Citat:
Ursprungligen postat av
TheFatDove
Mycket av det som du skriver har redan tagits upp i tråden så jag tar väl upp lite mindre diskuterade saker så att det inte blir så repetetivt.
Vart drar du själv gränsen för vem eller möjligtvis vad man knullar? Ömsesidigt såklart, vart och varför?
Jag har redan skrivit att för min del får andra ha sex med vem de vill. Där drar jag inga gränser, inom lagens gränser, så klart. Själv knullar jag bara med den eller dem som jag finner sexuellt attraktiva, varför jag gör det är väl ändå rätt självklart, tycker jag. Varför skulle jag knulla med någon annan?
Citat:
Ursprungligen postat av
TheFatDove
Att vara emot någon eller att vara emot något är två skilda saker, du tar själv upp cancer. Många hatar cancer men jag har nog aldrig hört talas om någon som hatar de med cancer. Får man hata homosexualitet?
Bra frågeställning. Ja, i min värld är det helt klart ok att hata homosexualitet på samma vis som man hatar cancer, men jag är rätt övertygad om att många inte kan skilja på att hata homosexualitet och samtidigt känna sympati för de homosexuella på samma vis som man hatar cancer och känner sympati för de med cancer, och att hata både homosexualitet och de som är homosexuella. Skillnaden mellan cancer och homosexualitet är dock att de flesta (föreställer jag mig) med homosexualitet har bejakat sitt tillstånd och lever lyckligt med det, detsamma gäller ytterst få, om någon, med cancer. Därför tänker jag att det inte finns samma anledning att hata homosexualitet som cancer. Jag skulle tro, men det är min tro, att de som mest hatar homosexualitet, är de som är homosexuella men inte vill vara det, som inte förlikat sig med det. Då är det ju väldigt mycket samma sak som att hata cancer.