Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-06-27, 11:57
Medlem
SaboMuggades avatar
Samnytt har sedan ett par år tillbaka sökt mediastöd. När det nu var dags igen att söka för lokal journalistik nekades vi av den politiskt tillsatta nämnden. Det visade sig att de hittade på nya rutiner på sittande möte – enbart för Samnytt.

Samnytt har tidigare fått stöd för lokal nyhetsbevakning i ”utsatta” områden, en rapportering som vi också haft stort fokus på. I år blir det dock inga pengar, trots att ingenting i sak har förändrats som skulle kunna föranleda en annan bedömning från Mediestödsnämnden.

https://samnytt.se/samnytt-nekas-med...er-under-mote/

Är det en slump att just Samnytt nekas ?
Citera
2022-06-27, 11:59
Medlem
Bajskolvens avatar
Är det en slump att bara samhallsnytt skriver om det?
Citera
2022-06-27, 12:35
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Jag söker på "Huddinge" på Samnytt och får upp 9 sidor med artiklar.
En snabb jämförelse med "Malmö" som ger 129 sidor.
Svårt att då hävda att Samnytt riktar några särskilda insatser mot just Huddinge.

Fan vad SD-anknuten media ständigt ska gnälla om allt.
Citera
2022-06-27, 12:39
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskolven
Är det en slump att bara samhallsnytt skriver om det?
Nej. Varför skulle regimens media ta upp det?
Citera
2022-06-27, 12:42
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Nej. Varför skulle regimens media ta upp det?

"regimens"?

Aha. Sanningssägaren samhallsnytt som är i oppostion och alltid säger sanningen - att det alltid är blattens fel?
Citera
2022-06-27, 12:46
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
"regimens"?

Aha. Sanningssägaren samhallsnytt som är i oppostion och alltid säger sanningen - att det alltid är blattens fel?

Man kan inte påstå att massinvandring har så goda effekter och att det ska rädda vår pension och allt det där, när man samtidigt visar hur illa det faktiskt är i dessa områden och vilka problem som både finns där och som dom utsätter andra för.

Jag besöker ett av områdena listade som No-Go Zone minst en gång i veckan , själv då? Någonsin satt foten i ett? Eller låser du bara dörrarna på bilen och tittar åt andra hållet?

Ja, regimtrogen media ,SVT bland annat.
Citera
2022-06-27, 12:48
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Man kan inte påstå att massinvandring har så goda effekter och att det ska rädda vår pension och allt det där, när man samtidigt visar hur illa det faktiskt är i dessa områden.

Jag besöker ett av områdena listade som No-Go Zone minst en gång i veckan , själv då? Någonsin satt foten i ett? Eller låser du bara dörrarna på bilen och tittar åt andra hållet?

Ja, regimtrogen media ,SVT bland annat.

Jag har bott på sådana ställen.

"pensionsräddare". Är ni papegojor allihop, ni kan bara upprepa vad som sagts, kan inte tänka själva.

Go ahead. Kalla mig vänsterbliven, erkänn. Du vill.

Trots att du inte har minsta koll på min politiska hemvist.
Citera
2022-06-27, 12:48
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
"regimens"?

Han har rätt av fel anledning - det är inte förvånande att små skitskrifter försöket trixa med regler i dessa tider av extrem konkurrens inom området. De är inte heller stora nog för att det skulle vara någon anmärkningsvärd skandal egentligen.
Citera
2022-06-27, 12:52
Medlem
Ganska självklart egentligen.
Varför skulle staten sponsra media som inte är styrd av globalisterna?
Vi lever i en vänsterbliven värld, här är "objektivitet" detsamma som statlig lydnad.
Citera
2022-06-27, 13:02
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Jag har bott på sådana ställen.

"pensionsräddare". Är ni papegojor allihop, ni kan bara upprepa vad som sagts, kan inte tänka själva.

Go ahead. Kalla mig vänsterbliven, erkänn. Du vill.

Trots att du inte har minsta koll på min politiska hemvist.

Nej då jag klarar mig. Försöker bara få dig att förstå hur det ligger till.

Varför skulle dom lägga pengar på något som går emot deras intressen?
Citera
2022-06-27, 13:03
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
Samnytt har sedan ett par år tillbaka sökt mediastöd. När det nu var dags igen att söka för lokal journalistik nekades vi av den politiskt tillsatta nämnden. Det visade sig att de hittade på nya rutiner på sittande möte – enbart för Samnytt.

Samnytt har tidigare fått stöd för lokal nyhetsbevakning i ”utsatta” områden, en rapportering som vi också haft stort fokus på. I år blir det dock inga pengar, trots att ingenting i sak har förändrats som skulle kunna föranleda en annan bedömning från Mediestödsnämnden.

https://samnytt.se/samnytt-nekas-med...er-under-mote/

Är det en slump att just Samnytt nekas ?

Nej det är ingen slump.
Citera
2022-06-27, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Jag söker på "Huddinge" på Samnytt och får upp 9 sidor med artiklar.
En snabb jämförelse med "Malmö" som ger 129 sidor.
Svårt att då hävda att Samnytt riktar några särskilda insatser mot just Huddinge.

Fan vad SD-anknuten media ständigt ska gnälla om allt.

Relativism at its finest!

Har inget till övers för Samnytt, än värre med rövhatten Ekeroth vid rodert - än värre din poäng.

Gör om, gör rätt - gilla läget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in