• 1
  • 2
2022-06-26, 02:29
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ett mordförsök inträffade under natten mot söndag i centrala Göteborg.

– En man i 30-årsåldern hittades utomhus med skärskador, säger Sebastian Börjesson, vakthavande befäl vid polisen region Väst.

Polisen fick in larmet klockan 01.

– Mannen är förd med ambulans till sjukhus med livshotande skador, säger Sebastian Börjesson.

https://www.expressen.se/nyheter/mor...otande-skador/

Vad handlar detta om?
Citera
2022-06-26, 05:15
Medlem
I anslutning till torg. Bör finnas gott om intressant kameramaterial i området. Hoppas det inte är ett oskyldigt personrånsoffer som krockat med en apa igen.
Citera
2022-06-26, 05:36
Medlem
LemPicas avatar
Någon som vet mer exakt var?
Citera
2022-06-26, 05:49
Medlem
Kan det vara Järntorget?
Mycket avskum som befinner sig på 2:a Långgatan, säljer knark kring stripställena.
Citera
2022-06-26, 06:21
Medlem
platyzmas avatar
Grönsakstorget och cirka 01:00, jag tippar på mobilrån som gått snett…
Citera
2022-06-26, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Fister
Kan det vara Järntorget?
Mycket avskum som befinner sig på 2:a Långgatan, säljer knark kring stripställena.

Kungsparken står det i gp.
Är ju ofta ganska tomt på folk så är väl det perfekta stället för ett rån.
Citera
2022-06-26, 07:13
Medlem
Angående personrån: Jag har aldrig förstått varför man som GM brukar våld. Det är en sak att HOTA med stickvapen - men om BO vägrar bjuda på sin klocka, varför inte bara kila vidare till ett nytt offer?
Insatsen blir så ENORMT mycket högre om du fullföljer. Jagad av typ 20 radiobilar under natten, lyst för mordförsök. Avlider offret öppnar en fullskalig jakt utan slut - och sannolikheten du grips och ditt liv skrivs i en bur är påtaglig.
Konsekvenstänk av SÅ elementär natur torde även en apa förmå koda.
Exempel: "Slänger jag bananen på den kvarts ton tunga lejonhannen där borta => Not so good for me."
Citera
2022-06-26, 07:26
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Kungsparken står det i gp.
Är ju ofta ganska tomt på folk så är väl det perfekta stället för ett rån.

Är det varmt och torrt så är det knappast tomt i Kungsparken på sommaren.
Citera
2022-06-26, 07:45
Medlem
AngieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Angående personrån: Jag har aldrig förstått varför man som GM brukar våld. Det är en sak att HOTA med stickvapen - men om BO vägrar bjuda på sin klocka, varför inte bara kila vidare till ett nytt offer?
Insatsen blir så ENORMT mycket högre om du fullföljer. Jagad av typ 20 radiobilar under natten, lyst för mordförsök. Avlider offret öppnar en fullskalig jakt utan slut - och sannolikheten du grips och ditt liv skrivs i en bur är påtaglig.
Konsekvenstänk av SÅ elementär natur torde även en apa förmå koda.
Exempel: "Slänger jag bananen på den kvarts ton tunga lejonhannen där borta => Not so good for me."
För att hedern skulle vara rubbad om man bara bluffar med kniven, ens polare skulle skratta, men även man själv skulle känna harm mot sig själv att bluffen inte gick hem.
Detta har du alltså alltid undrat? Svaret kom jag på direkt på något du alltid undrat.
Citera
2022-06-26, 08:03
Medlem
Polisen skriver nu på morgonen:
01:00, försök till mord, Göteborg
Vi får ett larm om en man som är skadad vid Grönsakstorget. Polis och ambulans åker till platsen. Mannen har knivskador på ett flertal ställen på kroppen. Mannen förs till sjukhus i ambulans. Polis spärrar av området och genomför en teknisk undersökning, samt vidtar andra utredningsåtgärder. Avspärrningen är nu hävd. I nuläget ingen misstänkt eller gripen.
Citera
2022-06-26, 08:12
Medlem
Bizmarcks avatar
Han kanske försökte råna någon som försvarade sig.
Han kanske var deprimerad och försökte ta sitt eget liv.
Orsakerna bakom skadorna kan vara oändliga till sitt antal.
Citera
2022-06-26, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Är det varmt och torrt så är det knappast tomt i Kungsparken på sommaren.

Vid 01 så jo ganska tomt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in