2022-08-05, 17:59
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Denk ju!

Gott om tid att ersätta en försvunnen spelare då, även om det inte är optimalt.
Vargod
Svårt att ragga bra spelare sista veckorna men som du skriver så hinner de fixa men lär kosta en slant.
Senast redigerad av Drickback 2022-08-05 kl. 18:09.
Citera
2022-08-05, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Många verkar tro Potter ska misslyckas iår.
Jag tror även med cucurella tappet han har ett stabilt lag och han gör de väldigt bra..10-13 gissar jag de bland

Två stora försäljningar i Cucurella till Chelsea och Bissouma till Spöörs. Men inga stora profilvärningar.
Kan ju tycka de borde investerat pengarna i en etablerad striker i stället för en 18-åring från Paraguay.
Tror Brighton får kämpa för att hålla sig uppe om inte de andra lagen klantar till det.

https://www.transfermarkt.com/brighton-amp-hove-albion/transfers/verein/1237
Citera
2022-08-05, 18:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Vad är roligt ? Tippa själv istället och bidra, du kanske kan säga igen "har sagt sedan i somras" som förra året. Hur gick det då?
I princip allt i din tippning är skön humor 😅

Jag kommer att komma med min ”lista” inom några veckor, när transferfönstret stänger.

På tal av min ”topp 4 tabell” förra säsongen, så hade jag tekniskt sett 100% rätt, eftersom att AFCs två viktigaste spelare skadades ungefär samtidigt helt mot tampen av säsongen.. utan skadorna på Tierney/Partey så är det 100% klart att vi hade minst tagit 4:e platsen i EPL 21/22. Visst, i teorin så hade jag fel - men tekniskt sätt, så var jag 100% spot on.
Citera
2022-08-05, 18:51
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Jag kommer att komma med min ”lista” inom några veckor, när transferfönstret stänger.

På tal av min ”topp 4 tabell” förra säsongen, så hade jag tekniskt sett 100% rätt, eftersom att AFCs två viktigaste spelare skadades ungefär samtidigt helt mot tampen av säsongen.. utan skadorna på Tierney/Partey så är det 100% klart att vi hade minst tagit 4:e platsen i EPL 21/22. Visst, i teorin så hade jag fel - men tekniskt sätt, så var jag 100% spot on.

Men seriöst gå vidare… Du gör dig bara till åtlöje när du återanvänder den där tröttsamma ursäkten. Vi skulle ha sett till att ha haft täckning.
Citera
2022-08-05, 18:53
Medlem
bagarn29s avatar
Generalen och alla ni andra som gillar PL. Det startar ett PL-tipset ikväll 21:00 CP - Arsenal.

(FB) Premier League 22/23 1X2-tipset.
Citera
2022-08-05, 18:55
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Så när du faktiskt hade fel så var du i teorin fel? Men du var tekniskt sätt rätt ?

Hur är min tippning humor ? Du kan väll iaf säga något som du tycker är fel så jag kan få bemöta det ?

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Generalen och alla ni andra som gillar PL. Det startar ett PL-tipset ikväll 21:00 CP - Arsenal.

(FB) Premier League 22/23 1X2-tipset.

Tack för påminnelsen, iår skall jag vara med ! Vore ju kul om oraklet här inne också var det
Citera
2022-08-05, 19:12
Medlem
Skytteliga:

1. Ings
2. Haaland
3. Martial eller Ronaldo
4. Jota
5. Havertz
6. Watkins
7. Mount
8. Sterling
9. Van De Beek
10. Mitrović

Denna skytteliga sant eller?
Citera
2022-08-05, 19:13
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 93J
Skytteliga:

1. Ings
2. Haaland
3. Martial eller Ronaldo
4. Jota
5. Havertz
6. Watkins
7. Mount
8. Sterling
9. Van De Beek
10. Mitrović

Denna skytteliga sant eller?

Mitrovic högre upp eftersom Fulham vinner ligan.
Citera
2022-08-05, 19:22
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Så när du faktiskt hade fel så var du i teorin fel? Men du var tekniskt sätt rätt ?
Hur är min tippning humor ? Du kan väll iaf säga något som du tycker är fel så jag kan få bemöta det ?

Starkt av dig att orka argumentera med forumet's stora troll, det enkla svaret till varför din tippning var värd 4 skratt emojis var ju kort o gott att Arsenal inte var med i top4. Resten spelar ju egentligen inte någon roll alls. Hade du haft Arsenal som 3a och Fulham som 4a så hade tippningen varit "helt logisk".
Citera
2022-08-05, 19:29
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Starkt av dig att orka argumentera med forumet's stora troll, det enkla svaret till varför din tippning var värd 4 skratt emojis var ju kort o gott att Arsenal inte var med i top4. Resten spelar ju egentligen inte någon roll alls. Hade du haft Arsenal som 3a och Fulham som 4a så hade tippningen varit "helt logisk".

Ja, stryker man vissa här medhårs så är man en vettig person och har man en annan åsikt så blir det öknamn från mellanstadiet.

Kändes ganska givet varför han tyckte det var roligt men jag har ju faktiskt argument för varför jag tror så, därför vore det intressant om han istället för en oneliner kunde uttrycka sig varför han inte är så nöjd
Citera
2022-08-05, 19:31
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ja, stryker man vissa här medhårs så är man en vettig person och har man en annan åsikt så blir det öknamn från mellanstadiet.

Kändes ganska givet varför han tyckte det var roligt men jag har ju faktiskt argument för varför jag tror så, därför vore det intressant om han istället för en oneliner kunde uttrycka sig varför han inte är så nöjd

Skulle iofs va lite intressant att höra varför du backat från Arsenal helt plötsligt? Du lämnade Jesus utanför topp 5 i skytteligan nu också som du trodde rätt hårt på innan. Fick du en uppenbarelse i en dröm inatt?
Citera
2022-08-05, 19:44
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Skulle iofs va lite intressant att höra varför du backat från Arsenal helt plötsligt? Du lämnade Jesus utanför topp 5 i skytteligan nu också som du trodde rätt hårt på innan. Fick du en uppenbarelse i en dröm inatt?

Nej, det jag skulle säga är att jag hakat på hypen lite grann (försäsong), lite reflektion har ju fått mig att inse ett par saker. Rutin och taktik funkar bra i långa seriespel, Arsenal saknar faktiskt lite ledare fortfarande på planen, som man såg litegrann i slutet av förra säsongen då ingen riktigt tog på sig ledarrollen när det väl svängde om Arsenal, det är lätt att vara en ledare på planen när det går bra för laget.

Jesus och Arsenal tror jag absolut har en stor chans att slå sig in i top 4 både i serie och Skytteliga, men känns om det kommer en svacka så har inte Arsenal tillräckligt med rutin och spets som de andra 4 lagen jag har ovanför.

Är ju inte direkt lätt att lämna Arsenal eller något annat lag (chelsea om ja då byter plats på dem) utanför topp 4, det jag bottnar i är ändå att Chelsea är ett mer komplett lag som för 2 år sedan vann CL. Men bara för det så säger jag ju inte att jag är säker på min sak, ser det nästan lika troligt att Arsenal hamnar på 4e platsen, tyvärr måste nån ut.

Sedan om vi ska diskutera skytteligan så känns det ju som om det varje år är lite samma personer som befinner sig där, då jag tror mycket starkt på tottenham och Liverpool så blir ju automatiskt Salah, Nunez, kane och son på listan, sedan har jag 1 till jag ska välja in i topp 5, då blir det inte lätt att lämna Haaland utanför som ändå kommer troligtvis göra mest mål i City som kommer komma 1a eller 2a.

Så jag tror fortfarande hårt på Jesus, så länge det går bra för Arsenal, han kommer ju faktiskt få en liten mer frambetonad roll i Arsenal och är han bra nog att kanske leverera i tider då det går sämre ? Vi får se, men allt jag sagt är ju fortfarande detsamma, jag tycker Arsenal ser riktigt fina ut och jag tror Jesus kommer bli ett fint tillskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in