Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-17, 21:35
  #1
Medlem
Trodde det skulle finnas en tråd men fanns inte förvånande nog. Golf är väldigt trevligt att ha på TVn.

Spelas i år på The Country Club i Brookline, Massachusetts.

Svenske David Lingmerth, som endast fick sin plats tack vare ett mycket sent återbud, ligger i delad ledning halvvägs igenom andra rundan, hoppas han kan hänga i. Skulle vara en skräll av otroliga proportioner och Bragdguld och Jerringpris säkrat

Någon annan som kollar och vad tror ni, vem vinner det här?
__________________
Senast redigerad av BillClintonsCigarr 2022-06-17 kl. 21:42.
2022-06-17, 22:24
  #2
Medlem
Jodo21s avatar
Befarar att Scottie Scheffler går och vinner.. tråkigare spelare får man ju leta efter. Ska vara Cantlay då isf.. men dom kan ju lira golf.

Hade velat se oddset på Lingmerth som vinnare innan tävlingen, helt under isen i flera år och nu delad ledning som sagt.

Håller en tumme på Rory förutom Lingmerth då förstås.
2022-06-17, 22:37
  #3
Medlem
Jajamen, hoppas Lingmerth håller ihop det på sista hålen nu.

Går sämre idag men tycker det är dags för McIlroy igen.
2022-06-17, 23:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jodo21
Befarar att Scottie Scheffler går och vinner.. tråkigare spelare får man ju leta efter. Ska vara Cantlay då isf.. men dom kan ju lira golf.

Hade velat se oddset på Lingmerth som vinnare innan tävlingen, helt under isen i flera år och nu delad ledning som sagt.

Håller en tumme på Rory förutom Lingmerth då förstås.

Gillar faktiskt Scottie, det finns något charmigt över det tråkiga. Rory vore skoj absolut, min outsider är Fitzpatrick! Lingmerth låg på 150 gånger pengarna innan han gick ut idag så måste varit uppe runt 500 innan

Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Jajamen, hoppas Lingmerth håller ihop det på sista hålen nu.

Går sämre idag men tycker det är dags för McIlroy igen.

Ska inte jinxa nu men ser okej ut för David, ska nog bli en fin runda idag också. Väldigt kul att följa under helgen
__________________
Senast redigerad av BillClintonsCigarr 2022-06-17 kl. 23:16.
2022-06-18, 21:00
  #5
Medlem
ingetbranicks avatar
Sexans sändning måste sätta nåt slags rekord. De visar ju (minst) lika mycket reklam som golf. Går inte att titta på. Att samma jäkla gapiga usla reklamfilmer återkommer gång på gång gör ju inte saken bättre.
2022-06-19, 16:34
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Sexans sändning måste sätta nåt slags rekord. De visar ju (minst) lika mycket reklam som golf. Går inte att titta på. Att samma jäkla gapiga usla reklamfilmer återkommer gång på gång gör ju inte saken bättre.

Det är samma sak på Sky Sports sändning från UK, det är nog samma sändning med olika kommentatorer bara, man får leva med det.

Sjuk dag igår och bäddat för en fin sista dag - känns som att det blir ett särspel till slut och mitt tips Fitzpatrick med i allra högsta grad
2022-06-19, 17:02
  #7
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Det är samma sak på Sky Sports sändning från UK, det är nog samma sändning med olika kommentatorer bara, man får leva med det.

Ja, sexans kommentatorer verkade ju inte få nån som helst information om när reklamen skulle komma heller, utan avbröts bara abrupt av reklamen mitt i en mening, typ.
2022-06-19, 17:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ja, sexans kommentatorer verkade ju inte få nån som helst information om när reklamen skulle komma heller, utan avbröts bara abrupt av reklamen mitt i en mening, typ.

Vet inte om du har IPTV eller liknande men rekommenderar att kolla Sky, sköna kommentatorer och bra snack överlag. Svensk golf på TV dog med Göran Zachrisson för mig.
2022-06-19, 23:36
  #9
Medlem
Lite Stenson 2016-vibbar på den knytnäven! Kör nu Fitzy!
2022-06-19, 23:55
  #10
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joow
Lite Stenson 2016-vibbar på den knytnäven! Kör nu Fitzy!

Det blir dock inga -20 för vinnaren i natt.
2022-06-20, 00:52
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Gillar faktiskt Scottie, det finns något charmigt över det tråkiga. Rory vore skoj absolut, min outsider är Fitzpatrick! Lingmerth låg på 150 gånger pengarna innan han gick ut idag så måste varit uppe runt 500 innan



Ska inte jinxa nu men ser okej ut för David, ska nog bli en fin runda idag också. Väldigt kul att följa under helgen

Får ge mig själv lite internetryggdunk här

Riktigt kul turnering, golf och särskilt Majors levererar igen som TV-sport, så synd att så många inte ser storheten i det.

Ser fram emot British Open nu!

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback