Kostnaden för bilägande är ju olika för alla... jag vet en som fick köpa en -85 micra som gått 6 000 mil för 4 000 kr... ett klipp, men man kan oxå gå på en nit som jag gjorde o betala 14 000 kr för en -90 mazda 323, som såg fin ut men som visade sig inte alls vara så bra, fick byta koppling 4500kr, kylaren läker, kostar 1200kr, dåliga stötdämpare o fjädrar bak, 2500 kr... så det byggs på hela tiden... även om det är en bilmodell jag kan rekomendera, pigg som attan, hyfsat bränslesnål o billig att äga överhuvud taget.Så leta länge, köp inte första bästa, det är köparens marknad idag! köp en med mycket utrustning,men om du inte är i behov av en snabb bil, hoppa över gti, gsi, turbo o sånt, för extra hk kostar mer, försäkringen är dyrare, har du mer hk gasar du mer o då går det åt mer soppa, modelerna kan vara ovanliga o då blir det dyrare delar...
Om du funderar på en japanare, (gäller även alla andra tillverkare!) se till att få en som är nyare än -90, utvecklingen går framåt, och dom rostar mindre!
Personligen skulle jag vilja få tag på en fin bmw 323i, E21 modellen, har haft en -82:a som tyvärr rostade bort o var svindyr i försäkringen, men 145 hk, bakhjulsdrift, o dubbla utblås bak, gud vad rolig den bilen var!