• 1
  • 2
2022-06-16, 06:51
Medlem
Manodepressiv, bipolär sjukdom. Ibland leker livet, ibland nattsvart mörker.
Citera
2022-06-16, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mudaki
Hitta det!!!! Käka lite svamp om du verkligen inte hittar nånting

Bra förslag, kan hålla med, så länge det utförs på korrekt sätt.
Citera
2022-06-16, 11:15
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gigantiskmegakuk
Du bär på ilska och du behöver komma till insikt gällande vad det är som får dig att känna dig hotad samt vidta adekvata åtgärder för att skydda dig själv och dina intressen.

Ilskan är mest riktad mot mig själv för att jag raserar allt jag bygger upp gång på gång. Är väldigt intelligent och social (när jag inte har dipparna), och har byggt upp allt jag kunnat önska (eller varit på gång). Men så fort det börjar gå bra raserar jag allt.

Just nu har jag bara jobbet och det har senaste månaden börjat vackla också pga mitt mående. Har i övrigt inget liv trots att jag är 40 år, dvs inga att umgås med, ingen flickvän, inga barn, inga hobbies, ingenting. Jag jobbar, går hem och lägger mig på sängen och bokstavligen glor i taket tills det är dags att sova. Då tar jag en insomningstablett, somnar. Rinse/repeat.

Har just nu ingen energi/motivation överhuvudtaget. Och när jag får det nästa gång ska jag inte ens bemöda mig att göra nåt av den för jag raserar alltid det jag byggt upp. Bättre att skita i det helt enkelt. Frågan är dock vad fan man ska göra av livet för ett sånt här liv är fullkomligt menlöst.
Citera
2022-06-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Jag har under många, många år lidit av ångestrelaterade problem (GAD, OCD etc) samt depressioner. Även missbrukat narkotiska preparat jag fått via vården (ångestdämpande och sömntabletter). Slutade till slut med all medicin som bara fick mig att må sämre, och bestämde mig för att möta alla mina demoner istället vilket jag gjorde.

Detta ledde till ett fantastiskt mående, som att vakna upp ur en dvala. Mina vänner och föräldrar sa att jag var som en ny person. Plötsligt var jag den mest positiva personen i mina kretsar och alla ville umgås med mig då jag spred good vibes. Livet började leka, bra jobb, ny tjej, tog upp mina hobbies igen osv.

Men så tog det slut med tjejen för 10 månader sen och i samband med det gick jag ner mig totalt. Det var som ett tungt täcke drogs över huvudet på mig, totalt oproportionerligt med uppbrottet som egentligen inte var så farligt (dock det tredje i streck på 5 år). Sedan dess har jag gått omkring med en tung energi i kroppen som rör sig från hjärtat/bröstet, upp i halsen (kliar/sticker) och upp i huvudet så att jag blir yr och får stark tinnitus.

När det är som starkast förlorar jag all energi och blir mer eller mindre sängliggande. Jag blir EXTREMT bitter och arg och hatisk (mest mot mig själv) och stöter bort alla människor. Jag går in i rädslebaserade tankar och ser livet otroligt mörkt. Det är dock ingen depression för jag är medveten om detta och kan relativt enkelt vända det genom positivt tänkande och framför allt träning. Men det kryper tillbaka igen och tar över mig mer och mer.

Det är som en dense/tung energi alltså, som rör sig i kroppen och när det är i ansiktet/huvudet blir min näsa täppt samt som sagt hög tinnitus på en nivå att jag får svårt att höra vad folk säger. När det sitter i halsen kan jag få svårt för att prata och får harkla mig. Ibland när det är i halsen är det som att jag blir depersonlifierad och det blir som att jag hör min egen röst utifrån. Mycket märkligt.

Jag har varit hos läkare flera gånger och dom har inte hittat något. Varit hos psykolog som bara tjatade om att jag måste börja med ADHD-medicinen igen. Grejen är att jag kan dölja det jävligt bra. Har ett högavlönat chefsjobb med personalansvar och ingen som vet om hur jag mår. Vissa dagar har det varit svårare att dölja än andra, men jag har hittills lyckats.

Det är dock förbannat jobbigt och jag vet inte hur jag ska bli av med det. Dom gångerna då jag tillfälligt får bort det mår jag SKITBRA, vilket jag egentligen har all anledning att göra med mitt jobb och situation i allmänhet. Men dagen efter är det tillbaka. Ska göra en brainscanning snart för att utesluta tumör i hjärnan, men har svårt att tänka mig att det är det.

Någon som har något förslag på vad det kan vara?

Tror det är massor oroskänslor
Citera
2022-06-16, 11:32
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alva-zin
Tror det är massor oroskänslor

Mycket möjligt, men vet inte hur jag kommer åt skiten.
Citera
2022-06-16, 15:24
Medlem
gigantiskmegakuks avatar
Citat:
Ilskan är mest riktad mot mig själv för att jag raserar allt jag bygger upp gång på gång. Är väldigt intelligent och social (när jag inte har dipparna), och har byggt upp allt jag kunnat önska (eller varit på gång). Men så fort det börjar gå bra raserar jag allt.

Just nu har jag bara jobbet och det har senaste månaden börjat vackla också pga mitt mående. Har i övrigt inget liv trots att jag är 40 år, dvs inga att umgås med, ingen flickvän, inga barn, inga hobbies, ingenting. Jag jobbar, går hem och lägger mig på sängen och bokstavligen glor i taket tills det är dags att sova. Då tar jag en insomningstablett, somnar. Rinse/repeat.

Har just nu ingen energi/motivation överhuvudtaget. Och när jag får det nästa gång ska jag inte ens bemöda mig att göra nåt av den för jag raserar alltid det jag byggt upp. Bättre att skita i det helt enkelt. Frågan är dock vad fan man ska göra av livet för ett sånt här liv är fullkomligt menlöst.

Det låter som att du är 'rädd för att lyckas'.

Här är en länk till en lista på 10 vanliga anledningar till att människor är rädda för framgång.
Prata med sjukvården om det är något du tror kan stämma.
Citera
2022-06-16, 17:15
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Det låter som att du är 'rädd för att lyckas'.

Här är en länk till en lista på 10 vanliga anledningar till att människor är rädda för framgång.
Prata med sjukvården om det är något du tror kan stämma.

Japp, precis så är det. Vad fan gör man åt det?
Citera
2022-06-17, 09:07
Medlem
gigantiskmegakuks avatar
Citat:
Japp, precis så är det. Vad fan gör man åt det?

Prova börja med att definiera vad framgång betyder för dig och ta reda på vad det är du tror kommer hända om du uppnår det du vill lyckas med. Vad tror du att du kommer vara tvungen att ge upp om du förverkligar dig själv?

Du hade kanske även kunnat vända dig till företagshälsovården för att få hjälp.
Citera
2022-06-17, 17:24
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Prova börja med att definiera vad framgång betyder för dig och ta reda på vad det är du tror kommer hända om du uppnår det du vill lyckas med. Vad tror du att du kommer vara tvungen att ge upp om du förverkligar dig själv?

Du hade kanske även kunnat vända dig till företagshälsovården för att få hjälp.

Mycket bra tips, tack!
Citera
2022-06-17, 21:51
Moderator
evilhoneys avatar
Psykologi --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2022-08-11, 20:43
Medlem
Felpost.
Senast redigerad av faquile781 2022-08-11 kl. 20:48.
Citera
2022-08-13, 00:14
Medlem
potatomotatos avatar
Citat:
Typiskt svenne kultur där svennars liv är helt centrerade kring ens jobb vilket är totalt idiotiskt. Du har proriterat helt fel i livet och nu har verkligheten hunnit ikapp. Depressionerna är ditt undermedvetnas sätt säga du behöver göra förändringar i livet. Det bästa du kan göra är besöka en moskée och konvertera till islam det kommer hjälpa dig. Var öppen och låt dem hjälpa dig de kostar dig inget göra ett försök.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in