Resultat: Tror du Pernilla fortsätter som allsångsledare också 2027?
Ja
38,46%
5 röster
Nej
61,54%
8 röster
2020-07-29, 14:59
Medlem
Förstår inte detta hat mot Sanna som flödar i tråden. Visst, hon kanske inte är sig just denna säsong men vad hade ni väntat er? När inte publiken är där då har jag full förståelse att man inte riktigt tänder till på samma sätt som förut. Jag kan hålla med i sak om att årets säsong har varit väldigt tramsig och att säsongen överlag inte har hållit måttet men det är ju inte Sannas fel att produktionen valde att genomföra programmet trots att publik inte är tillåtet i år.

Jag säger inte att Sanna kommer leda programmet i all oändlighet men vem skulle göra det bättre än henne i dagens läge?
Citera
2020-07-29, 15:22
Medlem
Jon.Holmss avatar
Tycker inte heller man ska klandra Sanna. Hon gör ett kanonjobb, men programmet funkar helt enkelt inte utan publik.

SvT borde ha hoppat över APS denna sommar och satsat på något annat istället.
Citera
2020-07-29, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Tycker inte heller man ska klandra Sanna. Hon gör ett kanonjobb, men programmet funkar helt enkelt inte utan publik.

SvT borde ha hoppat över APS denna sommar och satsat på något annat istället.

Sanna var bra första och andra året när hon själv inte tog så mycket plats. Nu är det mer en Sanna-show än något annat och hon ska sjunga i varenda nummer och i parti och minut. Det är ju inte så att hon är för laidback utan publik, snarare tvärtom, hennes hysteriska sätt har stigit till oanade höjder. Sedan hennes jobbiga vibrato och dialekt som grädde på moset. Intervjuerna är ju skämskudde fram, värre än Petra Marklunds.

Sanna har fått för mycket hybris helt enkelt, t.o.m. scenkläderna hon bär är too much. Det är liksom inte Nobel-fest.

Kalle från Orsa skulle kunna vara en bra kandidat, eller som jag skrivit innan, David Lindgren. Det är dags för en kille nästa gång.
Citera
2020-07-29, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Förstår inte detta hat mot Sanna som flödar i tråden. Visst, hon kanske inte är sig just denna säsong men vad hade ni väntat er? När inte publiken är där då har jag full förståelse att man inte riktigt tänder till på samma sätt som förut. Jag kan hålla med i sak om att årets säsong har varit väldigt tramsig och att säsongen överlag inte har hållit måttet men det är ju inte Sannas fel att produktionen valde att genomföra programmet trots att publik inte är tillåtet i år.

Jag säger inte att Sanna kommer leda programmet i all oändlighet men vem skulle göra det bättre än henne i dagens läge?
Hat är ett starkt ord, jag hatar inte Sanna Nielsen.
De borde ha ställt in denna säsong.
Han har bättre sångröst än Petra Marklund som sjunger falskt iallafall om jag ska vars positiv.
Citera
2020-07-29, 18:59
Medlem
S35Es avatar
Allsång på skansen hade kommit mycket längre om det inte är så jävla Stockholms-skitnödigt hela tiden. Allt ska vara så rätt och snyggt med kreddiga artister och när det fanns publik satt bara de snyggaste närmast kamerorna.

Det är som en stel jävla parmiddag där alla är projektledare och på helspänn hela tiden för att ingen ska märka att de är en bluff.
Citera
2020-07-29, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av S35E
Allsång på skansen hade kommit mycket längre om det inte är så jävla Stockholms-skitnödigt hela tiden. Allt ska vara så rätt och snyggt med kreddiga artister och när det fanns publik satt bara de snyggaste närmast kamerorna.

Det är som en stel jävla parmiddag där alla är projektledare och på helspänn hela tiden för att ingen ska märka att de är en bluff.

Dessutom var det ju alltid inbjudna PK-kändisar, inklusive politiker som satt på första parkett. Sanna är så korrekt och följer manus till punkt och pricka så man mår illa. Hon är fortfarande en tant och "fröken duktig".
Citera
2020-07-30, 08:54
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Jag tycker hela säsongen överlag har varit väldigt sval. Men det beror inte på vare sig Sanna eller artistutbudet.

Konceptet att köra utan publik funkar inte. Produktionen har säkert gjort vad dom kunnat för att få ihop det även utan publik men det har tyvärr inte lyckats. Problemet är inte programledaren, det är att dom valde att göra programmet utan publik. Som säsongen artat sig hade det varit bättra att satsa på nästa sommar istället och hoppas att publik tillåts då istället.

Nu har jag ju inte toksågat Sanna direkt även om hon inte direkt har glänst detta år.

Vad sjutton har produktionen gjort för att få ihop det utan publik?
Kören? Den har ju bara gjort att man blivit sne över hur överdriven den är i varenda rörelse etc.
Folk som ska sjunga i en j-a sketen app? Vem är så genuint korkad att man vill sitta och vråla i en app, dessutom verkar ju inte ens någon som visas där sjunga utan bara vinka.

Lotta på Liseberg har ju inte heller nån publik men har lyckats mycket bättre.
Citera
2020-07-30, 12:05
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:

Jag hatar inte alls Sanna, tycker hon är charmerande och duktig och även verkar vara en sympatisk, vänlig person. Och strängt taget var ju både Lasse Berghagen och Anders Lundin ännu mer "självcentrerade" såtillvida att de tog med sina egna låtar/verser/fruar i varje program. Men hon tycks mig ändå väsentligen vara en ESC-artist, skolad för show- och dansnummer och hårt producerad och arrangerad musik snarare än för allsång.

Det kan naturligtvis ändå fungera bra om programmet har en producent som håller "artisterna" i örat och behåller balansen mellan melodifestivalskaraoken och den egentliga allsången. Nu verkar det inte vara fallet, ingen i produktionen tycks ha någon personlig relation till den svenska musiktraditionen utan verkar helt tillfreds med att programmet blir ett melodifestivalsmuseum. När man för skams skull lägger in någon äldre låt verkar man bara plocka den ur tidigare sändningars repertoar, som om man ville spegla programmets historia snarare än den svenska musikens.
Citera
2020-07-30, 12:08
Medlem
Soterns avatar
Programmet har väl överlevt sig själv.
Citera
2020-07-30, 15:46
Bannlyst
Nya artister till Allsång på Skansen på tisdag. Desperata? Andreas Weise kan ju passa på att ta över programmet då. Tror han skulle passa bra.

https://www.aftonbladet.se/a/b5ydgl
Citera
2020-07-30, 16:53
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Jag hatar inte alls Sanna, tycker hon är charmerande och duktig och även verkar vara en sympatisk, vänlig person. Och strängt taget var ju både Lasse Berghagen och Anders Lundin ännu mer "självcentrerade" såtillvida att de tog med sina egna låtar/verser/fruar i varje program. Men hon tycks mig ändå väsentligen vara en ESC-artist, skolad för show- och dansnummer och hårt producerad och arrangerad musik snarare än för allsång.

Det kan naturligtvis ändå fungera bra om programmet har en producent som håller "artisterna" i örat och behåller balansen mellan melodifestivalskaraoken och den egentliga allsången. Nu verkar det inte vara fallet, ingen i produktionen tycks ha någon personlig relation till den svenska musiktraditionen utan verkar helt tillfreds med att programmet blir ett melodifestivalsmuseum. När man för skams skull lägger in någon äldre låt verkar man bara plocka den ur tidigare sändningars repertoar, som om man ville spegla programmets historia snarare än den svenska musikens.
Jag tycker Sanna framstår som ganska falsk dessutom har hon, som stora delar av tittarna, dålig musiksmak. Kan inte någon ta och totalförbjuda opportunisten och dagispoeten Tomas Ledin.
Citera
2020-07-30, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Nya artister till Allsång på Skansen på tisdag. Desperata? Andreas Weise kan ju passa på att ta över programmet då. Tror han skulle passa bra.

https://www.aftonbladet.se/a/b5ydgl
Kanske folk har gnällt på dem eftersom de utökar med artister i sista minuten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in