• 8
  • 9
2022-06-14, 15:25
Medlem
cateatdogs avatar
Timmarna måste ju gå otroligt långsamt med sådana jobb?
Tittade på en mättekniker från Vägverket (?) häromdagen.
Någon grävde ett dike och han satte någon slags mätsticka i diket var 20-30 min sedan satte han sig på en stol och glodde i mobilen.

Ser otroligt tråkigt ut. Vet inte om alla dagar ser ut så här för denna.
Vet folk som ha det otroligt slappt på jobbet och tycker nog att dom är rätt trötta och tråkiga på fritiden med.
Citera
2022-06-14, 15:48
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Någon grävde ett dike och han satte någon slags mätsticka i diket var 20-30 min sedan satte han sig på en stol och glodde i mobilen.

Vet folk som ha det otroligt slappt på jobbet och tycker nog att dom är rätt trötta och tråkiga på fritiden med.
Måste ju vara hjärndödande att ha ett sånt jobb
Min (okvalificerade) gissning är att har man ett sånt jobb livet ut då är risken större att man blir senil/dement på äldre dar. Det är bara min egen gissning men att ha ett jobb som kräver lite mer tankeverksamhet måste vara positivt i längden.
Citera
2022-06-14, 17:14
Medlem
SmutsigSockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Militären, där finns det garanterat saker som är slöa, går vi med i nato kommer det behövas mycket mer folk men även nu rustas det upp.

Är det bara att "gå med i militären"? Om du sen mot förmodan klarar av att bli Officer lär det ta ett bra tag innan du sätts på "slöa" jobb. Du får gärna utveckla vad du menar med att det är mycket slöa jobb där. Civila jobb i försvarsmakten räknas inte, dem växer inte på träd.
Citera
2022-06-14, 17:20
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Är man inte intresserad av sitt jobb och det är slappt, kan man alltid göra något man faktiskt gillar samtidigt.
Citera
2022-06-14, 18:58
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigSocka
Är det bara att "gå med i militären"? Om du sen mot förmodan klarar av att bli Officer lär det ta ett bra tag innan du sätts på "slöa" jobb. Du får gärna utveckla vad du menar med att det är mycket slöa jobb där. Civila jobb i försvarsmakten räknas inte, dem växer inte på träd.

Jag tänker mig jobb som inköpare, vaktmästare, gärna på något regemente eller marinen. Har absolut inte koll på alla tjänster men är övertygad om flera är riktigt slöa
Citera
2022-06-14, 19:51
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Måste ju vara hjärndödande att ha ett sånt jobb
Min (okvalificerade) gissning är att har man ett sånt jobb livet ut då är risken större att man blir senil/dement på äldre dar. Det är bara min egen gissning men att ha ett jobb som kräver lite mer tankeverksamhet måste vara positivt i längden.

Stimulans är fan viktigt för livskvalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Är man inte intresserad av sitt jobb och det är slappt, kan man alltid göra något man faktiskt gillar samtidigt.

Jag har aldrig förstått varför man går till ett jobb man inte vill göra bara. Något jävla driv måste väll finnas?
...det är rätt enkelt. Vad vill jag göra?
Hur tar jag mig dit?
Citera
2022-06-14, 20:49
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Jag har aldrig förstått varför man går till ett jobb man inte vill göra bara. Något jävla driv måste väll finnas?

Hur tar jag mig dit?

Pengar.
Citera
2022-06-14, 22:13
Medlem
BuyardChorliks avatar
De TMA förare som jag varit i kontakt med under åren brukar berätta att de i princip jobbar dygnet runt i flera veckor, eftersom de ofta bara ligger och sover eller kollar film i hytten. Visst ibland behöver de ställa ut koner eller spärra av något körfält, men mycket av tiden är bara stillasittande. Särskilt nattjobben.
Citera
2022-06-14, 22:22
Medlem
Jobbade som skiftgående reparatör på fabrik i några år. Nattskiften var riktigt slöa sålänge inget hände var det bara att finnas tillgänglig operatörerna ringde om det var nåt. Hade inrett ett gömställe där jag kunde sova 😁
Citera
2022-06-14, 23:39
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akrylforlibbad
Att jobba som skötare inom psykiatrin är ett riktigt slöjobb. Där kan man sitta och dricka kaffe och äta kakor i personalrummet precis hela dagen.

Det kan jag tro. Träffade nyligen en totalt inkompetent skötare inom psykiatrin, som bokade mig för samma undersökning efter att jag redan varit till en skötare tidigare. De läser inte ens journal eller vet varför man är där, inte förberedd till något. De behövs inte ens, deras jobb kan bytas ut mot ett formulär på internet.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in