• 1
  • 2
2022-06-19, 09:45
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
sant

jämfört med strax under 0% så är det en bra affär

Ja men någon av kvällstidningarna varnade förra veckan för att räntan på högräntekontona åts upp av avgifterna för kontot, att räntan var en åttondel av inflationen redan före avdrag för avgifterna hade ju varit klädsamt om de nämnde.

Det verkar vara många där ute som inte förstår sambandet mellan ränta och inflation.

Jag hade själv 9% inlåningsränta på lönekontot på 80-talet, men då var inflationen långt över 9%.
Citera
2022-06-19, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja men någon av kvällstidningarna varnade förra veckan för att räntan på högräntekontona åts upp av avgifterna för kontot, att räntan var en åttondel av inflationen redan före avdrag för avgifterna hade ju varit klädsamt om de nämnde.

Det verkar vara många där ute som inte förstår sambandet mellan ränta och inflation.

Jag hade själv 9% inlåningsränta på lönekontot på 80-talet, men då var inflationen långt över 9%.
Ja just nu kan man oftast bara göra dåliga eller mindre dåliga affärer. Mitt börs-saldo och mina sparkonton säger att det här året har inte gått så värst bra
Citera
2022-06-19, 11:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Ja just nu kan man oftast bara göra dåliga eller mindre dåliga affärer. Mitt börs-saldo och mina sparkonton säger att det här året har inte gått så värst bra

En liten tröst är att schablonskatten för ISK minskar när beloppet på sparandet krymper.

Men ISK lär få högre schablonskatt närmsta åren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in