Citat:
Ursprungligen postat av
hammarbyfc
Hade problem med acne under tonåren, det var jobbigt men lyckades landa en het donna tillslut. Men nu till mitt problem har inte tänkt på det så mycket men när jag var iväg på en resa för några år sen så kommenterade några tjejer mitt acne ärr fyllda ansikte och jag tog åt mig ganska illa. Hade inte tänkt på att jag har som gropar som ni vet micke Tornving har. Nån har sagt att det ser ganska coolt ut men även en tjej jag raggade på som påpekade att jag kunde få mycket pengar för mina ärr i ansiktet. Tog även här ganska illa vid mig då jag inte tänker på det dagligen. Så hur blir det om lasrar ansiktet blir det helt slätt eller syns det att man gjort ett ingrepp någon som gjort detta och vad tycker du om resultatet? Ni övriga vad tycker är det ängsligt att lasra bort ärr i ansiktet?
Vad då, kan man göra det? Alltså ta bort en massa ärr och det blir bra?
Pengar för ärr, trodde det var efter en olycka eller liknande, men det kanske är rimligt att försäkringen täcker det också.
Varför inte ta bort det om det går och du har ekonomin för det?
Jag skulle nog göra det, i alla fall om det störde mig, då skulle ju problemet vara ur världen.
Skaffa dig bättre självförtroende/självkänsla osv. ja om det är det som är problemet så borde du väl göra det först, men om det inte handlar om det så är det väl bara att ta bort skiten?
Vet inte varför ärren
måste vara en del av dig det bestämmer du väl själv, typ som när man tar bort en leverfläck, det handlar ju inte om att du ska göra om ditt utseende till något som inte är du, t.ex. göra om näsan eller skaffa ankläppar, ja du fattar.