2022-06-29, 19:29
Medlem
Minns för många år sedan när tatueringar gick från att vara WT till att vara det hetaste modet, alla skulle ha sina tatueringar! Men de senaste 5 åren eller så, känns det som att det det har svalnat lite. Eller har jag kanske fel, är tatueringar hetare än någonsin? Personligen tatuerade jag mig aldrig och jag har inga planer på att göra det i framtiden, men många vänner och bekanta gjorde det.

• Vad tycker ni, har tatueringar återigen börjat förknippas med WT?

• Har du själv tatueringar, är du nöjd eller finns det ånger kring dessa val man gjorde som ung och dum?

• Någon som har insikt inom tatueringssalonger(?), hur ser kundflödet ut idag jämfört med för 15-10 år sedan?

Generella tankar kring fenomenet.
Citera
2022-06-29, 19:34
Medlem
elmhedens avatar
Tatueringar har i kronologisk ordning varit äkthetsintyg för:

Sjömän
Kriminella
Whitetrash
Svenne-banan

Skulle nog säga att vi fortfarande är i Svenne-banan fasen.
Citera
2022-06-29, 19:35
Medlem
Ja det är WT
Citera
2022-06-29, 19:36
Medlem
AngieDs avatar
jag tror det börjat svalna ja men ändå intressant hur så många blev tatuerade , vad gjorde att det blev så populärt plötsligt?
Citera
2022-06-29, 19:37
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggos0r
Minns för många år sedan när tatueringar gick från att vara WT till att vara det hetaste modet, alla skulle ha sina tatueringar! Men de senaste 5 åren eller så, känns det som att det det har svalnat lite. Eller har jag kanske fel, är tatueringar hetare än någonsin? Personligen tatuerade jag mig aldrig och jag har inga planer på att göra det i framtiden, men många vänner och bekanta gjorde det.

• Har du själv tatueringar, är du nöjd eller finns det ånger kring dessa val man gjorde som ung och dum?

• Någon som har insikt inom tatueringssalonger(?), hur ser kundflödet ut idag jämfört med för 15-10 år sedan?

Tatueringar är inte poppis längre och dom som tar bort dom har verkligen fått mycket att göra. Ingen tar en med tatueringar I ansiktet och hals på allvar
Citera
2022-06-29, 19:39
Medlem
Ghastens avatar
Ja det är inte en enda polare som lägger upp bilder på nya tatueringar eller pratar om det längre. Tidigare så var det nya hela tiden.
Citera
2022-06-29, 19:40
Medlem
BigFatCones avatar
Ja. Säkert. Det här med kroppsutsmyckning kom trots allt under 1900-talet och har inte alls tusentals år på nacken.
Citera
2022-06-29, 19:41
Medlem
oldtimedrunks avatar
Tatueringar är trendigt bland många grupper. Kändisar, WT, kriminella, hipsters, kulturmänniskor, kockar och svennebanan.
Citera
2022-06-29, 19:42
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD
jag tror det börjat svalna ja men ändå intressant hur så många blev tatuerade , vad gjorde att det blev så populärt plötsligt?

Beckham och Zlatan bl a.
Citera
2022-06-29, 19:44
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngieD

Tinder troligtvis. Att vara gaddad, framförallt hos männen, var ett måste ett tag.
Själv är jag ogaddad.
Citera
2022-06-29, 19:45
Medlem
Flocken dumma djur beter sig exakt enligt samma instruktionsbok för hur man är och för sig som ett genomsnittligt dumt cirkusdjur. Jag vet inget värre än alla jävla fån som alla går åt samma håll. Gör gruppen A så gör personen A. Gör gruppen B så gör personen B. Här finns inget utrymme för egen smak. Egen känsel. Eget tänkande. Egen bedömning. Egen utvärdering. Det är gruppen som avgör helt och hållet. Personerna ifråga har överlämnat allt åt gruppens dynamik och bakom det här överlämnanden finns en person som har alla världens guldpokaler i ryggradslöshet, feghet och svaghet.

Citat:
Ursprungligen postat av Juggos0r

Citera
2022-06-29, 19:45
Medlem
Blir irriterad på alla som ska visa upp sina WT märken hela tiden och vika upp tröjor osv för att det ska synas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in