2022-06-30, 15:32
Avslutad
Är du jude?
Och varför knullar du män i röven?
Citera
2022-06-30, 15:45
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Sluta med längd snack, det får dig att låta som en incel. Tyckte någon annan gav bra råd innan för allt jag har varit med om som har med hundar att göra förutom kanske racing med greyhounds och whippets är ju typ bara kvinnor? Skaffa en hund och gå med i sådana där bruksklubbar heter det det? Du kommer fan bada i fitta.

Du låter dock deppkukig så sluta med det och fake it til you make it.
Citera
2022-06-30, 17:29
Medlem
När du beskriver dig själv låter du ju som en kopia av sveriges hetaste man just nu - Tarek Taylor, som ju också är israelisk arab. Varför är han så eftertraktad? För att han är supercharmig, snäll och positivt lagd. Inte macho alls, så det behöver man inte vara. Du jobbar på bra med din yta med träning och studier, men det du behöver lägga mer tid på är ditt inre.
Citera
2022-07-01, 19:06
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jag är 25 år gammal nu. Efter tid på Hermods nu så är jag äntligen färdig med gymnasiet (sent, jag vet). Nu kommer det bli yrkeshögskola så att jag kan bli systemutvecklare, vilket jag alltid velat jobba som. Trots att jag fixar allt i mitt liv, så blir inget bättre. När det kommer till kärlekslivet så är det i princip inte möjligt. Detta är något jag har pratat om tidigare här på Flashback. Jag är 1.78 och är halv israelisk, men arab israelisk, så har mer av ett utseende från mellanöstern. Trots att jag har ett svenskt förnamn och efternamn. Jag pratar bara svenska. Jag är inte religiös och ingen i min familj är religiös heller. Jag har fan den absolut värsta basen för att kunna få något förhållande alls med tjejer här. Vart fan ska man ens ta sig vart om man är kort och inte ser etniskt svensk ut, för att kunna få en chans? Min peak var när jag var typ 15, eftersom att jag var den ända invandraren på min skola, samt att ingen hade hunnit växt ikapp mig, så var även en okej längd för åldern.

Sedan dess så har det varit absolut skit. Jag har nu under min 20 års ålder, exklusivt dejtat singelmammor eller kvinnor som är i 35-45 års åldern. Samt haft sex med transkvinnor när jag varit extremt desperat. Jag hatar hur absolut allt som jag har gjort för att kunna ändra på mig själv, i princip inte har fixat något. Jag började gå till gymmet, vilket jag än gör idag. Jag har fått en mycket bättre kropp, men fortfarande inget nytt intresse. Även nu när jag påbörjar YH, om jag får ett jobb i slutändan så gör det ingen skillnad. Faktorer som jag inte kan ändra är anledningen för sitsen som jag är fast i. Jag har ändrat absolut allting. Fokuserar på utbildning för bättre jobb, gym för bättre kropp och gav upp spel och sånt totalt, har inte spelat på över 1 år nu.

Min fritid ser i princip ut såhär vid det här fallet: Jag jobbar halvtid. Jag studerar. Jag voluntärarbetar ett antal timmar i månaden med hundar. Jag älskar att laga mat och baka. Jag läser även. Sedan så är resten av tiden spenderat på vänner / serier / shopping. Folk ger hela tiden tips på vad man kan göra för att förbättra sin situation när det kommer till tjejer. Men vad mer kan jag göra nu? Jag funderar starkt på att bara dra härifrån när jag är färdig.

Om du själv tycker att du är så jävla värdelös, så kan du väl inte förvänta dig att någon annan ska tycka om dig?

Du verkar vara ängslig och osjälvständig. Varför ska du hålla på och ändra en massa skit? Ingen litar på någon som ändrar sig själv för att gå hem hos brudarna. Du är ju en manshora utan kunder.
Citera
2022-07-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slagskott
Män ska vara långa av någon anledning, kommer säkert från vikingatiden då det gav en fördel men idag spelar det ju ingen roll alls, jag kan själv relatera till att känna mig kort då jag (194cm) stod bredvid 2 herrar som måste varit 205-210cm vilket kändes lite märkligt.

Jag tror inte att du ska oroa dig, lycka till vidare.

Fast nä, medellängden för män i Sverige var 170 cm för 100 år sen, inte särskilt långt. Vår livsstil och matvanor har tvärtom gjort skandinavier ovanligt långa jämföra med övriga.
Citera
2022-07-01, 21:49
Medlem
178 cm är inte kort, inte ens i Sverige. Har nog aldrig hört någon mellan 175 cm-180 cm bli kallade för "kort". Det är först under 170 cm som det kan bli problematiskt för en man i just Sverige.
Citera
2022-07-01, 21:52
Medlem
Mjälls avatar
Felet är kanske att du inte har självkänsla, lever för någon extern mall istället för dig själv.

Det kan ju också vara medfött, men kanske mer effektivt att försöka ändra det än att gräma sig över längd och hudfärg. Är inte blattar helt okej accepterade förresten? Tjejer är extremt open minded så länge man har självförtroende osv...
Citera
2022-07-01, 22:14
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Jo, det är det. Det är under medel.

Men herregud. Skärp dig. Vem fan ser skillnad på 1,80 och 1,78? Kunde kanske förstå om du var 1,54, att det var jobbigt.

Jag är en kvinna på 1,70 och skulle tycka det var ganska jobbigt att vara ihop med nån på 1,90 eller uppåt. Man skulle känna sig som ett barn som ska behöva stå på tå för att nå upp. Usch.

Ditt problem är ditt mindset.

Och en sak till som du inte förstår: det är ofta skit att vara mellan 20-28 år. Sen börjar det arta sig, när man blivit torr bakom öronen.
Senast redigerad av HemligaBrev 2022-07-01 kl. 22:18.
Citera
2022-07-02, 10:15
Medlem
Hur är det med självkänslan? Det är där problemet ligger tror jag. Inte i ditt ursprung eller längd.
Citera
2022-07-02, 11:10
Medlem
Citat:
Jag är 25 år gammal nu. Efter tid på Hermods nu så är jag äntligen färdig med gymnasiet (sent, jag vet). Nu kommer det bli yrkeshögskola så att jag kan bli systemutvecklare, vilket jag alltid velat jobba som. Trots att jag fixar allt i mitt liv, så blir inget bättre. När det kommer till kärlekslivet så är det i princip inte möjligt. Detta är något jag har pratat om tidigare här på Flashback. Jag är 1.78 och är halv israelisk, men arab israelisk, så har mer av ett utseende från mellanöstern. Trots att jag har ett svenskt förnamn och efternamn. Jag pratar bara svenska. Jag är inte religiös och ingen i min familj är religiös heller. Jag har fan den absolut värsta basen för att kunna få något förhållande alls med tjejer här. Vart fan ska man ens ta sig vart om man är kort och inte ser etniskt svensk ut, för att kunna få en chans? Min peak var när jag var typ 15, eftersom att jag var den ända invandraren på min skola, samt att ingen hade hunnit växt ikapp mig, så var även en okej längd för åldern.

Sedan dess så har det varit absolut skit. Jag har nu under min 20 års ålder, exklusivt dejtat singelmammor eller kvinnor som är i 35-45 års åldern. Samt haft sex med transkvinnor när jag varit extremt desperat. Jag hatar hur absolut allt som jag har gjort för att kunna ändra på mig själv, i princip inte har fixat något. Jag började gå till gymmet, vilket jag än gör idag. Jag har fått en mycket bättre kropp, men fortfarande inget nytt intresse. Även nu när jag påbörjar YH, om jag får ett jobb i slutändan så gör det ingen skillnad. Faktorer som jag inte kan ändra är anledningen för sitsen som jag är fast i. Jag har ändrat absolut allting. Fokuserar på utbildning för bättre jobb, gym för bättre kropp och gav upp spel och sånt totalt, har inte spelat på över 1 år nu.

Min fritid ser i princip ut såhär vid det här fallet: Jag jobbar halvtid. Jag studerar. Jag voluntärarbetar ett antal timmar i månaden med hundar. Jag älskar att laga mat och baka. Jag läser även. Sedan så är resten av tiden spenderat på vänner / serier / shopping. Folk ger hela tiden tips på vad man kan göra för att förbättra sin situation när det kommer till tjejer. Men vad mer kan jag göra nu? Jag funderar starkt på att bara dra härifrån när jag är färdig.
Ta det lugnt. Vi långa och ljusa är snart en minoritet i Sverige. Du har framtiden för dig.

Majoriteten i världen är kortare och mörkare än dig.
Citera
2022-07-02, 11:23
Avslutad
Ditt problem ligger inte i att du är 1.78 lång. Det är en normal längd i Sverige, jag tror faktiskt att det till och med är på centimetern vad som brukar betecknas som ”medellängd”.

Ditt problem är att du är jude. Och då inte ens ashkenazi (som för oinsatta ofta kan passera som européer) utan till råga på eländet en riktig semit. Jag kan föreställa mig hur du ser ut. Stor kroknäsa, grova svarta hårstrån i både skägg och hår. Du kommer att bli skallig tidigt. Brun hud, tjocka läppar, plirande ögon. Det är riktigt avtändande för den stora majoriteten västerländska kvinnor. Även om de säger sig vara öppna och toleranta så söker de flesta en man med västerländskt utseende som far åt sina barn och de kolbrännare som aktivt söker rasfrämlingar för sex kommer att föredra negrer framför judar och araber. Ni är inte tillräckligt vita för majoriteten men heller inte tillräckligt svarta för minoriteten.

Du har helt enkelt dragit en nit i livets lotteri med tanke på var du bor. Kanske dags att fundera på att omlokalisera till exempelvis Tel Aviv? Där kommer du garanterat ha bättre framgång.
Citera
2022-07-02, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Är du jude?
Och varför knullar du män i röven?

Har du någonsin tänkt en egen tanke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto