2022-10-30, 19:24
Medlem
De bästa lagen just nu enl. min mening:

1. Arsenal
2. City
3. United
4. Newcastle
5. Chelsea
6. Spurs
7. Brighton

Kanske Spurs skulle placeras ännu lägre. Man har inte spelat mer än en eller två bra matcher i ligan i år, den första och den sista.

Arsenal ser bättre ut än City och kan mycket väl vinna till slut.
Citera
2022-10-30, 19:27
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

1. Arsenal
2. City
3. United
4. Newcastle
5. Chelsea
6. Spurs
7. Brighton

Kanske Spurs skulle placeras ännu lägre. Man har inte spelat mer än en eller två bra matcher i ligan i år, den första och den sista.

för mig

1. City, bättre försvar, bättre mittfält och anfallare. resten struntar jag i.
Citera
2022-10-30, 19:35
Moderator
zanteras avatar
City bör vinna. De har konstant bevisat att de är däruppe och money talks som de säger. City har ju typ 2-3 bra spelare på varje position och Arsenal är ju endast en längre skada bort på t.ex. Partey eller Jesus från att starta "Bambi" Lokonga eller Nketiah i någon månad eller två - och det lär märkas på resultaten också. Spurs har varit något av en besvikelse men de hänger ju med någorlunda poängmässigt ändå, även om spelet inte sett bra ut. Liverpool bör vi kunna räkna bort (kanske inte från 4e platsen men titeln iaf) och Man U och Chelsea är båda 'work in progress' och behöver nog något år till minst.
Citera
2022-10-30, 19:45
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
City bör vinna. De har konstant bevisat att de är däruppe och money talks som de säger. City har ju typ 2-3 bra spelare på varje position och Arsenal är ju endast en längre skada bort på t.ex. Partey eller Jesus från att starta "Bambi" Lokonga eller Nketiah i någon månad eller två - och det lär märkas på resultaten också. Spurs har varit något av en besvikelse men de hänger ju med någorlunda poängmässigt ändå, även om spelet inte sett bra ut. Liverpool bör vi kunna räkna bort (kanske inte från 4e platsen men titeln iaf) och Man U och Chelsea är båda 'work in progress' och behöver nog något år till minst.

Man u har ju sedan sir alex varit i progress
Citera
2022-10-30, 19:50
Medlem
Imponerande seger av Arsenal, att vinna med 5-0 i premier league är väldigt stora siffror. Chelsea mot Arsenal blir ett häftigt, ovisst derby nästa vecka. West Ham räckte inte till borta mot Man U, men Uniteds målvakt tvingades göra några bra räddningar på slutet.
Citera
2022-10-30, 19:54
Medlem
Newcastle har sett väldigt bra ut de senaste matcherna. När Isak och St. Max. kommer tillbaka från skada då får de rejäl förstärkning. De har dessutom stor plånbok, och om de gör en "kanonvärvning" i Januari så kan de bli ännu svårare att möta.
Citera
2022-10-30, 20:02
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Man u har ju sedan sir alex varit i progress

Yes men det blir lätt så när man byter tränare hela tiden och vissa av dem har motsatsen till filosofier. Mourinho som ville micro-managea varje detalj och spelarna kände sig som fångar i ett turkiskt fängelse med utskällningar i media helt öppet, till Ole som släppte på tyglarna helt och lät spelarna diktera showen, till Ten Hag som nu försöker införa sin fotboll men även ta tillbaka makten från spelarna och få något sorts kollektiv där spelarna går ut och spelar för laget och inte sig själva.

Sen kanske man står där om 3 år igen med ny tränare och "work in progress" men i dagsläget är ju detta ett lag som inte är bra nog för en PL titel men som i bästa fall kan ta en CL plats igen. Ronaldo måste ut, det måste dessutom in typ 2 anfallare och det finns några andra hål i truppen som behöver pluggas igen. Målvaksfrågan hänger i luften, Maguire som kapten problemet osv. Men det känns iaf positivt kring klubben nu vilket det inte gjorde på samma sätt under Ole eller Mourinho för min egen del. Så jag är glad även om det finns en bit kvar såklart.
Citera
2022-10-30, 20:30
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Yes men det blir lätt så när man byter tränare hela tiden och vissa av dem har motsatsen till filosofier. Mourinho som ville micro-managea varje detalj och spelarna kände sig som fångar i ett turkiskt fängelse med utskällningar i media helt öppet, till Ole som släppte på tyglarna helt och lät spelarna diktera showen, till Ten Hag som nu försöker införa sin fotboll men även ta tillbaka makten från spelarna och få något sorts kollektiv där spelarna går ut och spelar för laget och inte sig själva.

Sen kanske man står där om 3 år igen med ny tränare och "work in progress" men i dagsläget är ju detta ett lag som inte är bra nog för en PL titel men som i bästa fall kan ta en CL plats igen. Ronaldo måste ut, det måste dessutom in typ 2 anfallare och det finns några andra hål i truppen som behöver pluggas igen. Målvaksfrågan hänger i luften, Maguire som kapten problemet osv. Men det känns iaf positivt kring klubben nu vilket det inte gjorde på samma sätt under Ole eller Mourinho för min egen del. Så jag är glad även om det finns en bit kvar såklart.

Trevligt inlägg som oftast utav dig
Citera
2022-10-30, 20:34
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:

Mer positivt än på länge, helt klart. Vad menar du med att målvaktsfrågan hänger i luften? 😊

Att Ronaldo måste bort är helt klart. Har gått till att bli som att spela med en man mindre i princip. Har inte många rätt.
Citera
2022-10-30, 20:45
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Mer positivt än på länge, helt klart. Vad menar du med att målvaktsfrågan hänger i luften? 😊

Att Ronaldo måste bort är helt klart. Har gått till att bli som att spela med en man mindre i princip. Har inte många rätt.

Om jag inte minns fel så löper väl De Gea's kontrakt ut nu efter säsongen. Det har varit snack om förlängning men med tanke på de 375k (?) i veckan han sitter på vilket är helt sinnessjukt för en målvakt så är ju frågan hur det blir. Dels har ju De Gea visat svagheter med fötterna vilket inte gynnar hur Ten Hag vill spela, men sen gör ju den höga lönen att förhandlingar om en eventuell förlängning blir knepigare. Antingen släpper man De Gea eller så försöker man förlänga med att han får halvera sin lön eller dylikt och frågan är hur pigg han är på det.

Om nu De Gea försvinner så finns det ju diskussioner att ha kring vem som ersätter honom. Henderson har gjort det ganska bra i Nottingham (släppte förvisso 5 idag men har ju ingen hjälp av försvaret direkt) och skulle ju potentiellt kunna vara ett namn att satsa på (då kan man lägga pengar på andra värvningar) men han har ju uttalat sig ganska kritiskt om klubben och frågan är vart man står där.

Det har ju annars pratats om Diogo Costa i veckan - Porto's målvakt. Verkar finnas intresse och verkar vara en spännande ung målvakt. Endast 23 år, redan fått chansen i Portugal's A-lag och har ju fått lite CL erfarenhet. Endast sett highlights och de kan ju såklart vara missvisande men ser lovande ut, säkert en målvakt som går till en av storklubbarna i PL eller La Liga t.ex. så småningom. Innan har det ju pratats om Brighton's målvakt Robert Sanchez som också är ganska ung (24 år), bra med fötterna och har även han fått göra debut med Spanien vilket får ses som bra med tanke på deras målvakts konkurrens. Finns fler spännande alternativ också såklart.

Vi får väl se vad som händer.
Citera
2022-10-30, 21:48
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

1. Arsenal
2. City
3. United
4. Newcastle
5. Chelsea
6. Spurs
7. Brighton

Exakt så, 100% enig.
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
för mig

1. City, bättre försvar, bättre mittfält och anfallare. resten struntar jag i.
Nope. Arsenal har ett bättre försvar än vad Man City har.
Citera
2022-10-30, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Exakt så, 100% enig.

Nope. Arsenal har ett bättre försvar än vad Man City har.
Arsenal och City har delvis samma problem. Man är sårbara där bak eftersom man spelar med så hög press. Det slog tillbaka med full kraft i United-Arsenal, men sett över hela säsongen tycker jag Arsenal har hanterat det bättre än City.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in