• 4
  • 5
2022-06-27, 18:09
Medlem
Sladdarens avatar
Ingen som kan ta några foton och lägga upp på dessa åbäkes badplatser ?
Citera
2022-06-27, 18:18
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
När man går på en badstrand,tempen är 30 grader, och ser kvinnan i familjen dra en barnvagn över sanden, iklädd heltäckande kläder och lång sjal..det får mig att tänka på nån sorts tortyr. Det är lite grann som snubben som går ute i shorts i Piteå på vintern
Jag har hört från säker källa att de endast har svarta spetsunderkläder och höfthållare på under säcken. Det ska vara något påbud från koranen.
Citera
2022-06-27, 20:49
Skulle förstå bättre om svenska blondiner bar heltäckande. De om några har väl större risk för hudcancer än våra nya svenskar!
Citera
2022-06-27, 20:57
Medlem
Amazon-mannens avatar
Nakenbadet lär ju vara befriat från pepparkaksfolket, det är väl inte halal att bada naken?
Citera
2022-06-28, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
När jag badade vid Barnviken Sibbarb som barn på 80 talet var det bara svenska barnfamiljer där. Under 90 talet började babbarna ta över mer och mer. De kom med sina grillar och horder av barn på eftermidagen. Vi svenskar bröt upp när dom kom.

Ytterliggare några år framåt i tiden så tog araberna över totalt. Min barndoms badplats är idag nedlusad av araber.
Kallas idag för Arabiskaviken.
Citera
2022-06-28, 09:05
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Kallas idag för Arabiskaviken.
Vi badade där när pojkarna var små (i början av 00-talet), det var relativt babbefritt där, faktiskt. Men nu är smeknamnet du nämner väldigt träffande. Sorgligt att se.
Citera
2022-06-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Skulle förstå bättre om svenska blondiner bar heltäckande. De om några har väl större risk för hudcancer än våra nya svenskar!
Musslor i heltäckande särk har större risk för D-vitaminbrist p.g.a sin mörkare pigmentering och val av klädsel.
Citera
2022-06-28, 11:47
Medlem
peder_asts avatar
Barnviken aka Pisseviken på Sibbarp har väl varit känt som Persiska viken ända sen tidiga 90-talet?
Citera
2022-06-29, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peder_ast
Barnviken aka Pisseviken på Sibbarp har väl varit känt som Persiska viken ända sen tidiga 90-talet?

Vet bara att när jag jobbade i Malmö i mitten av 90-talet hade jag en kollega som cyklade till Sibbarp efter jobbet för ett bad när vädret tillät … och han kallade det för ”paradiset på jorden” eller något ditåt. Han var i övrigt stor motståndare till ”kulturberikning” och mångkultur så har svårt att tänka mig att det var så illa redan då.

Har i övrigt en känsla av att många Malmöbor åker till Bjärred och Lomma för att bada, trots att det finns väldigt gott om stränder och badmöjligheter på närmare håll.
Citera
2022-06-29, 09:08
Medlem
LKKINGENs avatar
Har flyttat fr Malmö för ett tag sedan men redan för 10 år sedan var Malmös badliv en mörk historia.
Någon som vet hur det blivit vid brygga 10 på Ribban nu för tiden?
Är även det området invaderat av addidashjältar??
Citera
2022-08-14, 11:48
Medlem
löls avatar
Var på sibbarp igår.
Stora familjer eller klaner som satt och grilla.
Barnen badade i slöja samt kvinnor satt i full utrustning. Inte alla dock.
10-15% svenskar kunde jag se.

Fällde faktiskt en tår över hur Sverige utvecklas.

Feministsverige måste vara stolta
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in