• 1
  • 2
2022-06-20, 18:27
Medlem
Gavins-Friends avatar
Det har pratats i nägra år om att Hovet (tidigare Johanneshovs Isstadion) kommer att rivas och nu är det bestämt https://www.svt.se/sport/ishockey/kl...vs-efter-70-ar

Fy fan säger jag! En klassisk arena som borde vara k-märkt.

Vad tycker ni? Den har väl varit i behov av upprustning men den är så klassisk att den borde få stå kvar tycker jag. Globen är ju fan värdelös och tråkig. På hovet blir det bra stämning. Får se om de lyckas få till Globen bra. Tråkigt och sentimentalt personligen då man varit där hundratals gånger.
Citera
2022-06-20, 18:32
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Trodde detta var klart sedan länge åtminstone så pass längesedan beslutet att riva Söderstadion.
Citera
2022-06-20, 18:45
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Trodde detta var klart sedan länge åtminstone så pass längesedan beslutet att riva Söderstadion.
Det har varit snack i flera år men aldrig tagits nåt definitivt beslut förrän idag. Snacket började dock många år efter beslutet om att söderstadion skulle rivas.

Min förhoppning var att man skulle rusta upp hovet.
Citera
2022-06-20, 19:15
Medlem
Storinkvisitorns avatar
Jag kommer osökt att tänka på Arne Hegerfors när jag hör Johanneshov nämnas. Och Anders Eldebrink, Igor Larionov och František Kučera.

Det måste vara något gammalt hockey-VM på svensk mark som skramlar runt i skallen. Jag kan höra hur Arne säger "kutchera" högt och tydligt i mitt huvud.

KUTCHERA passar, får tillbaka pucken och skjuter... Mååål!
Citera
2022-06-20, 19:19
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Det har pratats i nägra år om att Hovet (tidigare Johanneshovs Isstadion) kommer att rivas och nu är det bestämt https://www.svt.se/sport/ishockey/kl...vs-efter-70-ar

Fy fan säger jag! En klassisk arena som borde vara k-märkt.

Vad tycker ni? Den har väl varit i behov av upprustning men den är så klassisk att den borde få stå kvar tycker jag. Globen är ju fan värdelös och tråkig. På hovet blir det bra stämning. Får se om de lyckas få till Globen bra. Tråkigt och sentimentalt personligen då man varit där hundratals gånger.

Tycker ni kan riva allt, ni har ju inget lag i SHL ändå
Citera
2022-06-20, 19:39
Medlem
TheGretaResets avatar
Gå och lägg dig. Stockholms stadium är en unik klassisk arena. Johanneshov en plåtlåda i DDR-arkitektur. https://upload.wikimedia.org/wikiped...0435295%29.jpg

Om du gillar ishockey, kul för dig. Det gör inte arenan värd att bevara.
Citera
2022-06-20, 19:47
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Jag kommer osökt att tänka på Arne Hegerfors när jag hör Johanneshov nämnas. Och Anders Eldebrink, Igor Larionov och František Kučera.

Det måste vara några gammla hockey-VM på svensk mark som skramlar runt i skallen. Jag kan höra hur Arne säger "kutchera" högt och tydligt i mitt huvud.

KUTCHERA passar, får tillbaka pucken och skjuter... Mååål!
Min pappa tog med mig på Hovet början 60 talet. Blev AIK are då Honken blev min hjälte. Alla minnen som numera blott är minnen. En liten tår rullar på min kind
Citera
2022-06-21, 12:28
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Tycker ni kan riva allt, ni har ju inget lag i SHL ändå
Sist DIF spelade i Hockeyallsvenskan hade DIF näst mest publik av alla lag i hela Sverige efter Frölunda som har större arena, trots att man inte spelade i högsta. Så misslyckat "skämt"

Hovet är mer än hockey för mig också. Bra konsertarena men tyvärr har man flyttat det till Annexet och Globen de senaste åren. Tele 2 arena är ok men är ju för större artister.
Citera
2022-06-21, 13:06
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Sist DIF spelade i Hockeyallsvenskan hade DIF näst mest publik av alla lag i hela Sverige efter Frölunda som har större arena, trots att man inte spelade i högsta. Så misslyckat "skämt"

Hovet är mer än hockey för mig också. Bra konsertarena men tyvärr har man flyttat det till Annexet och Globen de senaste åren. Tele 2 arena är ok men är ju för större artister.

Var inte alls ett misslyckat skämt, är ju självklart att ni arbetslösa Stockholmare går på allt som finns även fast ni skulle vara i division 2. Handlar om kvalité inte kvantitet. Tycker fortfarande ni kan riva allt och satsa på fotbollen istället för lär behövas om ni ska lyckas vinna något.
Citera
2022-06-22, 15:49
Medlem
IceEyess avatar
Det var sannerligen på tiden. Hovet är hopplöst omodern och borde ha jämnats till marken för längesedan till förmån för en modern och mer inbjudande arena.
Citera
2022-06-22, 16:05
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Nu blir man ju lite nostalgisk.

Här var man ju på ishockey när andan föll på, då det inte kostade en mindre förmögenhet att besöka idrottsevenemang.

Minns också att man fick gå på VM matcher 1969 och 1970, matcher där ingen större publik väntades.
Östtyskland - Västtyskland och liknande matcher.

Publikfavoriter var Svarta masken, Östtysklands målvakt som hade en svart ansiktsmask.
Citera
2022-06-28, 12:26
Medlem
Smithsonians avatar
Fullt rationellt beslut. En liten stad som Stockholm kan inte ha en massa eventarenor. Ta bort så många arenor som möjligt så att de få som finns kvar faktiskt används. Egentligen borde det bara finnas en större utomhusarena och en större inomhusarena. Plats för mer finns inte. Stockholm har här fattat ett rationellt beslut. Globen är någorlunda hyfsad eventarena. Hockey kan spelas där även om det kommer att eko tomt med den lilla publik AIK och Djurgården drar till sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in