2022-06-17, 20:12
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Billig mat i Göteborg. Livsmedel alltså. Var?
Förutom Lidl då. Lidl slår väl de flesta på fingrarna.
Citera
2022-06-17, 21:08
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Billig mat i Göteborg. Livsmedel alltså. Var?
Förutom Lidl då. Lidl slår väl de flesta på fingrarna.

Willys och Hemköp. Bli medlem hos båda och du får extremt bra priser på många basvaror som de annonserar varje måndag i veckan. Lidl tyckte jag inte hade några prisfördelar, utom vissa varor
Citera
2022-06-17, 23:12
Medlem
Rotfrukter
Torkade bönor
Torkade linser
Ris
Citera
2022-06-18, 00:47
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Willys och Hemköp. Bli medlem hos båda och du får extremt bra priser på många basvaror som de annonserar varje måndag i veckan. Lidl tyckte jag inte hade några prisfördelar, utom vissa varor
Hemköp är väl dyrt som fan generellt sett?
Citera
2022-06-18, 01:14
Medlem
Galdars avatar
Orienthuset vid Gamlestan har oslagbara priser på frukt och grönt , bättre kvalitet än vad många Willys och Ica har , sist jag handlade där så kostade bananerna 8kr/kg , vattenmelonen låg på 10kr/kg ( billigt såhär års ) , finns kött avdelning också och frysarna har riktigt stora kvanitets förpackningar på vissa saker som brytbönor , finns det mesta där , fanns både " Västerås gurka " och vit rättika sist jag handlade där , brukar nästan aldrig finnas på de Ica affärerna jag åker till, även bröd finner du till shyssta priser där , ris och bulgur kan inhandlas på säck. finns för övrigt fullt med konserver från alla olika länder , likaså snask och läsk
Citera
2022-06-18, 02:09
Medlem
Strongmanx2s avatar
Generellt så är det Willy's och Lidl som har billigaste matkassen, utöver det så gäller det att handla på kampanj. De flesta matbutiker har en hemsida så du kan kolla in erbjudanden samt att du kan bli medlem gratis (med undantag för Coop som tar 100kr).

Citat:
Ursprungligen postat av Spikerman
Rotfrukter
Torkade bönor
Torkade linser
Ris

Och vart köper du detta i Göteborg som ts efterfrågade?
Dessutom så får du näringsbrist om du enbart äter det du listade.
Citera
2022-06-18, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Generellt så är det Willy's och Lidl som har billigaste matkassen, utöver det så gäller det att handla på kampanj. De flesta matbutiker har en hemsida så du kan kolla in erbjudanden samt att du kan bli medlem gratis (med undantag för Coop som tar 100kr).

Dessutom så får du näringsbrist om du enbart äter det du listade.
Varför då..!?!
Protein, kolhydrater, mineral och vitaminer...lite olja och/eller smör så har du fått allt du behöver...vadå näringsbrist?
Citera
2022-06-18, 03:15
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Varför då..!?!
Protein, kolhydrater, mineral och vitaminer...lite olja och/eller smör så har du fått allt du behöver...vadå näringsbrist?
Läs igen vad jag skrev.
Citera
2022-06-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
De flesta butiker har dessa varor men billigast brukar turklivs vara. Som någon annan nämnde verkar Orienthuset vara billigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in