Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Förstår inte detta hat mot Sanna som flödar i tråden. Visst, hon kanske inte är sig just denna säsong men vad hade ni väntat er? När inte publiken är där då har jag full förståelse att man inte riktigt tänder till på samma sätt som förut. Jag kan hålla med i sak om att årets säsong har varit väldigt tramsig och att säsongen överlag inte har hållit måttet men det är ju inte Sannas fel att produktionen valde att genomföra programmet trots att publik inte är tillåtet i år.
Jag hatar inte alls Sanna, tycker hon är charmerande och duktig och även verkar vara en sympatisk, vänlig person. Och strängt taget var ju både Lasse Berghagen och Anders Lundin ännu mer "självcentrerade" såtillvida att de tog med sina egna låtar/verser/fruar i varje program.

Men hon tycks mig ändå väsentligen vara en ESC-artist, skolad för show- och dansnummer och hårt producerad och arrangerad musik snarare än för allsång.
Det kan naturligtvis ändå fungera bra om programmet har en producent som håller "artisterna" i örat och behåller balansen mellan melodifestivalskaraoken och den egentliga allsången. Nu verkar det inte vara fallet, ingen i produktionen tycks ha någon personlig relation till den svenska musiktraditionen utan verkar helt tillfreds med att programmet blir ett melodifestivalsmuseum. När man för skams skull lägger in någon äldre låt verkar man bara plocka den ur tidigare sändningars repertoar, som om man ville spegla programmets historia snarare än den svenska musikens.