2022-06-28, 13:50
Medlem
Deoxyss avatar
Det är så att jag lider av rejäl psykisk ohälsa och psykiatrin har hittills inte kunnat hjälpa mig. Jag har nu propavan för sömn och bensodiazepiner för extrem ångest. Jag har hört att det är farligt att blanda dem men att läkare ofta föreslår väldigt låga doser. Hur mycket kan man blanda dem för att det ska bli farligt?
Citera
2022-06-28, 14:06
Medlem
SarkastiskSympatis avatar
Har du ångest när du sover? Om inte propavan hjälper med sömnen så be om någonting annat. Andningsdepression är det som kan vara farligt när man blandar två substanser som påverkar just andningen. Det finns inget ordentligt svar här men om du håller dig till läkarens ordination så är det ingen fara. 6-8 propavan och ett par Xanor eller motsvarande är ingen fara.
Citera
2022-06-28, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deoxys
Det är så att jag lider av rejäl psykisk ohälsa och psykiatrin har hittills inte kunnat hjälpa mig. Jag har nu propavan för sömn och bensodiazepiner för extrem ångest. Jag har hört att det är farligt att blanda dem men att läkare ofta föreslår väldigt låga doser. Hur mycket kan man blanda dem för att det ska bli farligt?
Vad är det för Bensodiazepin du har och i vilken dos ?

Att blanda Bensodiazepiner eller Z analoger för den delen med tex antihistaminer och annat i normala doser är inte farligt.

Den första kombinationen jag hade till natten var 10 mg Imovane och 2 st Propavan.

Sedan dess har jag testat typ samtliga mediciner på den svenska apoteksmarknaden som har sömn som verkan eller biverkan (samt de flesta Bensodiazepiner) och oftast i riktigt otäcka monstercoktails som borde fått en flodhäst att somna när min insomnia var som värst.

Vill du ha tips på hur man säkert och riskfritt mixar olika sömnmedel för en god natts sömn så bara fråga. Finns nog få andra här på FB som har den kunskapen om sederande psykofarmaka som jag har.

Personligen så sover jag numera på 2 mg Iktorivil (väldigt potent Bensodiazepin), 2 st Propavan, 2 ml Theralen, 5 mg Melatonin samt om det kniper 0.25-0.5 mg Xanor (väldigt potent Bensodiazepin) vid behov.
Citera
2022-06-29, 18:20
Medlem
Lisauppsala87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deoxys

En mild variant är propavan och Lergigan. Sover de flesta bra på. Väldigt mjukt, ej fysiskt beroendeframkallande.
En vinnare i min bok är dock propavan och en stilnoct. Bästa av båda världar.
Sen har vi sattyget benzo.. (ja jag vet att stilnoct ingår där också)
Håll dig undan starkare som xanor osv, man fastnar äckligt fort. Bara för ja, de är himla härligt..
Jag har blandad rätt friskt under åren men aldrig blivit rädd, fått psykos osv men vi alla är olika mentalt stabila och har ett olika känsloläge.
Det är väldigt inviduella och beroende på dagsform. Var försiktiga snälla ni, ta hand om
Er 🌸
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in