https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...edEntry=912174
Har ni hört om folk som är så skitnödiga att dom ringer polisen för att någon rökt cannabis?
Sådana personer ska rotas fram i ljuset.
Citat:
Herregud, vilken restaurang/krog var detta? Hur många svenskar röker cannabis dagligen/på veckobasis? 10%? 20%? Fy fan vad tråkigt man måste ha för att kunna vara kapabel till att skanna sin omgivning och aktivt leta efter röda ögon och direkt ringa polisen och rapportera det. Inringaren har garanterat brett på som fan för att verka duktig, typ:
Natten till måndag larmades polisen i Kristianstad om en misstänkt drogpåverkad kroggäst, skriver Kristianstadsbladet.
Det visade sig dock vara en person som led av pollenallergi.
– Misstankarna från krogpersonalens sida baserades på utseende, bland annat på ögonen.
Det visade sig dock vara en person som led av pollenallergi.
– Misstankarna från krogpersonalens sida baserades på utseende, bland annat på ögonen.
Citat:
- Ja hallå, är det polisen? Duu jag ringer från krogen Krog i egenskap av porslinskrubbare med duk, jag såg nyss en gäst som hade röda ögon och som vinglade och nyss när han skulle dricka så spillde han nästan ut ölen och alla i hela restaurangen märker att han är troligtvis extremt påverkad av kraftfull narkotika, möjligtvis cannabisharts som han troligtvis köpt på gatan av gäng, jag stödjer inte gäng men jag stödjer polisen, jag undrar om inte ni kan komma hit och ta hand om den här knarkaren eftersom jag känner mig väldigt hotad just nu. Jaså ni skickar en patrull? Vad bra, hoppas ni skickar en manlig konstapel för jag är så sugen på att suga hans kuk när han kommer hit. Får man nån belöning för att man ringt eller? Du jag har jobbat som vårdbiträde förut, ökar det chanserna att komma in på polishögskolan? Hallå? Haallå?
Har ni hört om folk som är så skitnödiga att dom ringer polisen för att någon rökt cannabis?
Sådana personer ska rotas fram i ljuset.