2006-06-28, 16:33
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Jag trodde först det var ett skämt när jag läste detta men med tanke på andra inläggen verkar det stämma.

Undrar om han spinner vidare på Hamlon eller om han hittar på någon helt ny inledning?

Ett definitivt köp!
Jag har inte läst Hamlon, men Guillou skrev att Hamilton var pensionerad i Kalifornien och hämtades till Palestina därifrån av palestinierna. Så det kanske är en fortsättning...
Citera
2006-06-28, 16:37
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cohiba

Är detta verkligen sant? Jag är chockad. Du har ju vanligtvis god smak -
Vadå? Får man inte lov att ha lite pojkfantasier kvar? Jag kan upplysa dig om att jag även gillaDE Clancy, dvs. innan han blev sådär töntigt flåspatriotisk. Technothrillers är kul, och än roligare blir de om de blandar in aktuell politik. Men förmodligen handlar denna mer om utrikes politik än om inrikes.
Citera
2006-06-28, 22:13
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Vadå? Får man inte lov att ha lite pojkfantasier kvar?

Absolut! Själv spelade jag Rome Total War hela dan igår.
Citera
2006-06-28, 22:16
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Jag har inte läst Hamlon, men Guillou skrev att Hamilton var pensionerad i Kalifornien och hämtades till Palestina därifrån av palestinierna. Så det kanske är en fortsättning...

Ja det stämmer:

Citera
2006-07-02, 21:45
Bannlyst
Guillou´s Carl Hamilton,,,"Återkommer"

http://www.piratforlaget.se/sidor/ffjgu2.html

10 års väntan är över, nu kommer han tillbaka och detta är enormt stort. Han är för många den ultimate mannen och många med mig lever sitt liv med Carl Hamilton som absolut förebild.

Detta ska bli väldigt spännande och jag kan inte i ord beskriva den glädje som kom över mig när jag verkligen fattade vad jag såg. Äntligen ätligen äntligen.

Vad tror ni andra kommer detta bli den succse vi vill och hoppas. Är hamilton fortfarande den hjälte vi minns och hur mår han. hur han han tillbringat sina senaste 10 år och......

Vi snackar Hamilton i dennatråden
Citera
2006-07-02, 22:06
Medlem
orgrytes avatar
Det skrämmer mig faktiskt att folk går omkring i samma stad som jag med Carl Hamilton som förebild. Det är ju såna som ibland hamnar uppe i ett torn med ett snipergevär.
Citera
2006-07-02, 22:28
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Den nya tråden Guillou´s Carl Hamilton,,,"Återkommer" fogades till denna.

/Moderator
Citera
2006-07-03, 10:09
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orgryte
Det skrämmer mig faktiskt att folk går omkring i samma stad som jag med Carl Hamilton som förebild. Det är ju såna som ibland hamnar uppe i ett torn med ett snipergevär.

En person jag känner ytligt stod en gång på fyllan på en balkong barbröstad iförd solglasögon och viftade med en harpun vrålande Det är jag som är Hamilton! åt förbipasserande -

Det är sånt han inspirerar till våran Jan!
Citera
2006-07-04, 11:18
Medlem
George Wittigs avatar
Vad fan? Läste just sammanfattningen av handlingen denna bok - detta verkar fullkomligt värdelöst och störtlöjligt. Är Janne G verkligen allvarlig. Gillade de tidigare Hamilton-böckerna men detta verkar bara... ja, inte ens B, snarare C eller D.

Men med tanke på hans politiska åsikter kanske man inte ska vara förvånad över att det till sist fullkomligt slagit slint i skallen.
Citera
2006-07-04, 11:30
Bannlyst
Det verkar vara vanligt att folk blir besatta i Hamilton och vill bli osm han..
Citera
2006-07-04, 12:06
Medlem
Motvilligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Arn är ju död. Fjärde boken i den serien sög hästballe (och grundade stockholm på vägen)
Konstigt hur olika smaken kan vara. Just den fjärde boken tyckte jag var den bästa!

I vilket fall är det ju precis som Waldo skriver, Guillou använder sina romaner för att kunna skriva politiska kommentar och elakheter om folk och företeelser han inte gillar. Det var ju det som gjorde Hamilton-serien kul att läsa. Själva handlingen var ofta lite si och så men samhällskommentarerna är alltid kul; även för mig som högerspöke.

Han påstår i en intervju att boken inte skulle funka utan Hamilton och det vet i detta läge endast han själv. Frågan är väl om boken inte skulle funka för författaren Jan Gulliou eller bokförlagsägaren Jan Guillou...
Citera
2006-07-04, 16:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Konstigt hur olika smaken kan vara. Just den fjärde boken tyckte jag var den bästa!

I vilket fall är det ju precis som Waldo skriver, Guillou använder sina romaner för att kunna skriva politiska kommentar och elakheter om folk och företeelser han inte gillar. Det var ju det som gjorde Hamilton-serien kul att läsa. Själva handlingen var ofta lite si och så men samhällskommentarerna är alltid kul; även för mig som högerspöke.

Han påstår i en intervju att boken inte skulle funka utan Hamilton och det vet i detta läge endast han själv. Frågan är väl om boken inte skulle funka för författaren Jan Gulliou eller bokförlagsägaren Jan Guillou...

var finns den intervjun
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in