2022-06-27, 22:17
Medlem
DerRoteBarons avatar
För egen del bryr jag mig inte ett dugg vad vuxna människor gör i sänghalmen, vill de böga så kan de få böga så mycket de vill. Men ungefär där tar det stopp. Bögpropaganda borde förbjudas i media och undervisning med mera.

Vad det gäller hela transcirkusen förtjänar alla förespråkare och groomers ett öde värre än döden. Jag har ingenting emot så kallade transpersoner utan ser dem som offer som behöver hjälp med sina psykiska problem snarare än att de ska kastreras.
Citera
2022-06-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Stycke två är väl precis det jag skrev?

Du säger emot dig själv: du skriver dels att du inte har något emot att samtyckande vuxna utforskar det du kallar störningar (dvs alla typer av sex du personligen inte är intresserad av, inklusive typer av sex du idkade i ett tidigare liv, no homo) för att sedan göra en 180° och argumentera för att just ”störningar” med homosexuella inslag inte ska få normaliseras, vilket i praktiken innebär att de stigmatiseras. Om Hans knullar Greta i analen är detta ok enligt dig (fast kanske lite på gränsen) men om Adam knullar Stefan i analen är detta ett steg för långt då det normaliserar avarter. Du har alltså något emot att vissa samtyckande vuxna har normala sexliv baserat på om de är hetero- eller homosexuella, dvs du betänker andra människors sexliv, vilket är lite udda.
Citera
2022-06-27, 22:26
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Du säger emot dig själv: du skriver dels att du inte har något emot att samtyckande vuxna utforskar det du kallar störningar (dvs alla typer av sex du personligen inte är intresserad av, inklusive typer av sex du idkade i ett tidigare liv, no homo) för att sedan göra en 180° och argumentera för att just ”störningar” med homosexuella inslag inte ska få normaliseras, vilket i praktiken innebär att de stigmatiseras. Om Hans knullar Greta i analen är detta ok enligt dig (fast kanske lite på gränsen) men om Adam knullar Stefan i analen är detta ett steg för långt då det normaliserar avarter. Du har alltså något emot att vissa samtyckande vuxna har normala sexliv baserat på om de är hetero- eller homosexuella, dvs du betänker andra människors sexliv, vilket är lite udda.
Jag tror du missförstår mig där.

Själv så säger du att vad som sker i sängkammaren är upp till var och en, och det är också min ståndpunkt. Vad jag däremot säger är att de livsstilsval som uppstår när man lever enligt sin störning, ska vara utifrån en privat sfär. Jag har inget emot exempelvis homosexuella äktenskap där man får ärva varandra t ex, det hänger ihop med samtycket.

Men under samma paraply finns aktivism från dessa som nyligen fått sina äktenskap beviljade, att vi även ska normalisera övergrepp på 12-åringar med hormonblockerare t ex. där vetenskapen är enig att följderna av ett sånt övergrepp kan leda till vidare mental och fysisk ohälsa resten av livet.

Någonstans måste samhället dra en gräns mellan vad två vuxna människor vill göra och leva, och vad som ska normaliseras för barn. Det var min poäng.
Citera
2022-06-27, 22:28
Medlem
Snacks avatar
Människan bör väl kunna ha egen frihet att välja och att deras val är deras.

Skulle väl inte direkt förespråka något annat än det jag är själv är men att försöka välja åt någon vad som "är rätt" låter mest som att det blir komplicerat och bortom vad som "är rätt". Individens sexuella läggning ägs av individen. Klart människor får kritisera varandra (om än i lagoma mängder) men i ett samhälle som sedan länge bestämt strävar efter att upprätthålla individens fria val vore det väl smått drakoniskt att bestämma åt andra om vem de är istället för att ge dem möjligheten att ta det beslutet själva. Jag ser heller inte något hot i att vissa väljer att vara annorlunda eftersom naturen tydligt minns hur barn kommer till på naturlig väg; genom en förening av man och kvinna, samt att de allra flesta människor kommer förstå det på ett sätt som är lika naturligt som du själv gör. Det blir liksom svårt att glömma bort hur det fungerat hittills för ingen annan än Marias son har (påståelsevis) kommit till på något annat vis än så.

En sak jag däremot kan tycka är lite väl över gränsen för vad som är ok inom ramen för just samhället i stort är när det övergår i sexuell aktivism riktad mot låga åldrar vilket är direkt opassande. Barn har inte särskilt många tankar om sex och ska inte behöva fundera över sexuell läggning förrän någonstans i tonåren. Givet är väl sen att barn behöver lära sig att vara inkluderande men det kan göras på så många andra sätt än att sexualisera ämnet.

Det går också att se att det kan bli krångligt om t.ex. personer med avvikande läggning väljs till säg politiskt kritiska poster för kvoterings skull. Det är väl i närmast alla lägen bättre om det är någon meritokratiskt vald, som verkligen vill ha jobbet och kan utföra jobbet till fördel för folkets bästa, hellre än att det ska fyllas någon kvot. Samma princip som till stor del fungerat för män i typiska kvinnojobb och vice versa. Har som exempel jobbat med bögar som har supersinne för sociala färdigheter och det har fungerat bra. Men då har de heller inte prackat på mig deras läggning.

Naturen ville väl om något att vi alla ska nå vår fulla potential utan att någon som avviker blir någon som "ska göras av med". Låt folk utvecklas istället, tänker jag.
Citera
2022-06-27, 22:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Mycket av det som du skriver har redan tagits upp i tråden så jag tar väl upp lite mindre diskuterade saker så att det inte blir så repetetivt.

Vart drar du själv gränsen för vem eller möjligtvis vad man knullar? Ömsesidigt såklart, vart och varför?

Jag har redan skrivit att för min del får andra ha sex med vem de vill. Där drar jag inga gränser, inom lagens gränser, så klart. Själv knullar jag bara med den eller dem som jag finner sexuellt attraktiva, varför jag gör det är väl ändå rätt självklart, tycker jag. Varför skulle jag knulla med någon annan?

Citat:
Att vara emot någon eller att vara emot något är två skilda saker, du tar själv upp cancer. Många hatar cancer men jag har nog aldrig hört talas om någon som hatar de med cancer. Får man hata homosexualitet?

Bra frågeställning. Ja, i min värld är det helt klart ok att hata homosexualitet på samma vis som man hatar cancer, men jag är rätt övertygad om att många inte kan skilja på att hata homosexualitet och samtidigt känna sympati för de homosexuella på samma vis som man hatar cancer och känner sympati för de med cancer, och att hata både homosexualitet och de som är homosexuella. Skillnaden mellan cancer och homosexualitet är dock att de flesta (föreställer jag mig) med homosexualitet har bejakat sitt tillstånd och lever lyckligt med det, detsamma gäller ytterst få, om någon, med cancer. Därför tänker jag att det inte finns samma anledning att hata homosexualitet som cancer. Jag skulle tro, men det är min tro, att de som mest hatar homosexualitet, är de som är homosexuella men inte vill vara det, som inte förlikat sig med det. Då är det ju väldigt mycket samma sak som att hata cancer.
Senast redigerad av trngw 2022-06-27 kl. 22:42.
Citera
2022-06-27, 22:34
Medlem
Citat:
Hur uttrycker sig din sexualitet? Och varför ska man skita fullständigt i vad som händer i just andras sängkammare?
Någonsin hört talas om privatlivets helgd? Vad andra gör i sovrummet har precis inget att göra med någon annan än de inblandade. Hur orkar man bry sig om hur andra människor knullar? Helt sjukt. Jag utgår från att alla jag möter som är i förhållande har sex samt att alla män jag möter runkar regelbundet, vilket känns som statistiskt rimliga antaganden. Utöver dessa generella utgångspunkter funderar jag aldrig på hur dessa aktiviteter ter sig och jag har noll intresse av att veta mer. Jag fokuserar på mitt eget sexliv som fram till pandemin var väldigt aktivt och innefattar sex med båda könen (jag är man). Jag gillar både gruppsex och att swinga. So what? Jag jobbar och betalar skatt som alla andra och gör rätt för mig. Varför i helvete ska andra lägga sig i hur jag uppnår utlösning och vad jag gör med sperman? Helt sjukt.
Citera
2022-06-27, 22:42
Medlem
Citat:
Ok, för det första, så vi får det ur vägen, så är jag en konservativ man. Jag tror på biologi, och jag tror att alla avarter från prokreation är "störningar" som uppstår någonstans i barndomen. Förenklat, men mer komplicerat i verkligheten så klart, så är det vissa som blir borderline, andra gillar att smeta bajs över sig själva, en tredje börjar gilla män. Jag lägger ingen värdering i det, utan ser det som neuroser som drabbar en och sedan utlevs. Samma mekanismer gäller för pedo- och nekrofili o s v.

Då jag är humanist i grunden, men också är vegetarian sedan 20+ år, så ser jag först och främst en sexuell relation som är sund, oavsett neuros, ingången mellan två personer som vill och har laglig ålder att göra det tillsammans. Det finns inget tvång eller utnyttjande.

Sen finns det en laglig aspekt och en moralisk. Den lagliga förbjuder t ex tidelag och nekrofili, men för mig som vegetarian har jag svårt att se skillnaden i moral på att tvinga kor blir gravida för att kunna ge mjölk för att driva ett företag, och att en pervers jävel stoppar kuken i kon. Och ett lik kan visserligen inte säga nej, men det är ett brott mot griftefriden, så det är för mig lika illa att gräva upp ett lik och flytta på det som att knulla det. Pedofili t ex, är ett övergrepp, både enligt lag och moraliskt.

Jag har varit i situationer där min ena dotter hamnat i situationer jag inte är "nöjd med" s a s (går inte in i detalj, men det har gått emot mina konservativa principer), då jag avrått men ej fördömt, då kontakten med barnet varit viktigare än mina principer. Hon lever idag lycklig i ett äktenskap med en person som jag gärna hade sett hon aldrig träffat, utifrån mina principer, men som jag ändå har en relation till då han respekterar mig och han är far till mitt barnbarn. Blod är viktigare än principer, och om jag är exkluderad från mitt barn så kan jag inte vara där om det går åt helvete.

Jag har själv levt ett innehållsrikt liv, så jag dömer inte mina barns val, så länge det är samtycke, ett lyckligt val för dem, och inte olagligt.

Va diskuterar jag tidelag med en vegetarian lite kul andå.

Nej men alltså okej, lite hmm moment jag ser vart du kommer ifrån. Kanske har något att säga senare börjar bli trött.

Jag har liksom inte det problem du har där du hamnar i lite av en rävsax med den gränsdragningen du ändå gör, nu råkar de gränser du ändå vill se finnas genom lagar, tur det. Men du finner det lite svårt ser jag att förklara varför, om det är ömsesidigt. Ett djur kan ju till och med vara drivande.

God kväll
Citera
2022-06-27, 22:45
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Va diskuterar jag tidelag med en vegetarian lite kul andå.

Nej men alltså okej, lite hmm moment jag ser vart du kommer ifrån. Kanske har något att säga senare börjar bli trött.

Jag har liksom inte det problem du har där du hamnar i lite av en rävsax med den gränsdragningen du ändå gör, nu råkar de gränser du ändå vill se finnas genom lagar, tur det. Men du finner det lite svårt ser jag att förklara varför, om det är ömsesidigt. Ett djur kan ju till och med vara drivande.

God kväll
Har svårt att se ett djur vara drivande, om du inte menar dominansbeteende där de juckar mot ens ben (det som även sker mot andra hanhundar, som antibiologister ser som bevis för homosexualitet i djurvärlden).

Vi tar det när du sovit lite, godnatt 😉
Citera
2022-06-27, 22:49
Medlem
Citat:
Jag tror du missförstår mig där.

Själv så säger du att vad som sker i sängkammaren är upp till var och en, och det är också min ståndpunkt. Vad jag däremot säger är att de livsstilsval som uppstår när man lever enligt sin störning, ska vara utifrån en privat sfär. Jag har inget emot exempelvis homosexuella äktenskap där man får ärva varandra t ex, det hänger ihop med samtycket.

Men under samma paraply finns aktivism från dessa som nyligen fått sina äktenskap beviljade, att vi även ska normalisera övergrepp på 12-åringar med hormonblockerare t ex. där vetenskapen är enig att följderna av ett sånt övergrepp kan leda till vidare mental och fysisk ohälsa resten av livet.

Någonstans måste samhället dra en gräns mellan vad två vuxna människor vill göra och leva, och vad som ska normaliseras för barn. Det var min poäng.
Så du är emot transaktivism som sett till N garanterat idkas av fler heterosexuella än lgbtq-personer. Du antar att nygifta homosexuella är mer aktivistiska än homosexuella som levt i längre äktenskap, och detta är ett problem för de idkar inte aktivism du håller med om. Så mycket för uttrycksfriheten, denna fundamentala grundsten i vårt gemensamma samhällsbygge. Men sedan drar du in barn i det hela och säger att vi måste skydda barnen från normaliseringen av… något som är oklart. Vad menar du egentligen? Ska barn skyddas från att homosexualitet existerar och att dessa människor har sex med varandra som alla andra? Eller menar du specifikt att barn ska skyddas från kontroversiella könsbyten genom hormonbehandlingar?
Citera
2022-06-27, 22:52
Medlem
Neroxxs avatar
Jag är ju av den uppfattningen att varje individ har rätt att göra vad den känner sålänge det inte skadar andra, problemet som jag ser är när man gör det hela till ett politiskt slagträd. När det kommer till könsbyte så anser jag att barn inte har möjlighet att göra ett korrekt och genomtänkt val så man bör inte tillåta detta till barn utan låta individen vänta tills den är vuxen.
Citera
2022-06-27, 22:52
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsvaravsnA
Så du är emot transaktivism som sett till N garanterat idkas av fler heterosexuella än lgbtq-personer. Du antar att nygifta homosexuella är mer aktivistiska än homosexuella som levt i längre äktenskap, och detta är ett problem för de idkar inte aktivism du håller med om. Så mycket för uttrycksfriheten, denna fundamentala grundsten i vårt gemensamma samhällsbygge. Men sedan drar du in barn i det hela och säger att vi måste skydda barnen från normaliseringen av… något som är oklart. Vad menar du egentligen? Ska barn skyddas från att homosexualitet existerar och att dessa människor har sex med varandra som alla andra? Eller menar du specifikt att barn ska skyddas från kontroversiella könsbyten genom hormonbehandlingar?
Du verkar vara felknullad, och hade jag varit din mamma hade jag stoppat upp dig och knullat om dig. Inte. Ett. Rätt. i din analys. Hej då.
Citera
2022-06-27, 23:15
Medlem
Citat:
Du verkar vara felknullad, och hade jag varit din mamma hade jag stoppat upp dig och knullat om dig. Inte. Ett. Rätt. i din analys. Hej då.
Moget. Lär dig uttrycka dig tydligare då. Om du är för privatlivets helgd och att samtyckande vuxna kan ha sex oberoende av sexualitet, vad är du egentligen emot och varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in