• 6
  • 7
2022-06-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
Vi får njutning av sexuella relationer, men vi har slumpartade preferenser. Därför tycker jag att man får ha sex med vem man nu vill så vida den man har sex med kan samtycka och förstå konsekvenser. Dvs inga barn, inga djur.

Vad jag förstår har du avsmak för transsexuella och vill att de ska förbjudas från könsbytesoperationer inom Sverige, är det korrekt tolkning?
Slumpartade preferenser? Slår du en tärning på morgonen? Nej men se, nu fick jag en fyra, då ska jag attraheras av dvärgväxta män i bastkjol idag.
Citera
2022-06-27, 23:18
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Moget. Lär dig uttrycka dig tydligare då. Om du är för privatlivets helgd och att samtyckande vuxna kan ha sex oberoende av sexualitet, vad är du egentligen emot och varför?
När något normaliseras, så blir det ett sluttande plan. Kan du förstå den tankegången?
Citera
2022-06-27, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Har svårt att se ett djur vara drivande, om du inte menar dominansbeteende där de juckar mot ens ben (det som även sker mot andra hanhundar, som antibiologister ser som bevis för homosexualitet i djurvärlden).

Vi tar det när du sovit lite, godnatt 😉

Förväxla inte dominansbeteende med sexuell frustration, det är väl mest tydligt bland juckande hundar som du säger. Det är inte bara ben som blir antastade utan allt som den egentligen kan greppa tag i. Gosedjur brukar dom vara förtjusta i.
Citera
2022-06-28, 07:27
Medlem
citymormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag ser transsexualitet som resultatet av feminismens negativa syn på det manliga könet. Det bakomliggande budskapet är "Du duger inte som du är. För att passa in i samhället så behöver du göra om dig till kvinna."

Jag ser transsexualitet som en del av feminismens förnedring av det manliga könet.

Det är absolut en bidragande faktor till ökningen kösdysfori, i ett så konformativt samhälle som Sverige måste alla passa in och vara omtyckta.

Jag finner det mycket märkligt att en absolut sanning (två kön - man och kvinna) som till med barn förstår skall förnekas, stigmatiseras och förvridas till något annat.
Det finns oändligt mycket vi inte vet och förstår men könet kan vi med säkerhet säga att vi förstår.
Citera
2022-06-28, 15:22
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Slumpartade preferenser? Slår du en tärning på morgonen? Nej men se, nu fick jag en fyra, då ska jag attraheras av dvärgväxta män i bastkjol idag.
De kommer fram slumpartat under puberteten, sedan ändras det kanske inte så mycket.
Citera
2022-06-30, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av a-mortal
De kommer fram slumpartat under puberteten, sedan ändras det kanske inte så mycket.
Tror du är helt fel ute!
Citera
2022-06-30, 18:58
Moderator
Meijis avatar
Passar nog bättre här.

Politik: inrikes --> Jämställdhet och diskriminering
/Moderator
Citera
2022-07-01, 06:41
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Det sorgliga med hela störningen vilket ju är allt transpersoner lider av är att samhället och dom som påstår sig vara vänner till dessa människor leder dom utför en klippa. Istället för vård spelar man med i deras störning och fantasivärld och allting blir bara värre.

Sen verkar en extremt hög % transor vara pedofiler så hade jag haft barn hade jag brytt mig mer och varit mer uppmärksam på våra dessa weirdos befinner sig.
Citera
2022-07-01, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Urtrisst debatt där vanligtvis extrempooler för debatten.

Lika bra att jag förklarar min position med en gång.

Jag skulle inte beskriva mig själv som LGBTQofob eller något i den stilen, jag anser människan vara en komplex varelse som hela tiden utvecklas. Utvecklingen sker ej nödvändigtvis uppåt, det går upp och ner, vissa mer upp och vissa mer ner, och både upp och ner samtidigt. Det är vi.

För mig är det självklart att vi som i ett samhälle ska hjälpa människor att nå vår högsta potential, man måste acceptera att vi är människor och att vi hamnat i olika utgångspunkter, men acceptansen måste stanna vid det, människa. Man ska vara ytterst försiktig att säga vad mer man finner acceptabelt och eftersträvansvärt.

Vårt samhälle har oftast fungerat med tydlig gränsdragning, på gott och på ont och då gäller det att göra sig av med det som är av ondo och då kommer vi till LGBTQ.

LGBTQ är kaos och ingen ordning. Var homosexuell det är okej, bisexuell visst, känner du dig som en flicka då kan du byta könsidentitet med eller utan ingrepp och hormon behandling. Hörde jag att du väste? Du kanske är en orm, vi får se hur långt in i framtiden du hänger med då, kanske där finns möjligheter runt hörnet. Men så länge kan du kräla runt på gatan det är acceptabelt, så länge du inte får för dig att strypa förbipasserande(eller??).

Homosexualitet är när en person endast finner en sexuell attraktion till samkönade individer, avkomma ej möjlig. Ett par tankar bör dyka upp i varje huvud om det då verkligen är eftersträvansvärt eller om ni tycker det är okej att finna sig i en situation som ej kan producera det syftet vår sexuella attraktion har.

Könsdysfori och könsbyte, du kan aldrig bli det andra könet, så till världen är du kommen. Inga ingrepp i världen kan ändra på det, acceptera dig själv. Sen när det kommer till uttryck är det en separat fråga från fall till fall.

Nöjer mig med det så länge, kör!
Jag respekterar så klart din åsikt men med det sagt så jag är tillsammans med en transkvinna och hon en är en av de bästa saker som har hänt mig
Citera
2022-07-01, 18:09
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Jag är inte homofob men...

Typiskt homofober. Att du startar detta precis när en islamist skadat och dödat HBTQIA+-personer i vårt grannland är dessutom extra osmakligt. Dessa trådar visar exakt varför Pride behövs.

Jag är faktiskt lite skeptisk till just "könsbyte", eftersom anatomin aldrig blir riktig bra. T.ex. har jag förstått att om man är MTF, så får man snarast ett sår, som måste hållas öppet genom att föra in en dildo i det i princip dagligen.

Men trådstartaren visar att han är en idiot med nivån "sex är till för att göra barn". Tragikomiskt nog är det ofta incels som startar sådana trådar också.
Citera
2022-07-02, 14:05
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ett par tankar bör dyka upp i varje huvud om det då verkligen är eftersträvansvärt eller om ni tycker det är okej att finna sig i en situation som ej kan producera det syftet vår sexuella attraktion har.
En bättre tanke: varför ska du lägga dig i vilken sexualitet folk har? Spelar det någon roll om det är eftersträvansvärt att vara 170cm? Om inte; varför fråga?

Citat:
Könsdysfori och könsbyte, du kan aldrig bli det andra könet, så till världen är du kommen. Inga ingrepp i världen kan ändra på det, acceptera dig själv. Sen när det kommer till uttryck är det en separat fråga från fall till fall.
Vissa är enligt vetenskapliga fakta "till världen kommen" med kvinnohjärna och penis eller vice versa. Acceptera detta, och inse att genus är mer komplext än vad du tror.
Citera
2022-07-02, 15:06
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Urtrisst debatt där vanligtvis extrempooler för debatten.

Lika bra att jag förklarar min position med en gång.

Jag skulle inte beskriva mig själv som LGBTQofob eller något i den stilen, jag anser människan vara en komplex varelse som hela tiden utvecklas. Utvecklingen sker ej nödvändigtvis uppåt, det går upp och ner, vissa mer upp och vissa mer ner, och både upp och ner samtidigt. Det är vi.

För mig är det självklart att vi som i ett samhälle ska hjälpa människor att nå vår högsta potential, man måste acceptera att vi är människor och att vi hamnat i olika utgångspunkter, men acceptansen måste stanna vid det, människa. Man ska vara ytterst försiktig att säga vad mer man finner acceptabelt och eftersträvansvärt.

Vårt samhälle har oftast fungerat med tydlig gränsdragning, på gott och på ont och då gäller det att göra sig av med det som är av ondo och då kommer vi till LGBTQ.

LGBTQ är kaos och ingen ordning. Var homosexuell det är okej, bisexuell visst, känner du dig som en flicka då kan du byta könsidentitet med eller utan ingrepp och hormon behandling. Hörde jag att du väste? Du kanske är en orm, vi får se hur långt in i framtiden du hänger med då, kanske där finns möjligheter runt hörnet. Men så länge kan du kräla runt på gatan det är acceptabelt, så länge du inte får för dig att strypa förbipasserande(eller??).

Homosexualitet är när en person endast finner en sexuell attraktion till samkönade individer, avkomma ej möjlig. Ett par tankar bör dyka upp i varje huvud om det då verkligen är eftersträvansvärt eller om ni tycker det är okej att finna sig i en situation som ej kan producera det syftet vår sexuella attraktion har.

Nöjer mig med det så länge, kör!

Jag håller ju med dig, men ditt "positionerande" kommer är relativt meningslöst så länge du skriver på Flashback (där alla tycker ungefär som du), och så länge du använder gammalmodiga uttryck som "möt väl".
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in