• 1
  • 2
2022-06-21, 21:14
Medlem
BuckshotBills avatar
Jag hade en bra barndom så har inget särskilt att undanhålla.
Citera
2022-06-22, 09:30
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
"Riktiga pappa"? Mina barn har en pappa och han var vuxen när de föddes. Min vilsna tonårsfar (numera 80+) har jag inte talat med på många år.........MEN det gnäller jag inte om med mina barn och det är ingen förlust heller.....
Ja, jag förstår att du är deras biologiska pappa. Menar mer att de inte har sett hela ditt register. Vet dina barn att de har en knarkfarfar?

Citat:
Ursprungligen postat av Ghasten
Inte gjort något skit så berättar det som är intressant.
Säkert och Jesus gick på vattnet!

Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Jag hade en bra barndom så har inget särskilt att undanhålla.
Var allt bra verkligen? Aldrig någon karatefylla, satt på någon kossa eller bränt eget, slagit någon på käften?
Citera
2022-06-23, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Det känns som det rätt vanligt att äldre människor ljuger om sin barndom och berättar gladeligen hur bra den var.

När den äldre generationen fanns mobbning, fast ingen har mobbat eller blivit mobbad av de som berättar. Förr i tiden gav man folk på käften om man var osams. Aldrig var det tal om att använda kniv eller liknande. Samma här, inga som berättar om sin barndom har slagit någon eller fått ett slag.

Ingen äldre har använt barnaga (”jo förresten en gång ryckte jag Pelle i örat …”) annars har det aldrig förekommit barnaga.

Hur har du som barn upplevt att dina äldre generationer ljugit, förskönat och undanhållit för dig? Och du som har barn, vad är det absolut värsta de skulle kunna få reda om dig?
Det som hänt i mitt liv har skapat den jag är i dag.
Jag har aldrig ljugit för mina barn om min historik utan de enda lögnerna jag använt har varit de vita lögnerna man ibland måste ta till.
En fördel med livserfarenhet är att man genom sina misstag kan hjälpa barnen att begå egna misstag än att göra om sin förälders. Därförfinns ingen anledning att ljuga.
Citera
2022-06-28, 20:43
Medlem
BuckshotBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Var allt bra verkligen? Aldrig någon karatefylla, satt på någon kossa eller bränt eget, slagit någon på käften?
Fast sådana saker blir ju sköna historier som man nästan vill berätta om. Jag tänkte att tråden handlar om sådant man vill förneka för att det känns tungt.
Nåväl, jag åkte inlines efter en motorcykel i 100 km/h en gång och det erkänner jag knappt för mig själv längre ens. Det kommer jag aldrig berätta så det blir ju inte "att ljuga om".
Jag har rökt marijuana EN gång så det kommer avrundas till att jag aldrig har knarkat. Men då var jag ju vuxen. Samma med inlines. Nej allt var rätt glassigt som barn som jag minns det.
Senast redigerad av BuckshotBill 2022-06-28 kl. 20:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in