2007-03-12, 23:08
Medlem
dickskins avatar
Jag råkar vara stympad sen 3 års ålder och hatar att vara det.
Jag har dessutom en erfarenhet som få verkar ha här på forumet.
Jag har töjt och dragit i kuken i 2 år, så nu kan jag onanera genom att dra
förhuden över ollonet. Jag kan även ha ett vanligt samlag där förhuden glider
över ollonet som det gör hos en intakt man. Fast jag har nog flera år av
dragande kvar innan jag är nöjd.... Jobbigt som fan!
Jag har fått mycket större känslighet i ollonet. Det kan ju vara lite jobbigt när
det skaver i kalsongerna, men jag har ju nästan alltid en draganordnig fastsatt
i kuken och då skyddas ollonet av den framdragna förhuden.

Jag kan rapportera att alla sexuella aktiviteter känns jävligt mycket bättre med förhud
än utan. Ni som påstår att kuken inte skadas har väldigt väldigt mycket fel.

Det verkar som en del fattar trögt. Om man skär bort en stor hudyta av den mest
erogena delen på kuken så får man GARANTERAT en skada på kuken.
Kuken blir dessutom mindre, bara för att nämna en nackdel bland flera.

Att flera som är omskurna eller är nästående till omskurna påstår att dom inte har några
problem av det kan förklaras med ganska enkel psykologi. Det är skönt att blunda
för skadan, antingen medvetet eller omedevetet.

Jag rekommender andra stympade som är intresserade av att förbättra sina kukar
att ni söker på nätet på "Foreskin restoration".

Jag måste dock varna för att ni kan bli jävligt förbannade när ni börjar inse vad ni
missat. Det är en känslomässigt jobbig process att gå igenom att inse hur bra
allt kunde ha varit om inte något pucko fått för sig att karva bort delar från din kuk.

Respektera kuken!
Citera
2009-03-30, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
hur många här som protesterar är ens omskurna?

Och vad vet du om att inte vara omskuren? Är du könsstympad sen spädbarnsåldern så har du ingenting att jämföra med.

Annars kan du ju gå en vecka utan att stänga munnen. Se hur icke-destomindre-känslig den blir samt hur jävla smidig du blir på att använda den vid tal.

Edit: Ehrrm.... Märkte nu att det här blev en bumpning på två år. Lever debatten om manlig könsstympning än?
Senast redigerad av Renberg_Ölkorv 2009-03-30 kl. 10:54.
Citera
2009-03-31, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renberg_Ölkorv
Och vad vet du om att inte vara omskuren? Är du könsstympad sen spädbarnsåldern så har du ingenting att jämföra med.

Annars kan du ju gå en vecka utan att stänga munnen. Se hur icke-destomindre-känslig den blir samt hur jävla smidig du blir på att använda den vid tal.

Edit: Ehrrm.... Märkte nu att det här blev en bumpning på två år. Lever debatten om manlig könsstympning än?
Jag tycker det bör vara relevant fortfarande iallafall.
Förstår inte hur man kan omskära ett barn i religionens namn i ett demokratiskt sammhälle.
Citera
2010-10-08, 04:33
Medlem
Har själv blivit omskuren i barnålder, hatar det precis som "dickskin". Har också töjt ut huden nu i ett halvår och bara på den korta tiden är skillnaden stor, har en bra bit kvar tyvärr och tycker det är sjukt att sånt här fortsätter år 2010.

Va på en klinik på odenplan i stockholm för några månader sedan och snackade med en läkare (min far ville det efter att jag konfronterat honom), min omskärelse var inte perfekt den var ganska sne och dålig i mina ögon men "läkaren" tyckte den var "OK" och han sa att han kunde "fixa till den". Bad han lite snällt dra åt helvete och om han rörde min kuk skulle jag ta fram min egna kniv och skära sönder hans egna då han förmodligen inte är omskuren...

Skämt åsido, att det finns "Läkare" som säger att omskärelse inte har någon som helst påverkan på pojkar är ju overkligt, jag finner inga ord för min frustration. Mina föräldrar trodde dem hjälpte mig och att dem gjorde något bra, "läkarna" beskrev bara det positiva i operationen och inget negativt.

Är det flera i min situation, ja tydligen. Vad kan vi göra? jag har helt ärligt inget emot att gå upp till kamp i detta ämne. Stämma läkarna? vet att dem har lyckats i USA, en aning svårare i sverige dock .

Tyckte dock det va kul att det fanns flera i min sits, frustrationen man känner kan jag tänka mig är liknande tjejer som blir våldtagna, jag blev våldtagen av läkaren.

Surfat runt lite och läst massa trådar så kände för att bumpa denna med mitt första flashback inlägg . Vore kul med lite mer respons och tycker det var ett bra initiativ av OP, ni som säger att omskärelse inte har någon negativ effekt osv tänk om tänk rätt.
Citera
2010-10-08, 07:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pommpa
Har själv blivit omskuren i barnålder, hatar det precis som "dickskin". Har också töjt ut huden nu i ett halvår och bara på den korta tiden är skillnaden stor, har en bra bit kvar tyvärr och tycker det är sjukt att sånt här fortsätter år 2010.

Va på en klinik på odenplan i stockholm för några månader sedan och snackade med en läkare (min far ville det efter att jag konfronterat honom), min omskärelse var inte perfekt den var ganska sne och dålig i mina ögon men "läkaren" tyckte den var "OK" och han sa att han kunde "fixa till den". Bad han lite snällt dra åt helvete och om han rörde min kuk skulle jag ta fram min egna kniv och skära sönder hans egna då han förmodligen inte är omskuren...

Skämt åsido, att det finns "Läkare" som säger att omskärelse inte har någon som helst påverkan på pojkar är ju overkligt, jag finner inga ord för min frustration. Mina föräldrar trodde dem hjälpte mig och att dem gjorde något bra, "läkarna" beskrev bara det positiva i operationen och inget negativt.

Är det flera i min situation, ja tydligen. Vad kan vi göra? jag har helt ärligt inget emot att gå upp till kamp i detta ämne. Stämma läkarna? vet att dem har lyckats i USA, en aning svårare i sverige dock .

Tyckte dock det va kul att det fanns flera i min sits, frustrationen man känner kan jag tänka mig är liknande tjejer som blir våldtagna, jag blev våldtagen av läkaren.

Surfat runt lite och läst massa trådar så kände för att bumpa denna med mitt första flashback inlägg . Vore kul med lite mer respons och tycker det var ett bra initiativ av OP, ni som säger att omskärelse inte har någon negativ effekt osv tänk om tänk rätt.
Se till att ni hörs! Inte bara här utan i den allmänna debatten, att folk blir medvetna om era erfarenheter.

Att framför allt människor som själv inte är övertygade om sedens riktighet utan står och tvekar får informationen och fattar att deras barn inte skall omskäras.

Att det går ut information på bred front som motvikt till PK informationen som säger att denna sedvänja är ofarlig - och till och med "nyttig och hälsosam" för barnen.

Den lanseras nu som hygienisk och påstås minska risken för att pojken ger vidare de bakterier som kan leda till livmoderhalscancer hos tjejerna.

Det behövs alltså lobby-grupper som motverkar vansinnet att göra seden ännu mer accepterad än den redan är. Det behövs vittnen som du själv - som kan tala för att detta visst är att skada barnet, som kan få folk att tänka till.
Citera
2010-10-12, 18:55
Medlem
90 % av alla pojkar i USA är omskurna. Orsaken till att föräldrarna låt sina söner omskäras är att ”alla andra pojkar är omskurna” och de vill inte att deras son ”skulle vara annorlunda”. Även om en stor del av föräldrarna i USA egentligen inte vill ha en omskuren pojke de vill inte vara ”de första”. Man kan betrakta den här motstridigheten av spelteorins synvinkel. På samma sätt som det skulle vara bättre att skifta att använda metrik system, liter, kg, cm, etc i stället av amerikanska gallon, pound, inch, etc. i helhet, men ingen företag vill vara ”de första” som utkastar traditionella rymdmått och andra mått. Man borde stifta en lag som skulle tvinga alla företag att skifta till metrik system för att förändringen skulle göras. Eller man borde stifta lag som skulle förbjuda mannligt omskärelse.

Likadant sätt det skulle också i Sverige av jämställdhets synpunkt byta den nuvarande system i sexualitetens kontroll där kvinnor kan inte ha många sexpartners (horastigma), och däremot män kan ha hur mycket tillfälligt sexpartner som helst och det är bara ära för män. Ingen föräldrar vill vara ”den första” som uppfostrar sin dotter till att ha tillfälligt sex med den motsatta kön utan begränsningar.
Citera
2010-10-12, 20:23
Medlem
Empresss avatar
Jag har sagt det förr och jag säger det igen..

Den enda orsaken till att göra en omskärelse är av medicinska skäl på barn under 18år.
Skulle förhuden vara för trång så behövs det fan inte ta bort hela förhuden, det går att lägga ett s.k "tänjningssnitt" som gör förhuden lite vidare men är ändå kvar i fullt funktionsdugligt skick.
Citera
2010-10-12, 20:26
Medlem
senhackarens avatar
Jag är omskuren och har inget ont av detta
Citera
2010-10-12, 22:48
Medlem
Adolf bittlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren

Vad bra för dig. Men valet ska vara frivilligt efter myndighetsåldern.
Citera
2010-10-23, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
text

Tack för orden, även om det är ett litet känsligt ämne så ska man inte vara rädd att tala om det. Vet att det finns många fler därute i samma sits så det är dags för oss att förgöra den här sjuka "traditionen".

Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren

Hade inte heller problem med detta i början men efter att ha varit sexuellt aktiv ett tag så har jag har börjat inse att något saknats. Sökte runt på nätet och insåg att jag var omskuren och sen dess har jag varit emot skiten enormt.

Om jag hade fått min tumme avhuggen vid födseln, och levde i en by där alla kapade av deras tummar hade jag förmodligen inte brytt mig särskilt mycket utan trott det var normalt. Men när jag reser utomlands till ett ställe där folk har deras tummar kvar börjar jag inse värdet av att ha en tumme och hur mycket effektivare det hade varit att ha en tumme på sin hand.

Kan väl jämföras lite med förhud och icke förhud, dem som är omskurna i USA tror att det är norm, dem har ingen aning om vad förhud är i princip och när dem kommer få reda på vad som har hänt dem och vad dem saknar kommer dem att gå berserk, vilket i princip har börjat hända senaste åren...
Citera
2010-10-23, 19:49
Medlem
IsabellaJSs avatar
Omsärelse av barn är helt fel , vänta tills de blir 18 och låt dem bestämma själva om de vill bli omskurna.

Det finns dessutom en liten grupp konservativa judar som låter rabbinen suga av förrhuden på en bebis och sedan spotta ut skiten vilket har lett till infektioner och att bebisar smittats med herpes och så vidar mezizah heter traditionen och det finns en del grupper som fortfarande utövar den, till och med i USA, helt lagligt, pga. att det är en religös tradition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in