2022-06-26, 17:43
Medlem
När jag var tonåring fick jag extrem mens emellanåt. Tappade halva blodvoltmen p två tre dagar. Enda som hjälpte var blodtransfusioner och p-piller.
Same skit i klimakteriet.Gudskelov fick jag operera bort livmodern vid 41 års ålder.
Hade aldrig stått ut annars. Hur klarar ni er era krakar!
Citera
2022-06-26, 17:51
Medlem
Haft samma problem. Jag fick bränna bort livmoderslemhinnan. Bästa jag gjort någonsin. Är man klar med att föda barn och har problem kan jag rekommendera det.
Citera
2022-06-26, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaNiin21
När jag var tonåring fick jag extrem mens emellanåt. Tappade halva blodvoltmen p två tre dagar. Enda som hjälpte var blodtransfusioner och p-piller.
Same skit i klimakteriet.Gudskelov fick jag operera bort livmodern vid 41 års ålder.
Hade aldrig stått ut annars. Hur klarar ni er era krakar!

jag har bränt bort livmoderhinnan och har ingen mens
Citera
2022-06-26, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linnsson-
jag har bränt bort livmoderhinnan och har ingen mens
Åh vilken tur! Min är kvar men det är löjligt vad lite jag blöder varje månad. Känns som en befrielse!
Citera
2022-06-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Åh vilken tur! Min är kvar men det är löjligt vad lite jag blöder varje månad. Känns som en befrielse!

bra att det blivit bättre för dig
Citera
2022-06-26, 18:51
Medlem
vadsadusadus avatar
Jag hade aldrig riklig mens, men däremot mensvärk från helvetet med tillhörande migrän. Låg helt utslagen i alla fall två-tre dagar. Började som 15-åring med minipiller som tog bort min mens helt, både smärtan och blödningarna. Nu är jag 35 och har inte en enda gång funderat på att sluta med minipiller.
Citera
2022-07-11, 02:18
Jag har brutal-mens för det mesta. Men denna månad går det bortom det.

Helvete vad det blöder och krampar. Jag kan inte ha byxor på mig för det trycker vid magen då och gör ännu mer ont.

En gång vid ett missfall var jag tvungen att få ut det sista och fick trycka in en tablett som skulle stimulera livmodern. Det var det hemskaste jag har varit med om! Det forsade ut blod och annat, och den senare gynekologiska undersökningen visade att det fortfarande fanns skit kvar! Hur är det möjligt? Sängen och toaletten hemma såg ut som en mordplats. Jag överdriver inte. Efteråt har jag läst på nätet att man kan blöda mycket om man har extra veck i livmodern eller något liknande. Jag är övertygad om att jag har det.
Men det gjorde mig rädd för graviditeter eftersom vården inte tog på allvar när jag berättade hur mycket det faktiskt kom ut. Jag skulle lätt kunna förblöda medan läkarna stått där och tror att de vet allt och måste vara de som ställer diagnos.

Hur som helst, så hoppas jag att månadens mens tar slut i morgon. Normalt går jag igenom 20 bindor (med flest droppar på) men nu är jag uppe i 30 stycken. Fiser och bajsar som en dåre gör jag också.
Citera
2022-07-11, 02:21
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Jag hade aldrig riklig mens, men däremot mensvärk från helvetet med tillhörande migrän. Låg helt utslagen i alla fall två-tre dagar. Började som 15-åring med minipiller som tog bort min mens helt, både smärtan och blödningarna. Nu är jag 35 och har inte en enda gång funderat på att sluta med minipiller.

Migrän får jag ca. två om året i samband med mensen.
Någon gång också under ägglossningen.

Jag har aldrig tagit p-piller eller dylikt.
Citera
2022-07-11, 07:40
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Migrän får jag ca. två om året i samband med mensen.
Någon gång också under ägglossningen.

Jag har aldrig tagit p-piller eller dylikt.

Varför inte?

Var själv drabbad av rikliga blödningar och otrolig mensvärk, men som någon tidigare skrev tog minipiller bort allt det för mig.
Blöder knappt någonting 2-3 dgr/månad.

Är 25 år sedan jag började äta dessa.
Citera
2022-07-11, 10:41
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Varför inte?

Var själv drabbad av rikliga blödningar och otrolig mensvärk, men som någon tidigare skrev tog minipiller bort allt det för mig.
Blöder knappt någonting 2-3 dgr/månad.

Är 25 år sedan jag började äta dessa.

Jag vill inte mixtra med kroppens naturliga funktioner, och särskilt inte på det området.
Utsätta den för extra hormoner.

Jag blöder mycket men min menstruation är så fruktansvärt regelbunden och bra på alla sätt och vis. Jag tänker inte rubba den balansen.
Jag kan nästan sätta klockan efter den.

Menscykeln berättar också om hur man mår som kvinna och den vill jag då ha så intakt som möjligt för att veta riktiga avvikelser som kan tyda på sjukdom.

Tamponger har jag heller aldrig använt. Jag kör på bindor.
Citera
2022-07-11, 14:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag vill inte mixtra med kroppens naturliga funktioner, och särskilt inte på det området.
Utsätta den för extra hormoner.

Jag blöder mycket men min menstruation är så fruktansvärt regelbunden och bra på alla sätt och vis. Jag tänker inte rubba den balansen.
Jag kan nästan sätta klockan efter den.

Menscykeln berättar också om hur man mår som kvinna och den vill jag då ha så intakt som möjligt för att veta riktiga avvikelser som kan tyda på sjukdom.

Tamponger har jag heller aldrig använt. Jag kör på bindor.

Skulle aldrig frivilligt utsätta mig för den smärtan igen eller meckandet med att ständigt kolla så man inte blött genom byxor/kjol osv.

Har ff lika regelbunden mens då som nu. Ingen skillnad.
Ingen skillnad i mitt mående heller.

P-piller var det bästa som kunde hända mig och är extremt tacksam över att det finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in