Citat:
Ursprungligen postat av
longlivetheking
Gillar dagens avsnitt - se beskrivning nedan.
Paul vill bygga ett grekiskt paradis till sina frldrar, lagom till deras pension. Fr att gra saker och ting lite mer komplicerade ska huset ligga under mark. Kommer Paul att hantera pressen av bygget?
Undertecknad r en hngiven tittare av GD, oavsett vilket land dom r i, och jag ser grna avsnitten i repris.
Just det avsnittet du refererar till skulle man ju vldigt grna vilja se en uppfljare p. Om det ngonsin blir klart s tror jag det blir en otroligt maffig skapelse, det tycktes ju vara enorma ytor inomhus!
Ett annat avsnitt som jag fastnade p r frn Nya Zealand, "Vinegar Lane", dr ett helt bostadskvarter skulle byggas. Dr tv stackare byggde ett helt lgenhetshus med tv butikslokaler i botten, 2 hyreslgenheter ovanfr dom, och sedan deras egen bostad lngst upp, med en balinesisk trdgrd p taket med ett swim spa. Tror budgeten frn brjan var typ 2 miljoner NZD, och det slutade typ p 6 milj NZD. Har googlat mig till att de tv uthyrningslgenheterna r till salu fr mer n 2 milj NZD styck. Men om deras eget penthouse ocks r till salu eller om de bor dr sjlva, har jag ej ftt fram.
Sg fr ett tag sen avsnittet frn Australien "Dooralong". Dr killen byggde en mycket modern villa med mycket glas och vrldens strsta vardagsrum med en ppen spis vrdig en hotellobby. p slutet fr man veta att han frun ska skiljas. Googlade mig till att huset slts. Tragiskt.
GD England, en favorit: Musikproducenten som byggde ett stort vitt hus med ett stort runt torn en 25 meters bassng, p kusten. Han skildes ocks frn frun. Fr att kunna ta ln fr att bygga huset s var han tvungen att bygga ett mindre hus bredvid (fr att slja), som kallades fr "The Eye". Fy satan vad snyggt DET huset var. Huvudhuset var bara vulgrt. Googlade mig till att det stora huset (och "the eye"?) fortfarande r till salu.