2022-06-30, 12:28
Medlem
Jag är 25 år gammal nu. Efter tid på Hermods nu så är jag äntligen färdig med gymnasiet (sent, jag vet). Nu kommer det bli yrkeshögskola så att jag kan bli systemutvecklare, vilket jag alltid velat jobba som. Trots att jag fixar allt i mitt liv, så blir inget bättre. När det kommer till kärlekslivet så är det i princip inte möjligt. Detta är något jag har pratat om tidigare här på Flashback. Jag är 1.78 och är halv israelisk, men arab israelisk, så har mer av ett utseende från mellanöstern. Trots att jag har ett svenskt förnamn och efternamn. Jag pratar bara svenska. Jag är inte religiös och ingen i min familj är religiös heller. Jag har fan den absolut värsta basen för att kunna få något förhållande alls med tjejer här. Vart fan ska man ens ta sig vart om man är kort och inte ser etniskt svensk ut, för att kunna få en chans? Min peak var när jag var typ 15, eftersom att jag var den ända invandraren på min skola, samt att ingen hade hunnit växt ikapp mig, så var även en okej längd för åldern.

Sedan dess så har det varit absolut skit. Jag har nu under min 20 års ålder, exklusivt dejtat singelmammor eller kvinnor som är i 35-45 års åldern. Samt haft sex med transkvinnor när jag varit extremt desperat. Jag hatar hur absolut allt som jag har gjort för att kunna ändra på mig själv, i princip inte har fixat något. Jag började gå till gymmet, vilket jag än gör idag. Jag har fått en mycket bättre kropp, men fortfarande inget nytt intresse. Även nu när jag påbörjar YH, om jag får ett jobb i slutändan så gör det ingen skillnad. Faktorer som jag inte kan ändra är anledningen för sitsen som jag är fast i. Jag har ändrat absolut allting. Fokuserar på utbildning för bättre jobb, gym för bättre kropp och gav upp spel och sånt totalt, har inte spelat på över 1 år nu.

Min fritid ser i princip ut såhär vid det här fallet: Jag jobbar halvtid. Jag studerar. Jag voluntärarbetar ett antal timmar i månaden med hundar. Jag älskar att laga mat och baka. Jag läser även. Sedan så är resten av tiden spenderat på vänner / serier / shopping. Folk ger hela tiden tips på vad man kan göra för att förbättra sin situation när det kommer till tjejer. Men vad mer kan jag göra nu? Jag funderar starkt på att bara dra härifrån när jag är färdig.
Citera
2022-06-30, 12:34
Medlem
Peyotedudes avatar
Det kommer. Slappn av och fortsätt i samma stil med träning mm. Plötsligt släpper det.

1.78 är inte kort.
Citera
2022-06-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Det kommer. Slappn av och fortsätt i samma stil med träning mm. Plötsligt släpper det.

1.78 är inte kort.

Jo, det är det. Det är under medel.
Citera
2022-06-30, 12:38
Medlem
Jag är 178 min pojkvän är 178. Längden är en siffra och du är inte vidare kort. Jag tror snarare att du behöver jobba på ditt självförtroende.
Citera
2022-06-30, 12:52
Medlem
Jag är 177.
Citera
2022-06-30, 12:52
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jo, det är det. Det är under medel.

Men snälla nån, det är två centimeter under medellängden för män: https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2018/varannan-svensk-har-overvikt-eller-fetma/

Det är alltså enormt vanligt att vara 178 cm eller kortare. Jag har vänner och bekanta som är betydligt kortare än dig och som är tillsammans med väldigt bra och attraktiva tjejer.
Citera
2022-06-30, 12:55
Medlem
Är lika lång som du och min längd har aldrig varit ett problem överhuvudtaget. Du inser att du är längre än 95+% av alla brudar? Så länge man är över 175 så har man ryggen fri. Att många brudar snackar om att de vill ha en lång kille är en sak, men 178 är knappast en dealbreaker ens för dem. Att vara blatte har aldrig stoppat mig heller, så ditt problem har nog helt andra orsaker än du tror.
Citera
2022-06-30, 13:08
Medlem
Det kanske är andra tider nu; men sociala aktiviteter, speciellt i kända miljöer (skolan/arbetet/hemmafesten), med alkohol - är ett bra ställe.

Det är ju bra om könsfördelningen inte är allt för negativt tiltad. Går man systemvetenskap kan det ju vara läge att gå på mera allmänna tillställningar.
Citera
2022-06-30, 13:12
Bannlyst
Jag är 162 och tycker att 178 är en bra längd. Att man har ursprung från MÖ är heller inget problem.

Trodde du var 165 och adopterad från Indien först. Då hade jag förstått…
Citera
2022-06-30, 13:22
Medlem
991ESSs avatar
Gör som kaosblattarna, skapa kaos och gnäll om rasism, det blöter ner svenskorna oavsett längd.

Du låter lite för normal.
Citera
2022-06-30, 13:30
Moderator
T-80Us avatar
Problemet är nog snarare att du uppvisar samma mentalitet och inställning i livet som du gör i den här tråden. Det är inte bra.

Din längd är helt normal, och har aldrig orsakat mig några problem på damfronten, jag är 1 cm kortare än du.
Citera
2022-06-30, 13:32
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Min fritid ser i princip ut såhär vid det här fallet: Jag jobbar halvtid. Jag studerar. Jag voluntärarbetar ett antal timmar i månaden med hundar. Jag älskar att laga mat och baka. Jag läser även. Sedan så är resten av tiden spenderat på vänner / serier / shopping. Folk ger hela tiden tips på vad man kan göra för att förbättra sin situation när det kommer till tjejer. Men vad mer kan jag göra nu? Jag funderar starkt på att bara dra härifrån när jag är färdig.
Hundar, matlagning, böcker - jag vet inte hur många grupper och forum det finns för dessa hobbies. Gå med i dem och du kommer att möta kvinnor helt spontant och naturligt.
Att du är exotisk och 178cm är det få som kommer att ogilla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in