljöpartist som trodde att råolja var en industriell produkt och inte skapad av naturen.

Mvh,
Benelli
Dessutom har RBMK fått moderna uppgraderingar, för att minska de värsta problemen.

Samtidigt skriker media sig hesa över modulära reaktorer, ingen vet varför!
Citera
2022-07-01, 20:21
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke

Det är inte undrens tid, det är valår.
Politikerna försöker vara oklara nog att inte avvisa någon, men tydliga nog att också locka och hålla kvar de som tycker som de verkligen gör.
Citera
2022-07-01, 20:28
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Kognitivt utmanad?

Nej. Eftersom jag vet svaret på frågan vill jag kolla om du har samma kunskap?
Citera
2022-07-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke

Det är tveksamt att det går i Sverige, hela partiet är grundat kring Nej Tack atomkraft. Tillskillnad från mp i finland.

Men i likhet med Kalifornien, vilka ska stänga sitt ända. När det blev uppenbart att det inte håller, så tänker man köra på naturgas istället.

SVT gör alltid sitt bästa för att stödja vänstersida i allmänhet och på senare tid MP i synnerlighet.
Citera
2022-07-01, 22:53
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benelli

Mvh,
Benelli
Det var du som tror på att man kan få el ut ur eluttaget utan något koldioxidutsläpp.

Hur uppstår uran, gräva och spränga i berg, upparbetas, fraktas på tunga specialfordon, en massa betong för att bygga många olika anläggningar.

Lite märkligt att kärnkraften alltid varit ytterst säker, men förr var den inte säker säger man nu. Det var fyrdubblad kylsystem, men de gick på samma ström i en och samma elkanal.

Med de små verken slipper man kraftledningar, men säkerhetsarrangemangen måste vara lika omfattande, så det kommer bli billigare att bygga kraftledningar.

Det kommer till en sak till, mycket av världens uran kommer från Ryssland, kommer resten av leverantörerna kunna leverera.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in