Citat:
Ursprungligen postat av
Deoxys
Det är så att jag lider av rejäl psykisk ohälsa och psykiatrin har hittills inte kunnat hjälpa mig. Jag har nu propavan för sömn och bensodiazepiner för extrem ångest. Jag har hört att det är farligt att blanda dem men att läkare ofta föreslår väldigt låga doser. Hur mycket kan man blanda dem för att det ska bli farligt?
Vad är det för Bensodiazepin du har och i vilken dos ?
Att blanda Bensodiazepiner eller Z analoger för den delen med tex antihistaminer och annat i normala doser är inte farligt.
Den första kombinationen jag hade till natten var 10 mg Imovane och 2 st Propavan.
Sedan dess har jag testat typ samtliga mediciner på den svenska apoteksmarknaden som har sömn som verkan eller biverkan (samt de flesta Bensodiazepiner) och oftast i riktigt otäcka monstercoktails som borde fått en flodhäst att somna när min insomnia var som värst.
Vill du ha tips på hur man säkert och riskfritt mixar olika sömnmedel för en god natts sömn så bara fråga. Finns nog få andra här på FB som har den kunskapen om sederande psykofarmaka som jag har.
Personligen så sover jag numera på 2 mg Iktorivil (väldigt potent Bensodiazepin), 2 st Propavan, 2 ml Theralen, 5 mg Melatonin samt om det kniper 0.25-0.5 mg Xanor (väldigt potent Bensodiazepin) vid behov.