2023-04-25, 15:20
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
hoppas på en bra match!

Verkligen !

Någon som har haft lite koll på Wrexham och kan tänka sig tro att de kommer kämpa om topp 3 i uppkommande liga?
Citera
2023-04-25, 15:25
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Verkligen !

Någon som har haft lite koll på Wrexham och kan tänka sig tro att de kommer kämpa om topp 3 i uppkommande liga?

Ingen superkoll men har ju blivit att man följer de lite efter att ha sett Welcome to Wrexham.

Deras anfall med Mullin och Palmer håller definitivt L2-klass. Mullin var ju skyttekung i L2 innan han skrev på för Wrexham. Sen om man ser att Stockport, som gick upp förra säsongen från NL, nu är med och krigar om uppflyttning till L1 ser jag ingen anledning varför inte Wrexham skulle göra det nästa säsong. L2 innehåller väl mest lag som är på dekis så ett lag med nyfunnen satsning och lite pengar kan nog segla rakt igenom med ett par smarta värvningar. Meriterad coach för de nivåerna har de också.
Citera
2023-04-25, 15:29
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ingen superkoll men har ju blivit att man följer de lite efter att ha sett Welcome to Wrexham.

Deras anfall med Mullin och Palmer håller definitivt L2-klass. Mullin var ju skyttekung i L2 innan han skrev på för Wrexham. Sen om man ser att Stockport, som gick upp förra säsongen från NL, nu är med och krigar om uppflyttning till L1 ser jag ingen anledning varför inte Wrexham skulle göra det nästa säsong. L2 innehåller väl mest lag som är på dekis så ett lag med nyfunnen satsning och lite pengar kan nog segla rakt igenom med ett par smarta värvningar. Meriterad coach för de nivåerna har de också.

Mullin har man hört och sett om tack vare Foster. Vore kul och se om de värvar något fd ''stort'' namn. Men det är väl inte egentligen deras planer, hur som helst så är det ett spännande projekt.
Citera
2023-04-25, 15:36
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Mullin har man hört och sett om tack vare Foster. Vore kul och se om de värvar något fd ''stort'' namn. Men det är väl inte egentligen deras planer, hur som helst så är det ett spännande projekt.

Foster själv hintade om en fortsättning i glädjeyran efter avancemanget. Reynolds tog det som ett muntligt kontrakt och anser Ben signad för nästa säsong.
Citera
2023-04-25, 15:49
Medlem
MrBubss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
De kom 21

Det var inte under 2021 som de kom till Newcastle, men hyfsat nära...

Kieran Trippier skrev på för Newcastle 7 januari 2022.
Bruno Guimaraes kritade på 30 januari 2022.
Citera
2023-04-25, 17:17
Medlem
Skarparattarns avatar
Vilket totalt jävla mörker det är heja på Tottenham just nu…
Citera
2023-04-25, 17:41
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vilket totalt jävla mörker det är heja på Tottenham just nu…

Håll ut, ni är snart tillbaka till er normala nivå av medioker.

Skämt åsido, det är det (o)fina med supporterskapet. Den känslomässiga berg-och-dalbanan. Som Arsenalsupporter har det varit många år med mest fritt fall som det känts. Inte ens nu när det går bra får man må gott. Imorgon är jag ett känslomässigt vrak kan jag lova.
Citera
2023-04-25, 18:05
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:

Skämt åsido, det är det (o)fina med supporterskapet. Den känslomässiga berg-och-dalbanan. Som Arsenalsupporter har det varit många år med mest fritt fall som det känts. Inte ens nu när det går bra får man må gott. Imorgon är jag ett känslomässigt vrak kan jag lova.

Jag har sett fram emot denna matchen länge, men ju närmare den kommer, desto mer ökar rädslan och förtvivlan över den vreden City kommer släppa lös över Arsenal.

Ett uns av hopp har jag ändå faktiskt kvar, även fast den rationella sidan av mig säger att vi står inför en nästintill omöjlig uppgift att vinna imorgon.

Vi har inte kommit så här långt för att bara ge upp nu, vi måste ta kampen dit och visa allt vi går för.

COYG!
Citera
2023-04-25, 18:21
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:

Ja, det måste ha varit hemskt att "bara" slåss om en topp 10 plats.... Vilket trauma.
Kom tillbaka när ni har varit nere i tredjedivisionen och vänt och åkt upp och ner mellan divisionerna snabbare än en jojo.
Att hålla på Manchester C har inte precis varit en dans på rosor genom åren. Men samtidigt är det de tuffa tiderna som stärker kärleken till laget. Att hålla på ett lag som alltid vinner kan vem som helst göra, men att stå fast vid sitt lag även när det går emot kräver lite mer.
Citera
2023-04-25, 18:24
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:

Lag från National League har ofta gått bra när de tagit sig upp i League Two, och med tanke på den säsong Wrexham har haft så är det väl inget som tyder på att de inte kommer att klara sig alldeles utmärkt nästa år. Blir inte alls förvånad om de rusar rakt igenom serien och upp i League One.
Citera
2023-04-25, 18:40
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Frågan är vad Reynolds och McElhenneys långsiktiga planer är. Mycket svårt att se dem göra något commitment över decennier. Det här handlar om varumärkesbyggande, investering och avkastning.

Tänkte på det när jag såg första delen av Welcome To Wrexham och någon supporter frågade ”varför just Wrexham” och McElhenney gav ett politikersvar - ett svar på en helt annan fråga än den som ställdes.

Det ärliga svaret är såklart: pengar. Wrexham passade kravspecen. Man kunde köpa relativt billigt och med dokumentär, merchandise, skådisarna i ryggen fanns det en potential att få väldigt bra ROI. Vilket man, får jag anta, har fått och kommer få.

När hypen avklingar och Wrexham blir en kostnad istället för en intäkt, kommer nog herrarna hitta andra projekt.

Med det sagt, det är en win för alla parter. Skådisarna tjänar pengar, Wrexham som klubb och stad får uppmärksamhet de aldrig kunnat drömma om, fansen får uppleva en resa uppåt och hoppas det kan bli bestående. Klubben har väl både infrastruktur, stadium och supportrar för att kunna ligga i League One som det är, så tar de sig dit kan de mycket väl bli kvar där.

Skulle City eller Newcastles ägare dra sig ur skulle de genast vara tillbaka på nedre halvan av PL, tex, klubbarna skulle inte organiskt kunna fortsätta utmana i toppen, ev Newcastle.

Wrexham skulle lätt kunna ta sig till League One och stanna där utan hjälp från stenrika ägare, om jag bara kollar på storlek på stadium och publiksiffror.

Det är coolt dock, att Hollywood a-listers associerar sig med engelsk ligafotbollen. Båda verkar vara funny guys, även om jag utgår från att de använder sitt skådespeleri när kamerorna är på och allt lägga tillrätta i ”dokumentären”.
Citera
2023-04-25, 19:51
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Jag förstår det. Tror du ni tar poäng imorgon?

Även om jag avskyr Arsenal så unnar jag er guldet för ni har gjort det bra. Dessutom har en viss person verkat försvunnit som gjorde så hatet bara stärktes härinne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in