Citat:
Ursprungligen postat av
TheJacket
Fast såna grejer (dock inte TV, inte i Sverige än iaf) kan man ju köpa billigt på Lidl med. Har en hel del elektronik och verktyg från Lidl och det är bra grejer. Dock finns dom ju bara när det är erbjudande.
ICA Maxi säljer ju dock tex. billiga Luxor TVs.
Ja just nu lär det gå jävligt bra för dom, idén är som gjord för dessa tider.
Angående Lidl, vet inte om du haft den erfarenheten men jag har sett något ruskigt bra där någon gång men varje gång jag går in på en Lidl så är alltid det jag söker helt slut.
Costco i detta fall tänker jag lär ha större lager. Men kanske tänker fel.
Ja, billiga luxors finns det på stormarknads ICA Maxi men det är ju lite sämre kvalitet om du frågar mig. Costco vad jag förstått kommer inneha märken från flera olika håll inom tech, nvidia, logitech, LG, samsung m.m
Men jag kanske blir insnöad i detta då jag är helt såld på idén pga att jag känner att det behöver komma in ny luft inom businessmarknaden i Sverige och då regeringsskifte har skett samt att jag också håller med om att idén om att konkurrens är bra för alla slags marknader förutom den delen där man behöver generellt skydd och där tycker jag staten ska finnas. Behöver finnas en balans.
Amazon + Costco tror jag gynnar Sverige dels för nya koncept som visar ny lojalitet till en viss kedja samt att företaget kommer kämpa för deras medlemmar och dessutom bra återbetalningsvägar för kunder (förhoppningsvis!)
Dessutom verkar de försöka få in alkohollicens då de vill sälja alkohol vilket jag också tror kommer gå igenom då regeringen verkar ha bytt linje nu för alkoholicenser... Systembolaget som haft mandat har tappat sitt stöd. Men det får vi se antar jag.