2022-06-30, 05:29
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Vissa av de där tjockisarna du ser kanske just har börjat på sin viktresa neråt och har kanske inte hunnit tappa kilon än. Sen är det ju precis som andra säger: hade de druckit vanlig sockerläsk så hade de ju kanske varit ännu tjockare.
Citera
2022-06-30, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biljente
För att antalet kalorier i sådana drycker är närmast noll.

Jag gick ned 27 kilo, där första steget var att byta typ av drycker. Tappade 7 kilo bara av den justeringen.

Så. Där har du mitt "varför".

Exakt, dock måste man ju göra en hel del justeringar i sin övriga diet för att detta ska funka.
Citera
2022-06-30, 06:23
Medlem
marre8719s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjackballe123
Jag förvånas like lite varje gång en överviktig person köper en cola Zero istället för en vanlig, tror de att man kan gå ner i vikt bara för de inte är några kalorier i?

Har under senaste tiden konstaterat att de faktiskt stämmer, om man kollar folk runtomkring sig på jobbet, affären eller hos någon kompis.

Vad beror detta fenomen på eller är detta en indicier som bara jag stött på i hög grad?

Mvh en snubbe som dricker ordentlig läsk om man väl ska istället för att låtsasbanta.

Tack, inte bara jag som undrar över detta!
Jag märker att många blir upprörda av ämnet… Har försökt att förstå detta och tagit upp med folk som dricker lightläsk men de blir så irriterade! Jag kan inte förstå att man tex åker till donken, köper en stor meny + Milkshake eller deras paj och sen: En cola zerooo på det tack! Som att allt man då stoppar i sig blir nyttigt? Fattar faktiskt zero noll i detta sammanhang.. Donken, pizza, chips, godis blir inte nyttigare bara för att en dricker lightläsk till! Tror tyvärr att en del tror det
Citera
2022-06-30, 06:36
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marre8719
Jag märker att många blir upprörda av ämnet… Har försökt att förstå detta och tagit upp med folk som dricker lightläsk men de blir så irriterade! Jag kan inte förstå att man tex åker till donken, köper en stor meny + Milkshake eller deras paj och sen: En cola zerooo på det tack! Som att allt man då stoppar i sig blir nyttigt? Fattar faktiskt zero noll i detta sammanhang.. Donken, pizza, chips, godis blir inte nyttigare bara för att en dricker lightläsk till! Tror tyvärr att en del tror det

Rent krasst så är det väl ändå totalen kalorier per dygn som är det man stoppar/häller i som gäller, spenderar man inte kalorierna på dryck så kanske det finns utrymme i dygnskvoten för en hamburgermeny.

Jag har det senaste halvåret räknat kalorier hyggligt noggrannt varje dag och lyckats gå ner 20% av min totalvikt trots att jag säkert har konsumerat 4-5 liter lightläsk i veckan.
Allt jag ätit och druckit det senaste halvåret har absolut inte klassats som nyttigt, men det har iaf varit inom ramen för min kaloribudget.

Om du käkar en sallad till kvällsmål och en halvtimme senare drar i dig en öl på altan så betyder ju inte det att din sallad helt plötsligt blev onyttig. Varför skulle det fungra tvärtom på andra hållet?
Citera
2022-06-30, 06:42
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Tjackballe123 har ändå en liten poäng tjockisar tror dom är så nyttiga för dom tar zero och då tänker dom att dom istället kan ta 5 ostburgare till. Vilka frossare!

Mmm. En Big King XXL meal med extra ost och bacon och en 6:a chili cheese och en stor lökringar och en cheddar dip till det tack. Dricka? En cola zero.
Citera
2022-06-30, 07:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Finns mängder av studier som påvisar att man blir fetare av lightläsk än socker i och med chaser effekten från artificiella sötningsmedel.

Sedan ökar det även risk för depression och autoimmuna sjukdomar mer än sockeralternativet.

Skulle aldrig trycka i mig det skräpet.
Man ska inte bry sig så mycket om vetenskap och studier. Faktum är att det borde studeras mindre på diverse trams.

Själv dricker jag gärna lightläsk. Gärna som måltidsdryck. Jag vet att det retar diverse pretton och det roar mig.
Citera
2022-06-30, 07:54
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Mmm. En Big King XXL meal med extra ost och bacon och en 6:a chili cheese och en stor lökringar och en cheddar dip till det tack. Dricka? En cola zero.

Ja? Vad är det orimliga i det?
Citera
2022-06-30, 08:22
Medlem
Citat:

Inte lätt va stackarn? Förstår att dem blir irriterade på din dumhet. Jag dricker light av två orsaker, 1 jag föredrar smaken då lightläsk är mindre sötsliskig, 2 lightläsk innehåller inga kalorier. Det är den totala summan kalorier som räknas. Varför addera ytterligare 500-1000 kalorier genom att hälla i sig dessa när man ändå föredrar lightvarianten?
Citera
2022-06-30, 08:22
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Det beror på att dom inte vill dricka sina kalorier då det är ännu lättare än att äta dom. Sen om man inte känner smakskillnad mellan zero och vanlig så är det ju bara win-win. Kan ju också vara så att dom inte köper zero för att banta utan för att dom vill slippa migränen och huvudvärken eller bara den där sega känslan man får i huvudet av allt socker.
Citera
2022-06-30, 08:46
Medlem
Citat:
Att man dricker läsk för att de är gott stämmer, du missar poängen din dvärg så lägg av att kasta ur dig skit som härstammar från eget hus

Är ju grejen att de tror att man blir nyttigare pga zero men ändå slänger i sig 700 chipspåsar och 500 big macs men sålänge dom tar 150 liter cola zero så är allt nyttigt o balanserat o då har dom kompenserat för allt annat onyttigt

Det är nyttigare att äta 700 chipspåsar 500 bigmacs och 150 liter cola zero, än att äta 700 chipspåsar 500 bigmacs och 150 liter vanlig cola.

Menar du att det inte är så?
Citera
2022-06-30, 08:47
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Att man dricker läsk för att de är gott stämmer, du missar poängen din dvärg så lägg av att kasta ur dig skit som härstammar från eget hus

Är ju grejen att de tror att man blir nyttigare pga zero men ändå slänger i sig 700 chipspåsar och 500 big macs men sålänge dom tar 150 liter cola zero så är allt nyttigt o balanserat o då har dom kompenserat för allt annat onyttigt

Citat:

Vad är minst dåligt tror ni? En stor snabbmatsmeny med vanlig sockerläsk, eller en stor snabbmatsmeny med lightläsk?

Naturligtvis är det med lightläsken. Ingen tror att snabbmatsmenyn "blir nyttig" bara för att man väljer lightläsk, men det är ett betydligt bättre alternativ än att ta samma meny med sockerläsk. Är ni så jävla efterblivna att ni inte förstår det ska ni kanske be föreståndaren för ert gruppboende att gå igenom saken för er, långsamt och tydligt.

Och nej, jag är inte fet (utan tvärtom väldigt vältränad) och äter överlag nyttigt, så ni behöver inte komma med den typen av personangrepp, era intellektuella dvärgar.
Citera
2022-06-30, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Man ska inte bry sig så mycket om vetenskap och studier. Faktum är att det borde studeras mindre på diverse trams.

Själv dricker jag gärna lightläsk. Gärna som måltidsdryck. Jag vet att det retar diverse pretton och det roar mig.

Att sitta och sörpla läsk till maten är väl inga konstigheter om det är på den mentala nivån man är? Känns i så fall ganska naturligt.

Klart vi bör sluta med vetenskapen helt så du kan känna dig tryggare med dina dåliga livsval. Låter som en rationell och bra lösning på problemen i samhället

Så länge ohälsosamma tjockisar som lever som barn inte vet om att det de gör är dåligt, så är ju allt guld och gröna skogar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in