2022-08-30, 19:19
Medlem
Drickbacks avatar
Finns det någon matbutik som har det som regel?

Medlemskort
1) Medlemskapet gäller för personer över 18 år.
2) Medlemskortet kan endast användas av den person som kortet blivit utfärdat till.
3) Medlemmens foto krävs för kortets giltighet, fotografering sker i varuhuset.
4) Costco förbehåller sig rätten att vägra medlemskap oavsett sökande. Medlemskap kan återkallas av Costco utan anledning.
5) Medlemskortet är Costcos egendom och måste returneras på begäran.
6) Ditt medlemskort måste visas upp i entrén till varuhuset och vid kassan.
7) Medlemskapet lyder under alla regler och bestämmelser som antagits av Costco, och dessa regler kan ändras från tid till annan utan förekommande varsel
Citera
2022-09-11, 05:10
Medlem
NedLudds avatar
Medlemsvillkoren är lite intressanta:

Diverse, punkt 11:

"Costcos policy förbjuder vapen i enlighet med gällande lagstiftning."

Du får alltså lämna hagelbössan i bilen
Citera
2022-09-11, 05:27
Medlem
Dan88s avatar
Kommer de svenska butikerna ha en förbutik där de säljer korv och pizza?
Citera
2022-09-19, 18:59
Medlem
VoktorDodkas avatar
Helt underbar idé, synd att man bor så långt från sthlm. Det mest positiva anser jag vara att dom endast släpper in medlemmar med kort, fatta att slippa allt bös i butiken, troligtvis hålls snatterierna på låg nivå också, sånt gör att dom kan sänka priserna mer och butiken blir trevligare för oss skötsamma svenskar.
Citera
2022-09-20, 00:03
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Helt underbar idé, synd att man bor så långt från sthlm. Det mest positiva anser jag vara att dom endast släpper in medlemmar med kort, fatta att slippa allt bös i butiken, troligtvis hålls snatterierna på låg nivå också, sånt gör att dom kan sänka priserna mer och butiken blir trevligare för oss skötsamma svenskar.

100% svenskar dricker brännvin men du med ditt, visst blir det intressant att Costco snart finns i en förort nära dig.
Citera
2022-09-20, 18:26
Medlem
Karmans avatar
Fick reklamutskick idag med info om att de snart öppnar i Arninge. Kostar 500kr/år att bli "Gold Star medlem". Finns också ett företagsmedlemskap och ett "vin och spritmedlemskap" vad nu det är för något? Ska de konkurrera med Systembolaget?

De kommer även ha optiker och apotek i Arninge i anslutning till sin butik

Edit: Ser ut som de kommer ha en audiolog (hörselundersökningar) och däcksförsäljning till bilar också...
Senast redigerad av Karman 2022-09-20 kl. 18:33.
Citera
2022-09-25, 08:46
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ulf Mazur som är VD på Matpriskollen, en app för att jämföra matpriser, menar att de nya aktörerna kan skaka om marknaden:
Citat:
– Det är alltid bra för konkurrensen att det kommer in fler aktörer. Och kommer man in nu måste man nog slåss ännu tydligare med priset. Det gör att de etablerade aktörerna måste se över sin kostnadsbild och jaga lägre priser för att fortsätta attrahera de kunder som de har haft.

– Jag tror att det kommer bli jättetufft för många butiker som har för hög prisnivå.

svt.se
Citera
2022-09-25, 09:57
Bannlyst
Synd att dom har lagt sej så åtillgängligt. Hade lagt sej i Barkbary eller V Gurras Kurva är en sak, men Arninge.
Citera
2022-09-25, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka

Nej, de tillåter endast köp av medlemmar. Den som är medlem kan ta med sina barn (2max) och 2 medmänniskor dock är det endast medlemmen som kan handla.

Däremot är jag intresserad, som privatperson kan jag köpa ett företagskort för 500kr istället för gold medlemskapet för 500kr?

Lär ju vara värt om det ändå är samma pris och att man får 2% return på alla köp.
Citera
2022-09-25, 10:21
Medlem
TheJackets avatar
Det är lite som en blandning av ÖoB, Dollarstore & Lidl alltså? Fast med medlemsskap? Som ett Ullared fast med fler egna produkter?

Deras egna märken verkar ju utgå från Amerikansk standard och den är ju inget vidare.

Lidls egna håller ju till exempel jävligt hög kvalitet.

Jag vet inte jag. Hade väl varit kul att spana in om de öppnar här i Götet men samtidigt vill jag inte att de skulle konkurrera ut nåt här direkt.

Vet att medlemskapet har en del förmåner man kanske inte väntat sig. Iaf i USA. En bekants familj förbokade alltid de nyaste tv-spelskonsollerna via Costco och fick dom alltid i tid
Citera
2022-09-25, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Det är lite som en blandning av ÖoB, Dollarstore & Lidl alltså? Fast med medlemsskap? Som ett Ullared fast med fler egna produkter?

Deras egna märken verkar ju utgå från Amerikansk standard och den är ju inget vidare.

Lidls egna håller ju till exempel jävligt hög kvalitet.

Jag vet inte jag. Hade väl varit kul att spana in om de öppnar här i Götet men samtidigt vill jag inte att de skulle konkurrera ut nåt här direkt.

Vet att medlemskapet har en del förmåner man kanske inte väntat sig. Iaf i USA. En bekants familj förbokade alltid de nyaste tv-spelskonsollerna via Costco och fick dom alltid i tid

Finns även mindre maskiner som är ruskigt mycket billigare tydligen, t.ex dammsugare, köksmaskiner och även större apparater så som TV, PC som även där har billigare priser.
Jag skulle vara för en förändring då ett sådant här medlemskap är i princip att man betalar "skatt" fast åt ett privat företag som då riktar in sig på "whole-sale". Mycket varor som håller i en längre tid säljs också vilket är absolut värt likaså.

Tror ärligt inte att det kunde komma en bättre tid för dessa att öppna då många söker mer och mer billigare varor just nu pga den inflation och annat...
Citera
2022-09-25, 10:34
Medlem
Väck mig när dom börjar sälja snorbillig bensin. Innan dom gör det känns hela grejen väldigt överflödig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in