2022-06-19, 17:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Man United och jakten på De Jong känns inte helt ologisk med tanke på Ten Hag men det känns som att det går att hitta billigare och smartare alternativ - om än mindre namnkunnigt. Varför inte gå efter någon med PL-rutin?

Det vore så typiskt dagens United att betala €80m+ för De Jong och precis en sådan typ av värvning man hoppades att det var slut med nu.
Sedan förstår jag inte varför De Jong skulle vilja lämna Barca för United, oavsett om han får återförenas med Ten Hag och Van de Beek. Barca kanske behöver få in pengar men sportsligt är det ju i nuläget en nedgradering för spelaren.

Det snackas också om att FdJ ska bli Uniteds bäst betalde med 400k i lön per vecka, cirka.

Nog skulle det kunna bli hur bra som helst, FdJ är ju tveklöst en bra spelare. Samtidigt har United gjort så här förut - köpt proven quality för enorma slantar som sen inte blivit så bra i United som på andra ställen. Falcao, di Maria, Varane (so far), Sancho (so far), Pogba, Ronaldo (som trots sina mål och individuella skicklighet blivit det ok som spekulerades på Uniteds axlar).

Men jag förstår inte varför man igen ska ut och betala långt över marknadspris för en spelare man blir sittande med i flera år. Om han inte levererar blir det Pogba 2.0. Det skulle väl vara slut med det? Köp spelare laget behöver och få en sund lönestruktur. United hade högsta lönebudgeten i PL i fjol, vi såg inte mycket av det på planen. De betalar mer för sämre resultat.

Just nedgraderingen till en klubb utan CL är ju skälet till att FdJ kräver såna slantar, får man anta. Jag hade inte köpt det som United-sportchef. 50 mille, 200k per vecka, annars titta på något annat. Bissouma nu tex, klart rimligare ekonomisk affär (även om undersökningen skapar vissa risker).

Sen hade jag av princip inte velat göra Barcelona några tjänster heller. Att de behöver sälja FdJ för att få ihop ekonomin låter som deras problem, inte Uniteds.

Vad säger United-fansen? Kul med en marquee signing, denna gång sitter den? Eller oro för att man går i samma fälla igen?
Senast redigerad av EnLitenFrys 2022-06-19 kl. 17:20.
Citera
2022-06-19, 17:31
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vad säger United-fansen? Kul med en marquee signing, denna gång sitter den? Eller oro för att man går i samma fälla igen?

Klart det finns en oro, kolla på vad spelare i Liverpool och City tjänar och 400k i veckan känns som ett skämt i ett lag där spelare blir väldigt bra betalda för att inte lyckas med speciellt mycket. Samtidigt sitter väl FDJ på 350k i Barca i dagsläget så det är väl orealistiskt att han skulle sänka sin lön med tanke på att han inte direkt byter upp sig heller.

Mittfältet har dock varit det största problemet för oss senaste åren skulle jag vilja påstå. Kan inte ens minnas senast vi hade ett bra väloljat fungerande mittfält och det är kul att det ändå läggs fokus på det nu. Men nej det verkar ju samtidigt som klubben inte verkar gå hårt i sommar på transfers (snackas om typ 150m sammanlagt) och om FDJ kostar 80 eller något så är ju det halva budgeten där. Problemet med spelarna vi vill sälja är att ingen vill köpa då de varit helt under isen. Vem skulle betala typ 20m (eller mer) för Martial t.ex.?
Citera
2022-06-19, 19:28
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Det snackas också om att FdJ ska bli Uniteds bäst betalde med 400k i lön per vecka, cirka.

Nog skulle det kunna bli hur bra som helst, FdJ är ju tveklöst en bra spelare. Samtidigt har United gjort så här förut - köpt proven quality för enorma slantar som sen inte blivit så bra i United som på andra ställen. Falcao, di Maria, Varane (so far), Sancho (so far), Pogba, Ronaldo (som trots sina mål och individuella skicklighet blivit det ok som spekulerades på Uniteds axlar).

Men jag förstår inte varför man igen ska ut och betala långt över marknadspris för en spelare man blir sittande med i flera år. Om han inte levererar blir det Pogba 2.0. Det skulle väl vara slut med det? Köp spelare laget behöver och få en sund lönestruktur. United hade högsta lönebudgeten i PL i fjol, vi såg inte mycket av det på planen. De betalar mer för sämre resultat.

Just nedgraderingen till en klubb utan CL är ju skälet till att FdJ kräver såna slantar, får man anta. Jag hade inte köpt det som United-sportchef. 50 mille, 200k per vecka, annars titta på något annat. Bissouma nu tex, klart rimligare ekonomisk affär (även om undersökningen skapar vissa risker).

Sen hade jag av princip inte velat göra Barcelona några tjänster heller. Att de behöver sälja FdJ för att få ihop ekonomin låter som deras problem, inte Uniteds.

Falcao var ett lån, om en ett dyrt sådant. Men inga enorma slantar i sammanhanget
Citera
2022-06-19, 21:22
Medlem
En hel del rykten på Twitter nu om att Eriksen går till Spurs. Fullt logiskt naturligtvis eftersom han vill spela CL och bo i London och få hade väl trott något annat men det är ytterligare en spik i United-kistan. Eriksen hade varit en gratis-värvning vilket hade behövts nu när man har en begränsad budget och tänker betala 60-90 miljoner för Frenkie de Jong.

United kanske får nöja sig med ett par-tre spelare under sommaren vilket inte kommer att räcka långt nästa år.
Citera
2022-06-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
En hel del rykten på Twitter nu om att Eriksen går till Spurs. Fullt logiskt naturligtvis eftersom han vill spela CL och bo i London och få hade väl trott något annat men det är ytterligare en spik i United-kistan. Eriksen hade varit en gratis-värvning vilket hade behövts nu när man har en begränsad budget och tänker betala 60-90 miljoner för Frenkie de Jong.

United kanske får nöja sig med ett par-tre spelare under sommaren vilket inte kommer att räcka långt nästa år.

Ett tremannamittfält med de Jong, van de Beek och Bruno hade ju varit något att se på i alla fall. Kanske för fysiskt vekt dock.
Citera
2022-06-20, 07:19
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Klart det finns en oro, kolla på vad spelare i Liverpool och City tjänar och 400k i veckan känns som ett skämt i ett lag där spelare blir väldigt bra betalda för att inte lyckas med speciellt mycket. Samtidigt sitter väl FDJ på 350k i Barca i dagsläget så det är väl orealistiskt att han skulle sänka sin lön med tanke på att han inte direkt byter upp sig heller.

Mittfältet har dock varit det största problemet för oss senaste åren skulle jag vilja påstå. Kan inte ens minnas senast vi hade ett bra väloljat fungerande mittfält och det är kul att det ändå läggs fokus på det nu. Men nej det verkar ju samtidigt som klubben inte verkar gå hårt i sommar på transfers (snackas om typ 150m sammanlagt) och om FDJ kostar 80 eller något så är ju det halva budgeten där. Problemet med spelarna vi vill sälja är att ingen vill köpa då de varit helt under isen. Vem skulle betala typ 20m (eller mer) för Martial t.ex.?

Ska man verkligen gå all in på en dyr marquee signing igen, att den kommer lösa alla knutar klubben gjort åt sig själv? Och ge spelaren en lön få klubbar kommer matcha?

Jag förstår ifall man inte får FdJ utan en löneökning, sportsligt är det här och nu ett steg ner för honom. Men jag tycker inte det är Uniteds ansvar att lösa Barcelonas problem. "Visst, vi köper Frenkie, men du får lön X och vi erbjuder summa Y, take it or leave it."

Med tanke på prislappen och lönen som diskuteras, hade jag som United-supporter hellre sett att man tittade åt namn som Aouar, Paqueta, Renato Sanches. Ungefär samma åldersspann, skulle också kosta rejält, men lönemässigt skulle man inte behöva betala några 400k i veckan. Ett steg på vägen mot en sund lönestruktur.

Det drabbar ju ingen fattig att United betalar som de gör, men en av mina käpphästar är som bekant att United betalar mer än man borde göra. Även fast man är rik är det dumt att betala mer än vad marknadsvärdet är. Sen förstår jag varför United får göra det, man har pengarna + inget CL, men jag tycker ändå det är fel väg att gå.

Jag ser utan svårigheter en till halvdan säsong, ETH borta i maj och sen glider en tränare in som inte ser FdJ som en del av sina planer, men han har fyra år kvar på sitt kontrakt till en lön som ingen annan i hela världen tänker matcha. Och då sitter man där med ännu en Alexis Sanchez-värvning.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Falcao var ett lån, om en ett dyrt sådant. Men inga enorma slantar i sammanhanget

Yes, jag vet. Klumpade samman spelarna lite och formulerade mig otydligt. Men jag tycker han faller in i mönstret - en spelare som levererat i världsklass i andra klubbar, floppar i United, och United har fått betala väldigt mycket för att få ut väldigt lite.

https://www.mirror.co.uk/sport/football/news/radamel-falcao-cost-manchester-united-5759842
Citera
2022-06-20, 17:00
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Om Chelsea kan skeppa Lukaku och köpa Sterling för ett billigt pris, City vill ha 60 miljoner och han borde gå för mer pengar mtp att han länge varit en av Citys bästa spelare.

Denna deal kan vara det som gör Chelsea till titelutmanare men även ett seriöst hot om CL kanske.
Citera
2022-06-20, 17:06
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Om Chelsea kan skeppa Lukaku och köpa Sterling för ett billigt pris, City vill ha 60 miljoner och han borde gå för mer pengar mtp att han länge varit en av Citys bästa spelare.

Denna deal kan vara det som gör Chelsea till titelutmanare men även ett seriöst hot om CL kanske.

Sterling är ärligt talat inte mycket bättre än Werner, en målsumpare av rang. Känns som Chelsea borde ha högre ambitioner faktiskt.
Citera
2022-06-20, 17:10
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Sterling är ärligt talat inte mycket bättre än Werner, en målsumpare av rang. Känns som Chelsea borde ha högre ambitioner faktiskt.

Sterling behöver en stark där framme för att vara nyttig. Werner är inte något man ska blanda sig in i. Men sterling är i alla fall bättre än de wingers man har.
Citera
2022-06-20, 17:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02

Anar nästan att du börjar anpassa känslorna för Sterling åt det positiva hållet? Ser vi kappan vända i realtid?

Du verkade ju tycka illa om honom ganska nyligen:

Citat:
Vill du se en filmande fitta letar du efter en ytter i man city vid namn Sterling.

Citat:
Håller på England i denna match men Sterling ditt genomvidriga fucking svin! Hoppas danmarks sossar gör om honom till Judas i biblen inte ok alls hör inte hemma på denna nivån men förväntar inte mer av den råttan.

Citat:
Såklart ska Sterling böga sig efter han fuckat up danskarnas dröm korsfästning nästa i danmark blir det för danskarnas del.

Citat:
Hoppas ambulansen är redo för sterling efter Italienarna sparkat sönder hans ben vidrig genomrutten spelare, en stämpling i nyllet hade varit fint också.
Citera
2022-06-20, 17:28
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Anar nästan att du börjar anpassa känslorna för Sterling åt det positiva hållet? Ser vi kappan vända i realtid?

Hahahahaha. Fan va bra
Citera
2022-06-20, 17:49
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Sterling är givetvis inte högst upp på min önskelista men det är en värvning som signalerar att Chelsea inte är att leka med under vår nya ägare Todd Boehly. Lägger han av med alla fjantiga filmningar så tror jag detta kan bli hur bra som helst.

Tycker även illa om spelare som Richarlison men hade älskat att se hans shithousery i Chelsea, en lightversion av Diego Costa kan man säga.

Ousmane Dembele är en spelare som jag absolut inte vill se i Chelsea hans lata attityd han visat upp Barca är inget Chelsea behöver smittas mer av efter Lukaku-fiaskot.

Angående mina tidigare kommentarer om Sterling så är det väl likadant för varje supporter, alla hatar honom som motståndare men skulle älska att se han i det lag man håller på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in