2022-06-17, 21:05
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordHeskey
Nu finns det ju en riktig manager på plats i alla fall.
Blir säkert bättre spelmässigt men tveksam om man klättar i tabellen.

Vilka funderar MU på att värva? Hör noll rykten om spelare, eftersom de skeppar iväg spelare behöver de ju få in nya så skeppet ändrar kurs och kantrar mindre.
Citera
2022-06-17, 21:27
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Blir säkert bättre spelmässigt men tveksam om man klättar i tabellen.

Vilka funderar MU på att värva? Hör noll rykten om spelare, eftersom de skeppar iväg spelare behöver de ju få in nya så skeppet ändrar kurs och kantrar mindre.

De flesta ryktena hittills är väl kring De Jong, Eriksen och Anthony. Så mycket Ten Hag/Ajax kopplingen. Personligen hoppas jag att det kan göras smarta värvningar före 'häftiga' värvningar som det varit mycket förr. De Jong t.ex. är kanske inte omöjligt pga Barca's situation men jag hoppas bara inte det är något man drar ut på till Augusti. Ifall man inte kan få igenom en transfer inom 1-2 veckor så tycker jag man borde byta transfermål och köra på någon annan.

Är det något lag som haft en bra säsong efter att de började värva när säsongen startat? Känns ju som ett stort plus att få in nyförvärven inför försäsongen.
Citera
2022-06-17, 21:37
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
De flesta ryktena hittills är väl kring De Jong, Eriksen och Anthony. Så mycket Ten Hag/Ajax kopplingen. Personligen hoppas jag att det kan göras smarta värvningar före 'häftiga' värvningar som det varit mycket förr. De Jong t.ex. är kanske inte omöjligt pga Barca's situation men jag hoppas bara inte det är något man drar ut på till Augusti. Ifall man inte kan få igenom en transfer inom 1-2 veckor så tycker jag man borde byta transfermål och köra på någon annan.

Är det något lag som haft en bra säsong efter att de började värva när säsongen startat? Känns ju som ett stort plus att få in nyförvärven inför försäsongen.
Tack, glömde bort Eriksen men nog för att det är orimligt att han går till MU.

Svårt när spelare kommer in i efterhand, närmaste att tänka på är Newcastle även om det blev i januarifönstret.

Såg nån statistik att man måste med uppe i toppskiktet första omgångarna för att vinna ligan, klart det kan finnas undantag men generellt är det så.
Senast redigerad av Drickback 2022-06-17 kl. 21:41.
Citera
2022-06-17, 23:47
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Vet att det är dött med intresse men saknar se andra här.

Räcker ju med att killgissaren spammar tråden 🤣
Senast redigerad av Imbaz 2022-06-18 kl. 00:44.
Citera
2022-06-18, 00:27
Medlem
EnLitenFryss avatar
Mané klar för Bayern då.

Köpt för 34m£, såld för 32m€ (kan stiga till 41m€) med ett år kvar på kontraktet och gjort sin prime i Liverpool med en lön långt lägre än spelare han varit mycket bättre än. 120 mål och 48 assists över sex säsonger, en otroligt viktig pusselbit i att ta LFC till det lag man är idag. Kommer för alltid vara ihågkommen som en av den fenomenala fronttrion Salah, Mane och Firmino.

Ganska skaplig affär av LFC.

Jag gillar Mané och hade gärna sett honom förlänga, men vill han vidare och man kan få en skaplig peng för honom är det bra för alla parter. Förstår att han är less på att spela andrafiol bakom Salah och att det blir inte lite prestige i att Salah vill ha 400k£ per vecka, och hade Mané ens fått 175k€ om han förlängt?

Sen finns ju Luis Diaz, Jota och nu Nunez som anfallare som ska slussas in. Blir kul att se hur Sadio lyckas i Bayern, önskar honom all lycka - minus ett eventuellt möte i CL i vår då..
Citera
2022-06-18, 11:54
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Räcker ju med att killgissaren spammar tråden 🤣

Det gick över mitt huvud, vet inte vem du menar
Citera
2022-06-18, 12:14
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Tydligen ska den förra arsenal spelaren Özil lägga skorna på hyllan och satsa på fortnite.

jeeez
Citera
2022-06-18, 17:49
Medlem
TilhelmWells avatar
United har nu tydligen "bara" 120 miljoner pund att värva för i detta transferfönster eftersom Glazers planerar en aktieutdelning på nästan 50 miljoner till sig själva och andra aktieägare.

Barcelona vill ha minst 70 miljoner + bonusar för De Jong. United har just nu erbjudit drygt 60 miljoner. En utökad transferbudget kan bara ske om man får sålt dödkött som Wan-Bissaka, Jones, Bailly och Martial.

Ett rykte som också går att Glazers inte kommer att köpa in någon till början av juli så att kostnaden inte bokförs på första halvåret, annars får de problem med den planerade aktieutdelningen.

GLAZERS OUT!
Citera
2022-06-18, 19:28
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Liverpool, City och t.o.m Sp*rs har alla identifierat sina nyckelvärvningar inför säsongen och här är Chelsea med 0 värvningar hitills. Då får man räkna med att vi hade chansen att värva Kounde redan förra året men har dragit ut på tiden såpass mycket att Barca är favoriterna att ta in han.

Vår usla värvningsstrategi gör så att vi kanske missar att ta in Dembele som bosman. Om detta värvningsfönster blir lika misslyckat som de två senaste måste det avskedas i styrelsen!
Citera
2022-06-19, 02:07
Medlem
Skarparattarns avatar
Spännande med Bissouma in. Just nu känns det bra vara spursare. Tror starkt på en top 3 placering. Tänker dock inte som generalen gjorde ang Arsenals CL plats säga att det är 1000% garanterat.
Citera
2022-06-19, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
United har nu tydligen "bara" 120 miljoner pund att värva för i detta transferfönster eftersom Glazers planerar en aktieutdelning på nästan 50 miljoner till sig själva och andra aktieägare.

Barcelona vill ha minst 70 miljoner + bonusar för De Jong. United har just nu erbjudit drygt 60 miljoner. En utökad transferbudget kan bara ske om man får sålt dödkött som Wan-Bissaka, Jones, Bailly och Martial.

Ett rykte som också går att Glazers inte kommer att köpa in någon till början av juli så att kostnaden inte bokförs på första halvåret, annars får de problem med den planerade aktieutdelningen.

GLAZERS OUT!
Man United och jakten på De Jong känns inte helt ologisk med tanke på Ten Hag men det känns som att det går att hitta billigare och smartare alternativ - om än mindre namnkunnigt. Varför inte gå efter någon med PL-rutin?

Det vore så typiskt dagens United att betala €80m+ för De Jong och precis en sådan typ av värvning man hoppades att det var slut med nu.
Sedan förstår jag inte varför De Jong skulle vilja lämna Barca för United, oavsett om han får återförenas med Ten Hag och Van de Beek. Barca kanske behöver få in pengar men sportsligt är det ju i nuläget en nedgradering för spelaren.
Citera
2022-06-19, 11:12
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordHeskey
Tror jag inte, intresset för ligan har kontinuerligt växt i årtionden nu. Dom ekonomiska musklerna PL klubbarna sitter på är löjliga jämfört med resten av Europa. Dom bästa spelarna hamnar således här i högre utsträckning varje år och intresset bara fortsätter öka

Trots knäböjningar och suspekta ägare. Vi prioriterar helt klart olika saker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in