2022-06-16, 13:42
Moderator
TheLuckys avatar
Nu är det officiellt att Elsa Widding ska kandidera som sverigedemokratisk ledamot. I går var hon på pressträff med Henrik Vinge som gladde sig åt att få en så kompetent kandidat. Det gäller då att bevaka energipolitiken. Hon har under många år varit med på poddar, haft en egen på youtube. En välkänd figur kan man säga inom de blågula.

Vad tror ni, kommer Elsa att vara en tillgång för SD? Det tror jag. En aning oslipad än så länge.

https://www.youtube.com/
Senast redigerad av TheLucky 2022-06-16 kl. 13:46.
Citera
2022-06-16, 14:10
Medlem
Sqeptisks avatar
Elsa kommer att bli en klar tillgång inom energipolitiken. Smart, kunnig och vältalig.
Kan förhoppningsvis påverka några av "de inkompetenta lallare" * som styr landet. Alla fall i energifrågorna

* https://henrikalexandersson.blogspot...-styrs-av.html
Citera
2022-06-16, 14:17
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken förtydligad.

Strix/Mod
Citera
2022-06-16, 16:26
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Nu är det officiellt att Elsa Widding ska kandidera som sverigedemokratisk ledamot. ... Hon har under många år varit med på poddar, haft en egen på youtube.
...
https://www.youtube.com/

Din länk går inte till någon videosnutt, utan till Youtube's framsida.

Kan du kanske bidra med en länk som berättar någonting om Elsa Widding?
Citera
2022-06-16, 17:01
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Din länk går inte till någon videosnutt, utan till Youtube's framsida.

Kan du kanske bidra med en länk som berättar någonting om Elsa Widding?

Denna ska funka:

https://www.youtube.com/watch?v=wqmjrvlSsCI
Citera
2022-06-16, 17:06
Medlem
Schmisss avatar
Är hon släkt med författaren Lars Widding (1924 - 1994)?
Citera
2022-06-16, 18:01
Medlem
DeValeras avatar
Hon blir utmärkt som SDs energipolitiska talesman. Vet inte om hon har erfarenhet av partipolitik, men hon har helt klart stora sakkunskaper och kan förmedla dem på ett pedagogiskt sätt.
Citera
2022-06-17, 12:51
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Denna ska funka:

https://www.youtube.com/watch?v=wqmjrvlSsCI

Tack! Det där ser ju mycket bra ut. Elsa Widding berättar hur politiker, miljöaktivister och media har presenterat sol och vind som den stora lösningen. Nu behöver vi inse att sol och vind inte har levt upp till förhoppningarna. Kampen mot atomkraft har gjort oss mer beroende av kol och olja.

Elsa Widding framstår som en varm anhängare av atomkraft, vilket gläder mig. Atomkraft är vägen bort från att vara beroende av kol och olja.

Jag hoppas att Elsa Widding är framgångsrik med att utmana vänstersidan, och exponera hur vänstersidan har misslyckats inom energi och miljö. Jag vill se högersidan ta initiativ i miljöfrågorna. Vänstern har svikit miljön.
Citera
2022-06-17, 13:11
Medlem
trickydicks avatar
Ett bra val. Elsa är både snygg och klok, väl påläst och med sunda värderingar.
Citera
2022-06-17, 19:48
Medlem
Tycker inte SD eller högern har en trovärdig energipolitik.
De talar om kärnkraft men är inte villiga att lägga pengar på det. Inga privata företag är intresserade av att bygga kärnkraftverk vilket ju totalt dödar hela högerns "lösning".
Samtidigt vill de försvåra för vatten och vindkraft. De är helt för kommuners veto gällande vindkraft, är de lika positiva till kommuners veto mot Kärnkraft? jag lovar att ingen kommun vill ha ett kärnkraftverk på sin bakgård.
SD poängterar hur viktigt det är att vind och vattenkraft inte skall få förstöra natur men har inga som helst betänkligheter kring samma sak gällande kärnkraften.
Nästan så man skulle gissa att det handlar mer motstånd mot vind och vattenkraft än värnande av naturen...

Själv är jag för kärnkraft men anser att det skall drivas statligt och dess el säljas för självkostnadspris till svenska medborgare och eventuellt överskott kan säljas till utlandet för marknadspris.
Citera
2022-06-17, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Tycker inte SD eller högern har en trovärdig energipolitik.
De talar om kärnkraft men är inte villiga att lägga pengar på det. Inga privata företag är intresserade av att bygga kärnkraftverk vilket ju totalt dödar hela högerns "lösning".
Samtidigt vill de försvåra för vatten och vindkraft. De är helt för kommuners veto gällande vindkraft, är de lika positiva till kommuners veto mot Kärnkraft? jag lovar att ingen kommun vill ha ett kärnkraftverk på sin bakgård.
SD poängterar hur viktigt det är att vind och vattenkraft inte skall få förstöra natur men har inga som helst betänkligheter kring samma sak gällande kärnkraften.
Nästan så man skulle gissa att det handlar mer motstånd mot vind och vattenkraft än värnande av naturen...

Själv är jag för kärnkraft men anser att det skall drivas statligt och dess el säljas för självkostnadspris till svenska medborgare och eventuellt överskott kan säljas till utlandet för marknadspris.
Jag tror och vet att du lovar tokfel. Många kommuner skulle mer än gärna säga ja till ett kärnkraftverk och de mer än 1000 jobb som kommer med tillskillnad från vindkraftsparker som inte har några anställda mer än inspektörer och mekaniker som kommer några gånger per år för underhåll från någon kommun långt bort. Östhammar vill tex mer än gärna ha slutförvaret och det get bara några jobb. Faktum är att Oscarshamn är positiva till fler reaktorer i deras kommun.

Moderaterna presenterade för några veckor sedan en konkret plan för finansiering av ny kärnkraft där staten precis som på 1960-80-talet gick i borgen för lånen. De statliga kostnaderna kommer bli massiva för offshore-vindkraft så det är en lögn att det på något vis skulle vara självbärande.
Citera
2022-06-17, 22:14
Medlem
Fettsugnings avatar
Mycket bra. Röstar iofs inte på SD men det behövs en välutbildad, kunnig och erfaren person som tar debatten i dessa frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in