• 1
  • 2
2022-06-14, 16:00
Medlem
Jag r i skrivande stund p vg till Berlin och detta blir min frsta soloresa. Har s klart kollat upp en hel del p egen hand men tnker att Flashback kanske kan frgylla min resa med ngot trevlig aktivitet.

Sevrdhetsmssigt s knner jag mig relativt mttad. Det jag nu vill ha tips p r stt att trffa folk p. Jag kommer att bo p ett hostel i Mitte och planerar att hnga mestadels i Kreuzberg. Tips p Pub Crawls, barer och nattklubbar! Go!

PS. r inte intresserad av att knarka under min resa, har dock inget emot att andra runtomkring mig knarkar loss.
Citera
2022-06-14, 16:56
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Sexkp r lagligt i Tyskland och industrin r reglerad och sker. Fritt fram bde moraliskt och juridiskt att g p en av stans mnga lyxbordeller. Rekommenderas!
Citera
2022-06-14, 17:07
Moderator
Tystnads avatar
Finns hur mycket som helst att gra s svrt ge tips, men vandra runt och titta p sevrderheterna.

dremot tycker jag man skall undervika dom vrsta turistfllorna dvs som "alla" skall beska, knkfullt och bara jobbigt.

Ta pendeltget till Wansse och kolla in sjns badplats och btlivet, ven en knd villa med en stor park (Am Grossen Wannsee No. 56/58) dr ett museum finns ver den knda konferensen som gde rum dr under WW2 , tycker dock mest omgivningen med alla olika Villor var mera intressant n museet.

I Berlin finns det ven en organisation som heter Berlin Unterwelten som gr betalda utflykter till underjordiska strukturer frn WW2 och DDR tiden, kan vara lite mycket folk dock vissa tider
Citera
2022-06-14, 17:42
Medlem
BoboHulans avatar
En kompis har varit p Prinzipal Kreuzberg tydligen en burlesque bar med framtrdanden ibland som var bra.
Citera
2022-06-14, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Sexkp r lagligt i Tyskland och industrin r reglerad och sker. Fritt fram bde moraliskt och juridiskt att g p en av stans mnga lyxbordeller. Rekommenderas!

Yes, tack fr tips men r inte ute efter sexuella kontakter alls.
Citera
2022-06-14, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Finns hur mycket som helst att gra s svrt ge tips, men vandra runt och titta p sevrderheterna.

dremot tycker jag man skall undervika dom vrsta turistfllorna dvs som "alla" skall beska, knkfullt och bara jobbigt.

Ta pendeltget till Wansse och kolla in sjns badplats och btlivet, ven en knd villa med en stor park (Am Grossen Wannsee No. 56/58) dr ett museum finns ver den knda konferensen som gde rum dr under WW2 , tycker dock mest omgivningen med alla olika Villor var mera intressant n museet.

I Berlin finns det ven en organisation som heter Berlin Unterwelten som gr betalda utflykter till underjordiska strukturer frn WW2 och DDR tiden, kan vara lite mycket folk dock vissa tider

Tack fr tips och det lter klokt att hlla sig borta ifrn alla stora turistfllor. Att ta ett dopp hade jag inte alls tnkt p, det lr nog bli av med tanke p veckans temperaturer. Tnkte kika in ngot museum, sen kommer jag att g frbi en del av de hftiga byggnaderna osv, resten fr man se nsta gng.
Citera
2022-06-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoboHulan
En kompis har varit p Prinzipal Kreuzberg tydligen en burlesque bar med framtrdanden ibland som var bra.

Sg att de frst hade ppet till helgen :/
Citera
2022-06-14, 18:32
Medlem
Fr att tydliggra trdstarten s r jag frmst ute efter sociala aktiviteter dr man kan trffa roligt folk.
Citera
2022-06-15, 15:46
Medlem
Masingas avatar
Kreuzberg r fullt med knarkare, skulle inte stta min fot dr riktigt sunkigt stlle.
Citera
2022-06-17, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Kreuzberg r fullt med knarkare, skulle inte stta min fot dr riktigt sunkigt stlle.

Fullt av knarkare r det definitivt. Men om man sker en alternativ och rik kulturscen, vare sig det rr sig om musik eller alternativ konst kommer man ha det riktigt kul i Kreuzberg. De upplevelserna jag har ftt uppleva i Kreuzberg de senaste dagarna kommer garanterat att vara ngot jag kommer att leva p ett bra tag framver. Det jag frsker att sga r vl egentligen att smaken r som baken och Kreuzberg r verkligen inget fr alla.
Citera
2022-06-17, 19:17
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Fullt av knarkare r det definitivt. Men om man sker en alternativ och rik kulturscen, vare sig det rr sig om musik eller alternativ konst kommer man ha det riktigt kul i Kreuzberg. De upplevelserna jag har ftt uppleva i Kreuzberg de senaste dagarna kommer garanterat att vara ngot jag kommer att leva p ett bra tag framver. Det jag frsker att sga r vl egentligen att smaken r som baken och Kreuzberg r verkligen inget fr alla.

Inte min bag, men mste vara fr att jag har lite lggning t det smborgerliga.

Men har upplevt trevlig upplevelser dr..
Citera
2022-06-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Inte min bag, men mste vara fr att jag har lite lggning t det smborgerliga.

Men har upplevt trevlig upplevelser dr..

Av ren nyfikenhet, vilken stadsdel gillar du bst?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in