Citat:
Ursprungligen postat av
tjackballe123
Att man dricker läsk för att de är gott stämmer, du missar poängen din dvärg så lägg av att kasta ur dig skit som härstammar från eget hus
Är ju grejen att de tror att man blir nyttigare pga zero men ändå slänger i sig 700 chipspåsar och 500 big macs men sålänge dom tar 150 liter cola zero så är allt nyttigt o balanserat o då har dom kompenserat för allt annat onyttigt
Citat:
Ursprungligen postat av
marre8719
Tack, inte bara jag som undrar över detta!
Jag märker att många blir upprörda av ämnet… Har försökt att förstå detta och tagit upp med folk som dricker lightläsk men de blir så irriterade! Jag kan inte förstå att man tex åker till donken, köper en stor meny + Milkshake eller deras paj och sen: En cola zerooo på det tack! Som att allt man då stoppar i sig blir nyttigt? Fattar faktiskt zero noll i detta sammanhang.. Donken, pizza, chips, godis blir inte nyttigare bara för att en dricker lightläsk till! Tror tyvärr att en del tror det

Vad är minst dåligt tror ni? En stor snabbmatsmeny med vanlig sockerläsk, eller en stor snabbmatsmeny med lightläsk?
Naturligtvis är det med lightläsken. Ingen tror att snabbmatsmenyn "blir nyttig" bara för att man väljer lightläsk, men det är ett betydligt bättre alternativ än att ta samma meny med sockerläsk. Är ni så jävla efterblivna att ni inte förstår det ska ni kanske be föreståndaren för ert gruppboende att gå igenom saken för er, långsamt och tydligt.
Och nej, jag är inte fet (utan tvärtom väldigt vältränad) och äter överlag nyttigt, så ni behöver inte komma med den typen av personangrepp, era intellektuella dvärgar.