2007-07-26, 00:27
Medlem
Upofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Jovisst. AOB har ju alltid gått bättre utomlands än på hemmaplan. Många av deras "peak positions" som de kallar det ligger ju utanför lilla svedala.

Men det var ju inte mer än ett par hits ju.
Och mycket pengar blev det ju inte.

OK. Ett svar ett år senare;

Du motsäger dig själv på så många sätt; vill man som ett band tjäna pengar så ska man slå utomlands, och mer än de flesta gjorde Ace of Base just det - tror kanske att de är jämsides Roxette, men bakom ABBA i hitlåtar/album och intjänade $$ för Sveriges del.

Detta med hjälp av mer än "ett par hits".

Några Carolor, Kents etc hittar du aldrig bland de som sålt bäst och mest, totalt, även om de kanske har spelats flitigt i P3/4!

Eller jämställer du "Svensktoppen" med "Billboard Top-100" kanske?
Citera
2007-07-26, 03:30
Medlem
Jag har en kompis som gick i skolan med honom. Han svär att han såg Uffe hångla med en annan kille på en fest när de gick i nian. Det var i frölunda... förmodligen på skoj men ändå!!
Gay-nasse-Uffe?
Citera
2007-07-28, 23:14
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moneysister
så är han mer känd utomlands, han har många ( kända ) vänner,
bl a vapenhandlaren ja vad heter han nu ? Kashar.... något :/
Främlingsfientlig är han inte numera, hans fru är inte svenska mörk
med utl efternamn. Ser dom emellanåt på Lisa på torget med
barnvagn vid östermalmstorg, dagtid.
Har jag inte helt fel äger dom eller bolaget en våning på
strandvägen oxå.
En trevlig kille.
Johanna Aybar.
Citera
2007-07-29, 00:03
Medlem
Oj vad ni är avundsjuka när det går bra för någon svensk i utlandet och att dessa svenskar drar in hundratals miljoner både till sig själva naturligtvis men också till Sverige. Och oj vad ni kan spåra fram och hitta på om dessa svenskar som har nått framgång och som i grund och botten är ganska vanliga, ja dom pissar, skiter, festar, tar nån drog då och då precis som många av oss andra svenskar.
Jag är inte avundsjuk och skulle aldrig kunna hitta på en massa skit om folk som har lyckats tjäna pengar utan jag är faktiskt stolt över att Ulf Ekberg, syskonen Berggren, Gessle, ABBA-medlemmarna, Cardigans m.fl. artister har
lyckats attrahera så många många människor världen över med svensk musik.

Det handlar säkert om någon miljard som vi i Sverige har fått tillgodo, men det kan ju behövas....
Citera
2008-11-22, 09:20
Medlem
Otroligt dryg och anser sig själv som enormt märkvärdig.
Citera
2008-11-22, 13:04
Bannlyst
Han är emot IPRED-lagen och ställer sig positiv till fildelning:
http://www.e24.se/branscher/internet...kel_865151.e24
Citera
2008-11-22, 13:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Han är emot IPRED-lagen och ställer sig positiv till fildelning:
http://www.e24.se/branscher/internet...kel_865151.e24
Är väl inte så konstigt, han har ju inte varit med om att inspela en enda hit sedan 90-talet.
Citera
2008-11-22, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrSkumberg
Är väl inte så konstigt, han har ju inte varit med om att inspela en enda hit sedan 90-talet.

Sant det, men det verkar ju inte spela någon roll då de fortfarande kränger flera hundra tusen plattor om året.

Happy Nation/The Sign har nu passerat 24 miljoner sålda exemmplar, det är respekt!

http://en.wikipedia.org/wiki/Ace_of_Base
Senast redigerad av guzten 2008-11-22 kl. 15:41.
Citera
2008-11-22, 18:10
Medlem
Festade med Bill Gates i Göteborg igår.
Citera
2008-11-22, 20:20
Medlem
en typ

han är väl gammal nasse?
Citera
2008-11-22, 20:54
Medlem
samir78s avatar
fe fel fel

Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson
Festade med Bill Gates i Göteborg igår.

tror knappast bill gates festade med honom.... han tvingade sig nog på och bad fotografen ta bilder så att han får synas lite i media... mkt patetisk människa...
Citera
2008-11-22, 23:18
Medlem
z2joiss avatar
Jag var i en mindre, men exklusiv hamn, på Rivieran för ett par år sedan. Inne i stan hade de en liten fotobutik jag behövde uppsöka. I deras skyltfönster hängde en tavla med lite mingelbilder av blandad kvalitet. En del var rätt så nytagna och en hel del från en större fest i stan. Där syntes, bland Sean Connery, Bill Clinton, Bono och en handfull legendarer till, vår egen Ulf Ekberg.

Jag tycker Uffe är cool, för han skiter i ankdammen på Stureplan och vad den nu heter i Götlaborg. Han hänger med eliten, men kommenterar det aldrig. Den dagen Uffe ställer upp i Stjärnor på is ska jag ta tillbaka mitt omdöme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in