• 1
  • 2
2022-06-20, 11:25
Medlem
7hhhs avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=912174
Citat:
Natten till måndag larmades polisen i Kristianstad om en misstänkt drogpåverkad kroggäst, skriver Kristianstadsbladet.
Det visade sig dock vara en person som led av pollenallergi.
– Misstankarna från krogpersonalens sida baserades på utseende, bland annat på ögonen.
Herregud, vilken restaurang/krog var detta? Hur många svenskar röker cannabis dagligen/på veckobasis? 10%? 20%? Fy fan vad tråkigt man måste ha för att kunna vara kapabel till att skanna sin omgivning och aktivt leta efter röda ögon och direkt ringa polisen och rapportera det. Inringaren har garanterat brett på som fan för att verka duktig, typ:
Citat:
- Ja hallå, är det polisen? Duu jag ringer från krogen Krog i egenskap av porslinskrubbare med duk, jag såg nyss en gäst som hade röda ögon och som vinglade och nyss när han skulle dricka så spillde han nästan ut ölen och alla i hela restaurangen märker att han är troligtvis extremt påverkad av kraftfull narkotika, möjligtvis cannabisharts som han troligtvis köpt på gatan av gäng, jag stödjer inte gäng men jag stödjer polisen, jag undrar om inte ni kan komma hit och ta hand om den här knarkaren eftersom jag känner mig väldigt hotad just nu. Jaså ni skickar en patrull? Vad bra, hoppas ni skickar en manlig konstapel för jag är så sugen på att suga hans kuk när han kommer hit. Får man nån belöning för att man ringt eller? Du jag har jobbat som vårdbiträde förut, ökar det chanserna att komma in på polishögskolan? Hallå? Haallå?

Har ni hört om folk som är så skitnödiga att dom ringer polisen för att någon rökt cannabis? Sådana personer ska rotas fram i ljuset.
Citera
2022-06-20, 11:32
Medlem
Man-At-Armss avatar
Fy fan. Sara Andersson, presstalesperson på polisen (från länken i ts):
Citat:
– Det är jättebra att man anmäler till oss när man misstänker brott. Sedan är det ju synd om den här personen som lider av pollenallergi.

Vilken häxjakt och slöseri med polisresurser.
Citera
2022-06-20, 11:36
Medlem
TheJackets avatar
Fyfan va skitnödigt. Ut med namnet på stället
Citera
2022-06-20, 11:37
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Kroggästen borde kunna anmäla haket…. men det går väl inte.

Den anställde lär dock fått sparken
Citera
2022-06-20, 11:53
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7hhh

Herregud, vilken restaurang/krog var detta? Hur många svenskar röker cannabis dagligen/på veckobasis? 10%? 20%? Fy fan vad tråkigt man måste ha för att kunna vara kapabel till att skanna sin omgivning och aktivt leta efter röda ögon och direkt ringa polisen och rapportera det. Inringaren har garanterat brett på som fan för att verka duktig, typ:

Har ni hört om folk som är så skitnödiga att dom ringer polisen för att någon rökt cannabis? Sådana personer ska rotas fram i ljuset.

Cannabispaniken är verkligen total. Nu vet jag inte om röda ögon är ett specifikt tecken på cannabis, men vadan denna sjuka jävla rädsla för en i grunden totalt oförarglig drog?

Man blir så trött..
Citera
2022-06-20, 11:56
Medlem
Cykelbarnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Fy fan. Sara Andersson, presstalesperson på polisen (från länken i ts):

Vilken häxjakt och slöseri med polisresurser.
Eller hur. Vilken skitrestaurang.

Cannabis- absolut farligast av allt i världen näst atombomben
Citera
2022-06-20, 12:01
Medlem
Citat:

Läste den nyheten på Aftonbladet tidigare och undrade precis samma sak. Vad fan
Är de för inavlad personal som ringt snuten för att någon har röda ögon?
Det här jävla Nord-Korea landet gör mig så illamående!!!
Citera
2022-06-20, 12:10
Medlem
Sverige är ett angiveriland så detta förvånar inte det minsta. Det vi vill ha är namnet på restaurangen men främst namnet på den lille skiten som angav en oskyldig allergiker.
Citera
2022-06-20, 12:34
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:

Det sjuka är inte att krogägaren ringde snuten (att ha en narkotikapåverkad gäst på en krog kan innebära att alkoholtillståndet dras in) utan att vi bor i ett land där snutens begränsade resurser läggs på sånt här trams. Hur många millar läggs varje år på att jaga vanliga skattebetalande svenskar som rökt lite gräs (eller bara är pollenallergiska)?
Citera
2022-06-20, 12:42
Medlem
7hhhs avatar
Jag antar att det är helt omöjligt att få reda på vilken krog det gäller?
Citera
2022-06-20, 13:03
Medlem
Kanske en servitör som tröttnat på en dryg gäst? Könns för dumt att ringa polisen på någon som har lite röda ögon.
Citera
2022-06-20, 13:06
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det sjuka är inte att krogägaren ringde snuten (att ha en narkotikapåverkad gäst på en krog kan innebära att alkoholtillståndet dras in) utan att vi bor i ett land där snutens begränsade resurser läggs på sånt här trams. Hur många millar läggs varje år på att jaga vanliga skattebetalande svenskar som rökt lite gräs (eller bara är pollenallergiska)?
Haha om så vore fallet hade ju ju hela Stureplan varit totalt nedstängt på en timme.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in