• 4
  • 5
2022-08-12, 20:33
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobiltelefon
Jag håller mig till Windows 10 Enterprise LTSC. Kör LTSC 2019 och 2021 beroende på dator. Fick 11an förinstallerad på en burk och det systemet åkte ut efter någon timme då jag definitivt inte är överens med gränsnittet såvida det inte är en 2-in-1 med pekskärm.

LTSC är också mycket rent, snabbt och bloatfritt.

Sedan är jag överraskad hur bra LTSC 2019 rullar på en 4 GB RAM C2D med mekanisk hårddisk. Jag trodde att det skulle gå långsamt men inte, den pinnar på nästan oförskämt bra och är fullt duglig som vardagsdator även om den nu går som mediaserver.

Kör LTSC är mitt enkla råd och det baserar jag även på att mina tidigare installationer av icke-LTSC ibland blev lite struliga efter feature updates vilket är problematik som helt undvikits sedan jag gick över. Enbart säkerhets/kvalitetsuppdateringar är ett plus här.

Det finns ju de som menar att W10 20H1+ är mer eller mindre W11 under 10:ans förklädnad. Jämförbart med hur W95 OSR2 i praktiken var W98, minus USB-stödet.
Citera
2022-10-01, 10:48
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Vet inte skillnaderna mellan Windows 10 professional vs Enterprise versionen.
Men efter att ha startat upp min jobblaptop(Enterprise Win10), startat Outlook och Teams, så har skiten redan tagit över 8GB RAM.

Sensationellt dåligt, burken är förvisso inte optimerad, men ska det vara så jävla uselt på deras top-notch version av Windows?

Microsoft gör Pro-versionen allt mer och mer "Home Premium". Efter 22H2-uppdateringen av W11 är Enterprise numera den enda man kan installera utan ett Microsoft-konto.
Citera
2023-01-14, 08:05
Medlem
Windows 10 är bättre, mer stilrent och fräscht skrivbordsmiljö.
Citera
2023-01-14, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox
Windows 11 är bättre. Högre säkerhet och moderna UI.
Citera
2023-01-14, 15:16
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverFoox

Om man som du gillar Win7 bäst lär man tycka mer om 11:an än 10:an. Några saker från Win7 gjorde ju en återkomst i Win11, som rundade hörn exempelvis.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in