Citat:
Ursprungligen postat av
Sodan78
Dumt att döva sitt dåliga samvete där alla data talar ett väldigt tydligt budskap. Bättre vara kvar o ha öppen relation. Men varför vara kvar o må dåligt om man inte kan utveckla relationen till nåt man vill leva i så tycker jag man ska stå upp för sig själv. Barnen mår inte så dåligt om man sköter det hyfsat.
Låt mig gissa att du är skild o har lämnat? Jag avundas dig inte och det var garanterat inte ett varken lätt eller roligt beslut.
Jag identifierar mig nog mer som en av de som lyckas hålla ihop och jobbar på förhållandet men är samtidigt för ung för att avgöra hur livet kommer att utspela sig. Har ändå varit ihop med min kvinna längre än vad jag levt utan henne. Jag har nog snarare för många par runt omkring mig som borde kastat in handduken för länge sen.
Jag tycker som sagt att sveket uppstår när man slutar bry sig om sin partner, det är oacceptabelt. Jag skulle vilja se att de som initierar ett sånt beteende får mer av skulden. Otrohet är bara ett sätt att formalisera ett problem som redan existerar långt före agerandet.
Folk lämnar när problemet blir för outhärdligt för att leva med, det är där problemen börjar som fokus borde ligga, inte hos de som gör slag i saken.
Människor är inte kapabla att leva i känslomässig deprivation när friheten lockar.
En kvinna som slutar ha sex med sin man men samtidigt förväntar sig att få sina andra behov uppfyllda, en man som dumpar sysslor och projektledning på frun och tror att hon ska ha energi att ta hand om hans behov. Människor som låter sitt yttre förfalla utan åtgärd, som spenderar kvalitetstid med alla andra förutom sin partner. Samma gamla historia. Outhärdligt.