2022-06-18, 00:11
Medlem
Tjena Flashback!

Är lite av en hypokondriker och nu ligger det till såhär, har varit sjuk ett tag men mår lite bättre nu. Drack 3 glas vin idag och en bärs, tog nyss två treo och undrar om det är något att oroa sig över eller om det är lungt? Brukar inte göra denna kombon annars. Kan tillägga att jag inte känner något av alkoholen om det spelar någon som helst roll. Läst lite om magsår och blödningar så får för mig att jag ska få någon sjuk magblödning.

Låter fånigt jag vet, tacksam för alla svar
Citera
2022-06-18, 00:17
Medlem
thxgivins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverktm125
Tjena Flashback!

Är lite av en hypokondriker och nu ligger det till såhär, har varit sjuk ett tag men mår lite bättre nu. Drack 3 glas vin idag och en bärs, tog nyss två treo och undrar om det är något att oroa sig över eller om det är lungt? Brukar inte göra denna kombon annars. Kan tillägga att jag inte känner något av alkoholen om det spelar någon som helst roll. Läst lite om magsår och blödningar så får för mig att jag ska få någon sjuk magblödning.

Låter fånigt jag vet, tacksam för alla svar

Det är ingen fara alls. Ibuprofen (Ipren) och paracetamol (Alvedon) är farligare för levern än acetylsalicylsyra (Treo). Det kanske är ohälsosamt om du super och tar Treo varje dag i ett helt år, men just nu så oroar du dig helt i onödan

EDIT: Drick lite mer så kommer hypokondrin att lägga sig, jag knäckte själv en bärs och tog den sista slurken Lord Calvert
Citera
2022-06-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thxgivin
Det är ingen fara alls. Ibuprofen (Ipren) och paracetamol (Alvedon) är farligare för levern än acetylsalicylsyra (Treo). Det kanske är ohälsosamt om du super och tar Treo varje dag i ett helt år, men just nu så oroar du dig helt i onödan

Tack snälla för svaret lugnar ner mig lite och nu kan jag sova gott ha en trevlig kväll!
Citera
2022-06-18, 00:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Du känner vad du känner. Du vet inget bra att blanda. Du VET. Det är inget bra det det gör du. Oroa dig det är för litet för magsår. Men fan vet liksom vet? Det är inte hälsosamt att forträtta.
Citera
2022-06-18, 01:10
Medlem
auruns avatar
Fan vad folk nojjar. Vi är inte gjorda av glas. Du kan dricka 12 öl, 7 GT, ta två linor kokain och avsluta kvällen med tre Treo och 2 Ipren. Inget kommer hända. Gör du allt varje dag i fem år kanske…

Drick ett glas vatten bara.
Citera
2022-06-18, 01:12
Medlem
Gör du det någon gång är det ingen fara. Bara det inte sker regelbundet.

Tabletter och alkohol kombination kan kan bli giftigt och sliter på kroppen. Men någon gång per år gör inget. Risken att du ska få magsår eller andra problem är liten, men inte obefintligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in