2022-06-23, 23:25
Medlem
Min kvinna som jag bott med i mitt hus i 12 år, som jag köpte för 18 år sedan, har under en tid flyttat ut i smyg. Jag började lägga märke till att det blev tomt i lådor och kartonger försvann i källare och på vinden. Först trodde jag hon städat upp och rensat. Men sen insåg jag att allt för mycket var borta så hon måste hålla på flytta. Till sist frågade jag om hon höll på flytta. Trodde du hade märkt det sa hon.

Hon har skaffat en lägenhet några km bort och vill ha tillbaka sin fritid!? Hon jobbar som 2 på sitt jobb inom vård hemtjänst och har dygnspass extrajobb och hoppar in helger som vardagar och är borta nästan jämt då jag är hemma. Hon har andra åtaganden med olika föreningar som har veckolånga resor då hon är borta några gånger per halvår. Även barnvakt åt släkten ett par gånger i månaden fredag till söndagskväll. Vi har väldigt liten tid tillsammans och nu är det jag som abonnerar på hennes fritid!!

Hon har inte sagt ett ljud till mig eller frågat om det är en bra lösning på vårt förhållande med att flytta isär. Hon vill rädda förhållandet, säger hon. Jag ser det som ett svek att gå bakom ryggen i ett förhållande. Har dåliga erfarenheter av tjejer som flyttar utan förvarning. Jag är INTE intresserad av att vara särbo. Är man ihop så delar men allt i nöd och lust även som sambos är min inställning. Jag har varit gift och förstått att det inte är bättre än att vara sambo.

Jag har sagt att jag vill ha tillbaka nyckeln då hon redan valt ett annat boende utan mitt samtycke. Men har inte fått den tillbaka. Men kommer att byta lås om hon inte fattar. Vad är det för fel på henne som har flyttat? Har ingen lust med såna här onödiga konflikter. Min farhåga är att det kommer passa bra att vara här hos mig under sommaren och när hösten kommer så drar hon till lägenheten och jag får vara kvar med snöskottning och kyla och mörker. Vad ska jag ta mig till?
Citera
2022-06-23, 23:34
Medlem
godboys avatar
Känns ju jävligt skumt. Varför "jobbar" hon så mycket? Varför är hon engagerad i föreningar om hon ändå inte har tid?

Nä, detta luktar illa. Du får nog skaffa en ny brutta.
Citera
2022-06-23, 23:38
Medlem
Du ska börja bygga på ditt eget liv. Vad vill du?

Jag har varit i en liknande situation och klandrade mitt ex för att inte vara ärlig. Att inte ge förhållandet en chans/kommunikation etc. Det var viktigt för mig att jag hade rätt och hon fel, eftersom jag kände mig sviken.

Efter ett par år insåg jag att det inte spelade någon roll vem som hade rätt eller fel. Kärlek kommer och kärlek går. Just nu är din tjej påväg att bli en mindre del av ditt liv. Då behöver du fundera på vad du vill fylla den tiden med som du gillar.

Slösa inte din tid med att älta vem som har rätt och vem som har fel. Oavsett vad du bestämmer dig för om vad du vill efter hennes beslut att bli särbo. Ta en funderare vad du själv vill hitta på/åstadkomma framöver.
Citera
2022-06-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rattens-riddare
Min kvinna som jag bott med i mitt hus i 12 år, som jag köpte för 18 år sedan, har under en tid flyttat ut i smyg. Jag började lägga märke till att det blev tomt i lådor och kartonger försvann i källare och på vinden. Först trodde jag hon städat upp och rensat. Men sen insåg jag att allt för mycket var borta så hon måste hålla på flytta. Till sist frågade jag om hon höll på flytta. Trodde du hade märkt det sa hon.

Hon har skaffat en lägenhet några km bort och vill ha tillbaka sin fritid!? Hon jobbar som 2 på sitt jobb inom vård hemtjänst och har dygnspass extrajobb och hoppar in helger som vardagar och är borta nästan jämt då jag är hemma. Hon har andra åtaganden med olika föreningar som har veckolånga resor då hon är borta några gånger per halvår. Även barnvakt åt släkten ett par gånger i månaden fredag till söndagskväll. Vi har väldigt liten tid tillsammans och nu är det jag som abonnerar på hennes fritid!!

Hon har inte sagt ett ljud till mig eller frågat om det är en bra lösning på vårt förhållande med att flytta isär. Hon vill rädda förhållandet, säger hon. Jag ser det som ett svek att gå bakom ryggen i ett förhållande. Har dåliga erfarenheter av tjejer som flyttar utan förvarning. Jag är INTE intresserad av att vara särbo. Är man ihop så delar men allt i nöd och lust även som sambos är min inställning. Jag har varit gift och förstått att det inte är bättre än att vara sambo.

Jag har sagt att jag vill ha tillbaka nyckeln då hon redan valt ett annat boende utan mitt samtycke. Men har inte fått den tillbaka. Men kommer att byta lås om hon inte fattar. Vad är det för fel på henne som har flyttat? Har ingen lust med såna här onödiga konflikter. Min farhåga är att det kommer passa bra att vara här hos mig under sommaren och när hösten kommer så drar hon till lägenheten och jag får vara kvar med snöskottning och kyla och mörker. Vad ska jag ta mig till?

Något måste hon ha stört sig på, som scat eller liknande?

Roliga är människor Men sånt är livet, eller hur?
Citera
2022-06-24, 00:05
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattens-riddare
Kommer säker få både dumma och "fyndiga" kommentarer om mitt bajsintresse.

Jag har ett seriöst intresse/fetich av kiss, bajs, spyor och svett.

Kanske kan förklaringen finnas i ditt udda intresse enligt ovan
Citera
2022-06-24, 00:07
Medlem
swedsters avatar
Hon knullar redan med andra så byt lås
Citera
2022-06-24, 00:09
Medlem
Väldigt märkligt att inte ens säga något.
Hur gick tankarna hos henne? När skulle hon säga något? När hon inte "kom hem" något mer?

Låter inte ens som ni är tillsammans om ni aldrig ses. Skall hon dessutom inte ens bo med dig så förstår jag inte vad du skall ha henne till. Varför är du tillsammans med någon som inte har tid o träffa dig?
Hon verkar engagera sig massor i annat just för att slippa umgås med dig.

Nä, tacka henne för tiden som har varit o gå vidare.
Kolla också vad det är hon har snattat med sig från ert hushåll. Är det saker ni har betalat gemensamt?
Citera
2022-06-24, 00:09
Medlem
Jag är tacksam för era svar. Känns bra att få klarsynta reflektioner över situationen

Hon har under hela vårt förhållande levt som hon varit singel. Dvs hon planerar in så mycket jobb och aktiviteter som det är tekniskt möjligt. Inte inse att vi kan ha mer gemensam tid i ett förhållande. Vilket lett till tidsbrist. Hon gillar att tjäna pengar.

Jag behöver nog inse att det är över och gå vidare. Har det en gång spruckit så brukar det inte gå att reparera. Bara inse det. Men en jobbig process att ta sig igenom.

Jag vill ha en kvinna som tycker om att ägna sig helhjärtat åt den relation man gett sig in i.

Har inget med scat att göra, den biten är det få som törs testa. Men vi är alla olika.Inget som jag utövar idag.
Citera
2022-06-24, 02:01
Medlem
Att hon smyger ut signalerar att hon vill ha kontroll över sitt utträde och att hon lämnar dig helt utanför beslutet är rejäla varningssignaler. Jag personligen hade inte fäst någon tanke alls på att hon sagt att hon vill rädda förhållandet - det är bara en del av hennes kontrollapparat. Genom att flika in något positivt som att rädda förhållandet så kontrollerar hon situationen på ännu ett sätt så att du inte reagerar negativt - och på så vis kan hon fortsätta att smyga ut kontrollerat.

Jag tror att det är kört. Hon har bestämt sig för att avsluta det hela och vill avsluta på ett sätt som hon har kontroll över. Låt henne dra bara.
Citera
2022-06-24, 02:14
Medlem
Det är garanterat inte första gången hon hittar på diverse saker bakom ryggen på dig, men låt detta vara den sista gången.
Citera
2022-06-24, 04:53
Medlem
sebastian66s avatar
Låter liksom helt bisarrt att man kan göra så bara utan att öppna truten. Dvs hon har blåst dig på andra saker med om man kan undanhålla detta. Om jag skulle råka ut för detta skulle jag hjälpa henne och packa det resterande och begära tillbaka nyckeln. Annars bara byta lås. Troligen har ni massa saker ni måste dela så att det kommer bli problem. Men detta är absolut inget att hänga upp i julgranen på om man inte lägger tid på sitt förhållande. Undanhåller man en sån stor sak som att bli omedvetet särbo så kan man undra vad hon mer döljer. Jävla soppa ärligt men bara göra det bästa av situationen hoppas du inte behöver dela med dig av huset.
Citera
2022-06-24, 06:19
Medlem
Jag tror det är dags att inse att tanten inte vill ha dig längre. Hon vill uppenbarligen inte leva i ett förhållande med dig. Hade hon velat det hade hon inte skaffat eget boende i smyg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in