Citat:
Ursprungligen postat av
m.g.t.o.w
Nej jag märker att du inte förstår ekonomiska realiteter, typiskt för SAS personal.
Jag jobbar inte för SAS, jag jobbar som läkare i ett land utanför EU. Jag blir engagerad i detta då jag ser ganska tydliga likheter med hur man behandlar vårdpersonal i sozzesverige. Jag ser likheter när man jämför piloter med busschaufförer på samma sätt som man jämför läkare med vilken annan hantverkare som helst. I mitt jobb är majoriteten av tiden inte alls speciellt mer avancerat än att reparera en sko men jag är utbildad till och måste ständigt uppdatera mig på om ett oräknat fel skulle uppstå som skiljer sig från det normala, däri ligger hela skillnaden. På precis samma sätt skillnaden mellan en pilot och en busschaufför.
Nej jag är inte ekonom, jag har läst en kurs Makro, men jag kan ändå se logik. Istället för att försöka håna mig vilket inte berör mig ett dugg, så kanske du kan förtydliga vad du menar om du vill övertyga mig och få mig att förstå. Jag tyckte det du skrev inte var så tydligt förklarat som du tycker utifrån de ekonomiska kunskaper du besitter. Konstigt?