2022-06-16, 20:54
Medlem
Träffa är att ta i men jag och Ingmar Bergman gick förbi varandra en gång, innan han körde slutspurten på Fårö. Han hade sitt mystiska leende.
Citera
2022-06-16, 21:02
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Håller mig till några göteborgsupplevelser:

Andreas Kleerup - Jag var typ 18 och hade rätt många innanför västen, fick syn på honom när han var DJ på en nattklubb. Egentligen kände jag bara igen honom, men när jag tagit mig förbi sladdtrasslet överföll jag honom med en kram och påstod att jag var ett stort fan. Han var rätt borta och reagerade knappt.

Carl Stanley - Träffade är ett starkt ord, men han tackade lugnt och trevligt för att jag lyssnade på hans podd. Fick intrycket av att han var ödmjuk och jordnära.

Glenn Hysén - Vi pratade när jag var på väg hem från en fotbollsmatch efter att han sett mig i blåvita kläder. Han var trevlig och konstaterade att motståndarna hade varit dåliga. Han uppmanade mig att ha det gött och jag, som var lite överrumplad svarade med ett rätt konstigt "jävligt gött!".

Glenn Strömberg - Vi var onyktra och han verkade tycka att det var en bra idé att jag kramade om honom.

Janne Josefsson - Han var väldigt annorlunda från hur jag sett honom på TV, pratade artigt och lågmält med mig.

Per Andersson - Båda gångerna höll han gratis show, som kroggäst. En gång sprang han mellan borden och höll låda om allt och inget. Detta uppskattades av oss andra som lyssnade i tystnad. Andra gången var han likadan och den gången slutade det med att han, mitt i en mening sprang ut från uteserveringen och hoppade på en främmande killes Bolt i farten och försvann utan att de välte. Jag såg honom inte dricka en droppe vid något av mötena.

Robert Laul - Han var helt borta i huvudet och tände plötsligt resterna av en cigg som han rotat fram ur en ficka. Jag, som då jobbade på stället, försökte med arbetskamrater få honom att lämna, men han verkade inte ens märka att vi var där. Vakterna fick handgripligen lyfta ut honom.

Sven Wollter (VIF) - Bytte några enstaka ord med honom, han var lågmäld och rolig.

Tina Nordström - Hon var på toppenhumör och väldigt rolig. (H-vete vad vacker hon är.)

*

Räknas inte (men lägger till dessa ändå):

Edward Blom - Noterade från någon meters avstånd att han var väldigt artig när han, med familj, blev serverad av min dåvarande kollega.

Lasse Kronér - Stod bredvid honom när han tilltalade några damer som att han var störst bäst och vackrast, på en nattklubb. Detta verkade gå hem hos damerna.

(Peter Apelgren - Har stött på honom några gånger, senast i en mataffär. Han är den enda som gjort mig starstruck, har inte ens vågat hälsa.)

Thomas Di Leva - Jag stod bakom honom i kön till ett veganskt kafé (det var inte min idé att gå dit, ok!?). Han var sur när han delade sin uppfattning om maten med personalen.

(Han som spelar Darth Maul i Star Wars - Han minglade runt på en sci-fi-mässa. Jag tyckte att han såg väldigt ung ut. Där var också han som spelar Hajen i någon Bond-rulle, eller någon slags haj var han i alla fall. Han satt i rullstol och såg inte ett dugg ung ut, men gigantisk, inte minst på längden.)
Citera
2022-06-16, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
& Christian Olsson.

Jag är förvånad över att ingen annan slagit larm. Menar du Christian Olsson eller Christian Olsson?
Citera
2022-06-16, 21:09
Medlem
LatentAmbivalenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Tennisveckan i Båstad i slutet av -90 talet såg jag Tina Leijonborg, jag anförtrodde en vag bekant i mitt gäng att jag längde tyckt hon är riktigt het ( betydligt äldre dock ). En stund senare fick jag en Gin&Tonic av en servitör, han pekade på Tina och hon vinkade flörtigt!! Är det sant?.

På tal om Båstad träffade jag en kille som påstod att han sett när J.O. Waldner stått på ett bord, på någon krog och skrikit: "Är det någon som vill ha OS-guld-kuk?!".

Stämmer inte alls överens med min bild av Waldner, så jag hoppas att det är sant.
Senast redigerad av LatentAmbivalens 2022-06-16 kl. 21:13.
Citera
2022-06-16, 21:20
Medlem
Pre 1914s avatar
Smet in på sossarnas kongressfest på norra latin genom dörren de gick ut för att feströka, och där inne gled Ingvar Carlsson och Leif Pagrotsky runt på dansgolvet. Ingvar med sin fru förstås, paggan möjligen med dåvarande demokratiministern Birgitta någonting.
Undrar hur Säpo kunde vara så klantiga. Det var helt planerat från vår sida så vi kom dit utan ytterkläder och beblandade oss med rökarna och gick helt objudna in på festen.
Det var lite sent så uppslutningen var inte total längre utan jag drack ur kvarlämnsde halvtömda ölglas och njöt av ett väldigt bra coverband. Minns speciellt en cover på backstreet Boyd are back som de körde med fullt ös.
Citera
2022-06-16, 21:25
Medlem
Förvånansvärt många som träffat icke-namngivna världsstjärnor i sina prominenta yrken här inne - spännande.
Citera
2022-06-16, 21:31
Medlem
Skyggedanss avatar
Thomas Matsson med hela familjen ute på resa i Europa. Fin familj. Trevlig fru.
Citera
2022-06-16, 21:32
Medlem
Cheferna brukar bjuda in kändisar på julbordet. Carola var nog störst hittils.

Men som liten träffade jag Frank Andersson som satt hos en granne, de ville att jag skulle ner till pizzerian för att köpa cigg till de. De var på tiden man fick köpa sig med lapp från en vuxen.
Citera
2022-06-16, 21:33
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Skakade hand med Donald Trump i Trump Tower i mitten av 80-talet.
Men det var ju innan han annonserat politiska ambitioner.
Artisten Liberace var med honom för en visning av huset.
Det var 1985.

Var hans handslag lika kraftfullt som det sägs?
Citera
2022-06-16, 21:42
Medlem
Nadishodans avatar
Stött på en del idrottsstjärnor.

Trevligast: Tommy Svensson (fd förbundskapten fotboll), Henrik Zetterberg (fd NHL-proffs), Daniel Nannskog (numera SVT-expert).
Otrevligast: Tomas Brolin, Tomas Jonsson (fd NHL-proffs).
Tråkigast: Anja Pärson (fd alpinstjärna).
Citera
2022-06-16, 22:04
Medlem
graFFes avatar
Satt bredvid filip hammar på riche en gång. Olof lund var där också.

Stod bakom per morberg i kassakön på biltema i södertälje.

Satt mitt emot pontiak johansson på tåget mellan sthlm och Norrköping.

Såg kronprinsessan på birger jarlsgatan med sin vakt.

Big brother Peter, han som pissade i väskan, tiggde zigg från mig och några kompisar på drottninggatan.
Citera
2022-06-16, 22:11
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Smet in på sossarnas kongressfest på norra latin genom dörren de gick ut för att feströka, och där inne gled Ingvar Carlsson och Leif Pagrotsky runt på dansgolvet. Ingvar med sin fru förstås, paggan möjligen med dåvarande demokratiministern Birgitta någonting.
Undrar hur Säpo kunde vara så klantiga. Det var helt planerat från vår sida så vi kom dit utan ytterkläder och beblandade oss med rökarna och gick helt objudna in på festen.
Det var lite sent så uppslutningen var inte total längre utan jag drack ur kvarlämnsde halvtömda ölglas och njöt av ett väldigt bra coverband. Minns speciellt en cover på backstreet Boyd are back som de körde med fullt ös.

Träffade paggan på en iggy Pop konsert på way out west för en del år sedan. Liten men trevlig. Tror han var där helt utan vakter (var dock ej minister då)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in