Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2021-07-15, 02:41
Medlem
miss-fires avatar
Jag tycker allsången har tappat precis allt och Sanna är en av de stora anledningarna. Dels för att hon är en kärring rent ut sagt och hon är så tråkig och personlighetslös, att klockorna stannar. Hon gör löjliga och tråkiga nummer, r allt handlar om henne. Finns det någongång hon håller käften?

Det som stör mig ännumer är hennes onaturliga kärring vibrato, där hon låter som ett får som står och bräker. Ingen, verkligen ingen har ett sånt vibrato naturligt! Plus att hon är skolad i och drillad i den hårdaste av mello skolor, dör hon kör sina bästa och piffigaste melloposer. Avslut med två hände uppaträcka i ett v, två händer upptäckta med huvudkast framåt och två upptäckta händer med huvudkast bakåt.

Hur I helvete fick Sanna jobbet från början? Hon har alltid varit medioker utan någon större karriär. Nu suger hon sig fast värre än en svältande blodigel och vi kommer aldrig bli av med henne. Hon har verkligen noll utstrålning och går inte igång publikrn så det blir lite drag.

Artisterna ska vi inte ens prata om. Det är dock roligt när det någongång dyker upp en riktigt bra artist som verkligen kan sjung, få med sig publiken och skapa lite stämning. Då lyser verkligen avundsjukan i Sanna ögon.

En annan minns tiden då världsartister spelade där och gräddan av svensk aristelit stod i kö för att spela. Nu är det halvobskyra band och artister, dom har lika lite personlighet som Sanna.

Förra året var Mando Diao det enda vettiga på hela säsongen. I år dyker självklar sekten Ingrosso/Wahlgren upp, orecis som I alla andra program och avslutningen blir väl Tusse som redan nu är bortglömd.

Så tragiskt att detta annars ganska trevliga program nu är helt på glid utan framtid. Svt behöver göra något drastiskt för att styra upp allsångsskutan.
Citera
2021-07-15, 09:50
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Jag tycker allsången har tappat precis allt och Sanna är en av de stora anledningarna. Dels för att hon är en kärring rent ut sagt och hon är så tråkig och personlighetslös, att klockorna stannar. Hon gör löjliga och tråkiga nummer, r allt handlar om henne. Finns det någongång hon håller käften?

Det som stör mig ännumer är hennes onaturliga kärring vibrato, där hon låter som ett får som står och bräker. Ingen, verkligen ingen har ett sånt vibrato naturligt! Plus att hon är skolad i och drillad i den hårdaste av mello skolor, dör hon kör sina bästa och piffigaste melloposer. Avslut med två hände uppaträcka i ett v, två händer upptäckta med huvudkast framåt och två upptäckta händer med huvudkast bakåt.

Hur I helvete fick Sanna jobbet från början? Hon har alltid varit medioker utan någon större karriär. Nu suger hon sig fast värre än en svältande blodigel och vi kommer aldrig bli av med henne. Hon har verkligen noll utstrålning och går inte igång publikrn så det blir lite drag.

Artisterna ska vi inte ens prata om. Det är dock roligt när det någongång dyker upp en riktigt bra artist som verkligen kan sjung, få med sig publiken och skapa lite stämning. Då lyser verkligen avundsjukan i Sanna ögon.

En annan minns tiden då världsartister spelade där och gräddan av svensk aristelit stod i kö för att spela. Nu är det halvobskyra band och artister, dom har lika lite personlighet som Sanna.

Förra året var Mando Diao det enda vettiga på hela säsongen. I år dyker självklar sekten Ingrosso/Wahlgren upp, orecis som I alla andra program och avslutningen blir väl Tusse som redan nu är bortglömd.

Så tragiskt att detta annars ganska trevliga program nu är helt på glid utan framtid. Svt behöver göra något drastiskt för att styra upp allsångsskutan.
Jag kan inte förstå motståndet många har mot att upptäcka nya artister? Bottnar det i någon sorts arrogans av att inte veta allt. Allsång på Skansen är ju också ett sätt för artisterna att marknadsföra sig.
Citera
2021-07-15, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire

Sekten Ingrosso/Wahlgren. Där slog du huvudet på spiken. Var ju också med på födelsedagsfirandet av Viktoria. Finns det inga gränser för den sekten?
Det verkar som om allsång skansen har gjort sitt nu. Fungerar visst bara som försörjning till utsvultna iglar, som du skrev.
Citera
2021-07-15, 14:07
Medlem
Jag saknar artister som Tomas Ledin, Orup och Per Gessle/Gyllene Tider. Artister som har gjort låtar som de flesta kan sjunga med i. Det heter ju trots allt allsång.
Citera
2021-07-15, 16:14
Medlem
Crapmagics avatar
Drog Sanna Nielsen verkligen nån fräckis för publiken i senaste avsnittet?
Citera
2021-07-15, 20:06
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilimandjaro
Jag saknar artister som Tomas Ledin, Orup och Per Gessle/Gyllene Tider. Artister som har gjort låtar som de flesta kan sjunga med i. Det heter ju trots allt allsång.

OK. Men jämfört med oss som går och hoppas på att få höra sånt som När skönheten kom till byn, Drömmens skepp eller Omkring tiggarn från Luossa, eller t.ex. visor av Bellman, Birger Sjöberg, Olle Adolphson och Evert Taube (utöver de tre icke-dödskallemärkta Sjösalavals, Calle Schewens vals och Änglamark) som allsånger, så får man väl ändå säga att dina önskemål är väl tillgodosedda. Ledins Just nu var med så sent som i förrgår och bara förra säsongen fick du t.ex. Gå och fiska, Sommartider, Jag blir hellre jagad av vargar, Vi är på gång och Sommaren är kort som allsånger, och du kan vara viss om att de flesta av dem kommer att dyka upp i år igen.

Men, ärligt talat: kan du sjunga en enda av dessa sistnämnda låtar utan komp och textremsa? Många av dem har förstås sina kvaliteter – Ledin givetvis undantagen – men är det allsånger?
Citera
2021-07-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Jag kan inte förstå motståndet många har mot att upptäcka nya artister? Bottnar det i någon sorts arrogans av att inte veta allt. Allsång på Skansen är ju också ett sätt för artisterna att marknadsföra sig.
Det är ju i princip samma artister varje år, inte mycket till nytt. Men allsång, då får det vara kända låtar ivf. Förvisso behöver det inte alltid vara originalartisten som leder allsången för sjunga sina låtar gör de ju oftast bäst själv.

Men man kan undra varför en storhet med mängder av hits och långt artistliv som Dan Hylander inte får vara med. Ja, ge honom och Raj Montana Band en egen timme. Folk kommer både att fylla stället till bristningsgräns och sjunga med i hans alster. Att han dessutom gjort låtar som blivit hits till många andra artister gör ju inte saken sämre.
Citera
2021-07-15, 23:59
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Men man kan undra varför en storhet med mängder av hits och långt artistliv som Dan Hylander inte får vara med. Ja, ge honom och Raj Montana Band en egen timme. Folk kommer både att fylla stället till bristningsgräns och sjunga med i hans alster. Att han dessutom gjort låtar som blivit hits till många andra artister gör ju inte saken sämre.

Han borde i alla fall kunna deltaga med Vildrosor och tistlar, den passar nog in fint i det här Artistens Apoteos-temat som brukar dyka upp i pridetider (jämte I will survive, Survivor, This is me etc.)
Citera
2021-07-16, 03:07
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är ju i princip samma artister varje år, inte mycket till nytt. Men allsång, då får det vara kända låtar ivf. Förvisso behöver det inte alltid vara originalartisten som leder allsången för sjunga sina låtar gör de ju oftast bäst själv.

Bara för att du inte känner till en artist så betyder det inte att den inte är känd. Om du verkligen tyckte om musik och läste musikpressen så skulle du veta vilka artisterna är. Det tar 3 sekunder att googla efter låtarna. Skaffa spotify eller sök på youtube om du inte hört orginalen. Jag kan slå vad om att inte alla har hört Dan Hylanders musik, men sen är ju flashback fyllt med narcissistiska 50-talister som gnäller på allt.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-07-16 kl. 03:11.
Citera
2021-07-16, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Bara för att du inte känner till en artist så betyder det inte att den inte är känd. Om du verkligen tyckte om musik och läste musikpressen så skulle du veta vilka artisterna är. Det tar 3 sekunder att googla efter låtarna. Skaffa spotify eller sök på youtube om du inte hört orginalen. Jag kan slå vad om att inte alla har hört Dan Hylanders musik, men sen är ju flashback fyllt med narcissistiska 50-talister som gnäller på allt.
Nu var det väl inte jag som klagade på artisterna i sig utan att det ständigt är samma artister varje år. Vilket då mer ligger på arrangören SVT som tar in sina artister som naturligtvis är politiskt godkända. Vi har en stor mängd artister i inte minst Sverige så då behöver man inte hålla samma uppsättning varje år. Det blir även tråkigt när samma artister är med i alla program på alla tv-kanaler.

Att sen ge en egen timme åt i det närmsta nybörjare är ännu märkligare då det var meningen att hylla artister som haft en lång karriär samt var folkkära. Som i fallet Benjamin Ingrosso så vore det bättre att ge den till hans mor Pernilla Wahlgren. Hon har en väldigt lång karriär, långt mycket längre än de flesta.
Citera
2021-07-16, 08:46
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande vilka artister som är med och inte i programmen så har ju olika program olika inriktningar. I Allsången tycker jag att det ska vara artister som en stor majoritet känner till även om jag själv gärna lyssnar på såväl gamla som nya artister och inom olika genrer.
Allsången tittas ju på av främst det äldre gardet får man förmoda och då bör det ju vara anpassat efter det, likadant med allsångerna som ska vara låtar ur den svenska allsångsmyllan utan att för den sakens skull veva samma hemska Ledin/Gessle-sånger i evighet.

Vill jag lyssna på ny musik och nya artister är det ju inte till allsången jag vänder mig, för det finns det andra forum och sådant är inte vad allsången skall ägna sig åt heller.
Citera
2021-07-17, 05:46
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Beträffande vilka artister som är med och inte i programmen så har ju olika program olika inriktningar. I Allsången tycker jag att det ska vara artister som en stor majoritet känner till även om jag själv gärna lyssnar på såväl gamla som nya artister och inom olika genrer.
Allsången tittas ju på av främst det äldre gardet får man förmoda och då bör det ju vara anpassat efter det, likadant med allsångerna som ska vara låtar ur den svenska allsångsmyllan utan att för den sakens skull veva samma hemska Ledin/Gessle-sånger i evighet.

Vill jag lyssna på ny musik och nya artister är det ju inte till allsången jag vänder mig, för det finns det andra forum och sådant är inte vad allsången skall ägna sig åt heller.
Allsång på skansen har haft olika inriktningar ända från starten. Ett tag var det tillexempel mycket sjömansvisor dessutom kan man inte bara rikta sig till pensionärer även om jag vet att du skulle vilja att det var så. När Lasse Berghagen tog över och man tog med nyare artister så ökade tittarsiffrorna. Hip hop är den populäraste genren och det är därför det nästan alltid är med en hip hop är med i Så Mycket Bättre och likadant är det i Allsång på Skansen där New Kid är med i år.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-07-17 kl. 05:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in