Citat:
Ursprungligen postat av
LeBronThurman
Reporter och fotograf ifrån TV4 på plats intervjuar räddningsledare och ett vittne.
Man fokuserar filmandet på porten med nr 23 B, och den lägenhet på översta (3:e) våningen där bl.a. balkongen är svartfärgad.
En explosion ska ha skett i iägenheten vilket bl.a. har tryckt ut balkongdörren samt en del fönster.
Sannolik rubr. torde vara "allmänfarlig vårdslöshet" och en ren spekulation ifrån min sida är att gasolflaskor avsedda för grillning exempelvis kan ha förvarats inomhus på olämpligt vis.
OM branden skulle ha ORSAKATS utav grillning på balkongen, så borde inte en explosion inifrån lägenheten ha blåst ut fönster och balkongdörren inifrån och ut.
Samtidigt så har även branden spridits över hela vindsvåningen på det breda huset, vilket skulle kunna betyda att elden enklast kan ha gått upp på vinden ifrån det takskikt som finns på balkongen (spekulation).
Tragiskt när oskyldiga människor i många andra fall får se ägodelar av både penning- och minnesvärde bli förstörda av vårdslösa grannars obegripliga agerande.
Några fördes till sjukhus i samband med branden, och av rent rättviseskäl så hoppas jag att det inte var någon oskyldig drabbad granne.
Kan mycket väl stämma det du säger.
Var och handlade när det hela inträffade och förloppet har gått riktigt fort.
Detonationen som jag hörde måste ha varit glasrutorna som smällde, var runt 01 som denna skedde.
Ska prata med han som Expressen intervjuade, är en person jag har fått väldigt bra kontakt med sen jag flyttade in här i området och han verkar ha blivit drabbad av det hela.