2022-06-30, 13:42
Medlem
Antingen trollar du eller är psyksjuk. Korkade arab med offerkofta som vanligt. 178 o mellanöster utseende så smälter du in o är dessutom i majoritet i valfri stad i detta arma land.
Citera
2022-06-30, 13:46
Medlem
Medves avatar
178 är inte kort!

Jag är 172 cm och har inte haft problem med att fixa ett förhållande. Är inte svensk heller.

Tror du är alldeles fixerad med din längd och möjligen ser ner på dig själv kanske därför det inte går för dig? Har även sätt gott om tjejer med folk som verkar vara från MENA. Är inget fel med dina intressen heller speciellt de med hundar.
Citera
2022-06-30, 13:47
Bannlyst
Have you tried dating abroad? Like the States, Germany or Israel?
You have to find your inner mensch and stop being like a cluless nebbish my friend. Im not suggesting a shidduch but search among your friends or find good environments.

You're also in a period of your life with little stability in anything!
I never had this problem with my height and I'm 161!

/ NNNM
Citera
2022-06-30, 14:10
Medlem
maxatdunders avatar
Kan inte ens läsa igenom texten utan att ta dig seriöst. 178cm är aldrig en mer dealbreaker än vad du gör det till, dessutom självömkan och dålig självförtroende gör att DET märks och INTE din längd. Känner killar som är 1.70 som har legat med 100 tjejer som är lika exotisk som dig, eller latino då.
Citera
2022-06-30, 14:17
Medlem
Psycho-paramedics avatar
Varför ser du längden som ett problem? Jag e fan 175 och har inte haft problem med tjejer... Tror mer att det handlar om din attityd. Självförtroende utan att var dryg och kaxig tror jag funkar bättre än tyck-synd-om-mig...
Citera
2022-06-30, 14:24
Medlem
DixieDs avatar
Känner en kille som inte är så lång
Han är inte svensk utan sydamerikan och något ursprung ifrån Europa. Han har nog inga problem med kvinnor vad jag kan se även om han är själv försiktig för att han har ett barn ifrån tidigare förhållande

Däremot är hans ansikte gudomligt vackert
Problemet är nog hos dig tyvärr TS. Det måste ligga något mer än längd och ursprung
Citera
2022-06-30, 14:43
Medlem
Paatiences avatar
Skyll inte på din längd eller bakgrund, din text utstrålar offer och cynism. Hur ska du få en tjej med den inställningen? Tjejer blir sjukt avtända av det och det skiner igenom direkt. Du måste bygga upp ditt självförtroende och självkänsla!
Citera
2022-06-30, 14:45
Medlem
slagskotts avatar
Män ska vara långa av någon anledning, kommer säkert från vikingatiden då det gav en fördel men idag spelar det ju ingen roll alls, jag kan själv relatera till att känna mig kort då jag (194cm) stod bredvid 2 herrar som måste varit 205-210cm vilket kändes lite märkligt.

Jag tror inte att du ska oroa dig, lycka till vidare.
Citera
2022-06-30, 15:04
Medlem
Din längd är inget problem. Däremot så är det givetvis ett problem att se ut (och vara arab).
Många tjejer vill inte ha en blatte som pojkvän så ditt utbud är ju mindre p.g.a det. Men givetvis kommer det lösa sig så länge du utvecklas. Det faktum att du fortfarande inte har ett riktigt jobb och kanske inte ens en vettig bostad är inte någon fördel. Kämpa på så löser det sig nog.
Citera
2022-06-30, 15:11
Medlem
Idumeas avatar
Skaffa ett skägg (om du inte redan har det) och en helt okej välvårdad klädstil (om du inte redan har det).

Går det fortfarande dåligt så är det något annat som är problemet, bitterheten till exempel. Du verkar ju ha ett rätt bra utgångsläge annars: jobb, intressen, vänner och du kan bjuda tjejer på mat. Tjejer älskar killar som kan laga mat.
Citera
2022-06-30, 15:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jag är 25 år gammal nu. Efter tid på Hermods nu så är jag äntligen färdig med gymnasiet (sent, jag vet). Nu kommer det bli yrkeshögskola så att jag kan bli systemutvecklare, vilket jag alltid velat jobba som. Trots att jag fixar allt i mitt liv, så blir inget bättre. När det kommer till kärlekslivet så är det i princip inte möjligt. Detta är något jag har pratat om tidigare här på Flashback. Jag är 1.78 och är halv israelisk, men arab israelisk, så har mer av ett utseende från mellanöstern. Trots att jag har ett svenskt förnamn och efternamn. Jag pratar bara svenska. Jag är inte religiös och ingen i min familj är religiös heller. Jag har fan den absolut värsta basen för att kunna få något förhållande alls med tjejer här. Vart fan ska man ens ta sig vart om man är kort och inte ser etniskt svensk ut, för att kunna få en chans? Min peak var när jag var typ 15, eftersom att jag var den ända invandraren på min skola, samt att ingen hade hunnit växt ikapp mig, så var även en okej längd för åldern.

Sedan dess så har det varit absolut skit. Jag har nu under min 20 års ålder, exklusivt dejtat singelmammor eller kvinnor som är i 35-45 års åldern. Samt haft sex med transkvinnor när jag varit extremt desperat. Jag hatar hur absolut allt som jag har gjort för att kunna ändra på mig själv, i princip inte har fixat något. Jag började gå till gymmet, vilket jag än gör idag. Jag har fått en mycket bättre kropp, men fortfarande inget nytt intresse. Även nu när jag påbörjar YH, om jag får ett jobb i slutändan så gör det ingen skillnad. Faktorer som jag inte kan ändra är anledningen för sitsen som jag är fast i. Jag har ändrat absolut allting. Fokuserar på utbildning för bättre jobb, gym för bättre kropp och gav upp spel och sånt totalt, har inte spelat på över 1 år nu.

Min fritid ser i princip ut såhär vid det här fallet: Jag jobbar halvtid. Jag studerar. Jag voluntärarbetar ett antal timmar i månaden med hundar. Jag älskar att laga mat och baka. Jag läser även. Sedan så är resten av tiden spenderat på vänner / serier / shopping. Folk ger hela tiden tips på vad man kan göra för att förbättra sin situation när det kommer till tjejer. Men vad mer kan jag göra nu? Jag funderar starkt på att bara dra härifrån när jag är färdig.

Du har ju foten inne i två läger - du kan ju jaga både arabiskor o judinnor - dom kan båda vara mycket vackra, ha maaagiiiizkaaa mått o kan laga god o näringsrik mat - om nu inte de överåriga mamzen vill ha dig - annars gift dig med tramzbög
Citera
2022-06-30, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedlite95
Jag är 25 år gammal nu. Efter tid på Hermods nu så är jag äntligen färdig med gymnasiet (sent, jag vet). Nu kommer det bli yrkeshögskola så att jag kan bli systemutvecklare, vilket jag alltid velat jobba som. Trots att jag fixar allt i mitt liv, så blir inget bättre. När det kommer till kärlekslivet så är det i princip inte möjligt. Detta är något jag har pratat om tidigare här på Flashback. Jag är 1.78 och är halv israelisk, men arab israelisk, så har mer av ett utseende från mellanöstern. Trots att jag har ett svenskt förnamn och efternamn. Jag pratar bara svenska. Jag är inte religiös och ingen i min familj är religiös heller. Jag har fan den absolut värsta basen för att kunna få något förhållande alls med tjejer här. Vart fan ska man ens ta sig vart om man är kort och inte ser etniskt svensk ut, för att kunna få en chans? Min peak var när jag var typ 15, eftersom att jag var den ända invandraren på min skola, samt att ingen hade hunnit växt ikapp mig, så var även en okej längd för åldern.

Sedan dess så har det varit absolut skit. Jag har nu under min 20 års ålder, exklusivt dejtat singelmammor eller kvinnor som är i 35-45 års åldern. Samt haft sex med transkvinnor när jag varit extremt desperat. Jag hatar hur absolut allt som jag har gjort för att kunna ändra på mig själv, i princip inte har fixat något. Jag började gå till gymmet, vilket jag än gör idag. Jag har fått en mycket bättre kropp, men fortfarande inget nytt intresse. Även nu när jag påbörjar YH, om jag får ett jobb i slutändan så gör det ingen skillnad. Faktorer som jag inte kan ändra är anledningen för sitsen som jag är fast i. Jag har ändrat absolut allting. Fokuserar på utbildning för bättre jobb, gym för bättre kropp och gav upp spel och sånt totalt, har inte spelat på över 1 år nu.

Min fritid ser i princip ut såhär vid det här fallet: Jag jobbar halvtid. Jag studerar. Jag voluntärarbetar ett antal timmar i månaden med hundar. Jag älskar att laga mat och baka. Jag läser även. Sedan så är resten av tiden spenderat på vänner / serier / shopping. Folk ger hela tiden tips på vad man kan göra för att förbättra sin situation när det kommer till tjejer. Men vad mer kan jag göra nu? Jag funderar starkt på att bara dra härifrån när jag är färdig.

Var man och väx upp och bli man så ska du se att det löser sig. Så länge du tänker som du gör så har du nog ingen chans tyvärr. Detta trots att jag läste typ 4-5 rader och orkade inte mer för jag blev rädd att jag skulle chockas ännu mer av ditt barnsliga dumma sätt att tänka.

BLI MAN vettja!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in