2022-06-26, 17:18
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Man brukar väl inte ha med sig vapen ut på klubb oavsett lagstiftning?
Det finns väl anställda på klubben, och varför skulle inte en nykter besökare kunna bära vapen dolt?

Jag tror det kommer bli mycket massskjutningar av muslimer nu de närmsta åren.
Citera
2022-06-26, 17:21
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det finns väl anställda på klubben, och varför skulle inte en nykter besökare kunna bära vapen dolt?

Menar Du typ Oslo eller typ Christchurch NZ?
Citera
2022-06-26, 17:23
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Menar Du typ Oslo eller typ Christchurch NZ?
I första hand tror jag på dåd där förövaren är muslim.
Citera
2022-06-26, 17:27
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Ser att Gardell försöker flytta rampljuset till sig, som vanligt.

Är det verkligen så illa för homosexuella i Sverige som han vill få det att låta som? Tycker man ser dom lite överallt, och att dom får vara ifred?

Extremt omdömeslöst att Jonas går ut i Sveriges näst största tidning med en sådan text. Något hatbrottsmotiv har ännu inte kunnat bekräftas.

GM bodde i närheten och innan han sköt mot gay-baren sköt han mot en annan bar som inte var gay.
Citera
2022-06-26, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt

Jag hoppas fan i mig det så kanske folk får upp ögonen,men tror inte det efter som politikerna står enade med musse asen o perserna.Fan vad sjukt.
Citera
2022-06-26, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Vore bra om företrädare för Islam, t.ex. imamer, deltog i pridetåget för att markera att islam är en tolerant religion.

det behövs inte alla vet att imamerna är toleranta
Citera
2022-06-26, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
GM kurd?

Tror inte vi har att göra med ett terrordåd.
vad är det då menar du?
Citera
2022-06-26, 17:41
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus
Extremt omdömeslöst att Jonas går ut i Sveriges näst största tidning med en sådan text. Något hatbrottsmotiv har ännu inte kunnat bekräftas.

GM bodde i närheten och innan han sköt mot gay-baren sköt han mot en annan bar som inte var gay.

Äkta drama-Queen. Men han har väl ytterst lite att komma med om ingen köper offer-koftan längre.
Citera
2022-06-26, 17:49
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staticage
Problemet är värre i Sverige man har helt enkelt inte resurser till att hålla koll på alla Islamister.

Japp sant! Var väl enligt media uppemot 2000 personer som säpo hade klassat som extremister.

Skrämmande!
Citera
2022-06-26, 17:56
Medlem
speerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Om du syftar på Bataclan så var det typ 20 terrorister som härjade runt denna dag. Som ENSKILD terrorist är Breivik överlägset värst i europeisk efterkrigshistoria.

OT - ett fruktansvärt dåd och man får hoppas att GM blir inlåst under en mycket lång tid.

Ja blattarna är ju så dumma att det krävs 20 man för att göra samma skada som en enda vit man kan göra.

Fruktansvärt dåd? Bögarna har ju röstat för att ta hit skiten så dom får skylla sig själva när dom blir drabbade av den mångkultur dom skrikit sig hesa över att få leva i.
Citera
2022-06-26, 18:05
Medlem
Nottelitens avatar
från Nrk nu :
Statsforvalteren i Oslo og Viken vil mandag starte undersøkelser av helsehjelpen mannen som er terrorsiktet etter masseskytingen i Oslo har fått.
Det fremgår av flere dommer at den terrorsiktede mannen har fått psykiatrisk helsehjelp. Helsehjelpen mannen har fått, kan bli del av en tilsynssak.

– Statsforvalteren i Oslo og Viken vil begynne å innhente informasjon og undersøke saken i morgen, skriver assisterende direktør i Statens helsetilsyn, Heidi Merete Rudi, til NTB søndag.
länk till reportagen :
https://www.nrk.no/nyheter/skyting-v...rum-1.16016487
Citera
2022-06-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Norges stadsminister tänker nu på de stakars muslimerna som han vill stå enad med när det är dom som är problemet.
Det är viktigt att inse att detta illdåd är en persons gärning.Han är ensam gärningsman.
Inte heller är alla norrmän som Breivik.
Rätt ska vara rätt.
Generaliseringar är inget bra, vi hade en ensam yngling i Malmö som högg ihjäl två lärare, men alla Malmöbor är inte redo att mörda lärare.
Detta handlar om förvriden mänska, och hen har iranskt ursprung, men likväl så finns iranier o muslimer som inte mördar.
Generaliseringar visar endast på stor okunskap.
Jag försvar inga mördare oavsett ursprung..
viktigt att vänta och se vad GM har för förklaring. och vilken koppling som finns till terrorgrupper el extremism..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in