Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Klart det finns en oro, kolla på vad spelare i Liverpool och City tjänar och 400k i veckan känns som ett skämt i ett lag där spelare blir väldigt bra betalda för att inte lyckas med speciellt mycket. Samtidigt sitter väl FDJ på 350k i Barca i dagsläget så det är väl orealistiskt att han skulle sänka sin lön med tanke på att han inte direkt byter upp sig heller.
Mittfältet har dock varit det största problemet för oss senaste åren skulle jag vilja påstå. Kan inte ens minnas senast vi hade ett bra väloljat fungerande mittfält och det är kul att det ändå läggs fokus på det nu. Men nej det verkar ju samtidigt som klubben inte verkar gå hårt i sommar på transfers (snackas om typ 150m sammanlagt) och om FDJ kostar 80 eller något så är ju det halva budgeten där. Problemet med spelarna vi vill sälja är att ingen vill köpa då de varit helt under isen. Vem skulle betala typ 20m (eller mer) för Martial t.ex.?
Ska man verkligen gå all in på en dyr marquee signing igen, att den kommer lösa alla knutar klubben gjort åt sig själv? Och ge spelaren en lön få klubbar kommer matcha?
Jag förstår ifall man inte får FdJ utan en löneökning, sportsligt är det här och nu ett steg ner för honom. Men jag tycker inte det är Uniteds ansvar att lösa Barcelonas problem. "Visst, vi köper Frenkie, men du får lön X och vi erbjuder summa Y, take it or leave it."
Med tanke på prislappen och lönen som diskuteras, hade jag som United-supporter hellre sett att man tittade åt namn som Aouar, Paqueta, Renato Sanches. Ungefär samma åldersspann, skulle också kosta rejält, men lönemässigt skulle man inte behöva betala några 400k i veckan. Ett steg på vägen mot en sund lönestruktur.
Det drabbar ju ingen fattig att United betalar som de gör, men en av mina käpphästar är som bekant att United betalar mer än man borde göra. Även fast man är rik är det dumt att betala mer än vad marknadsvärdet är. Sen förstår jag varför United får göra det, man har pengarna + inget CL, men jag tycker ändå det är fel väg att gå.
Jag ser utan svårigheter en till halvdan säsong, ETH borta i maj och sen glider en tränare in som inte ser FdJ som en del av sina planer, men han har fyra år kvar på sitt kontrakt till en lön som ingen annan i hela världen tänker matcha. Och då sitter man där med ännu en Alexis Sanchez-värvning.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheJacket
Falcao var ett lån, om en ett dyrt sådant. Men inga enorma slantar i sammanhanget
Yes, jag vet. Klumpade samman spelarna lite och formulerade mig otydligt. Men jag tycker han faller in i mönstret - en spelare som levererat i världsklass i andra klubbar, floppar i United, och United har fått betala väldigt mycket för att få ut väldigt lite.
https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/radamel-falcao-cost-manchester-united-5759842