Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstertrollet
Skulle iofs va lite intressant att höra varför du backat från Arsenal helt plötsligt? Du lämnade Jesus utanför topp 5 i skytteligan nu också som du trodde rätt hårt på innan. Fick du en uppenbarelse i en dröm inatt?

Nej, det jag skulle säga är att jag hakat på hypen lite grann (försäsong), lite reflektion har ju fått mig att inse ett par saker. Rutin och taktik funkar bra i långa seriespel, Arsenal saknar faktiskt lite ledare fortfarande på planen, som man såg litegrann i slutet av förra säsongen då ingen riktigt tog på sig ledarrollen när det väl svängde om Arsenal, det är lätt att vara en ledare på planen när det går bra för laget.
Jesus och Arsenal tror jag absolut har en stor chans att slå sig in i top 4 både i serie och Skytteliga, men känns om det kommer en svacka så har inte Arsenal tillräckligt med rutin och spets som de andra 4 lagen jag har ovanför.
Är ju inte direkt lätt att lämna Arsenal eller något annat lag (chelsea om ja då byter plats på dem) utanför topp 4, det jag bottnar i är ändå att Chelsea är ett mer komplett lag som för 2 år sedan vann CL. Men bara för det så säger jag ju inte att jag är säker på min sak, ser det nästan lika troligt att Arsenal hamnar på 4e platsen, tyvärr måste nån ut.
Sedan om vi ska diskutera skytteligan så känns det ju som om det varje år är lite samma personer som befinner sig där, då jag tror mycket starkt på tottenham och Liverpool så blir ju automatiskt Salah, Nunez, kane och son på listan, sedan har jag 1 till jag ska välja in i topp 5, då blir det inte lätt att lämna Haaland utanför som ändå kommer troligtvis göra mest mål i City som kommer komma 1a eller 2a.
Så jag tror fortfarande hårt på Jesus, så länge det går bra för Arsenal, han kommer ju faktiskt få en liten mer frambetonad roll i Arsenal och är han bra nog att kanske leverera i tider då det går sämre ? Vi får se, men allt jag sagt är ju fortfarande detsamma, jag tycker Arsenal ser riktigt fina ut och jag tror Jesus kommer bli ett fint tillskott.